اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی شهرستان البرز خبر داد

اجرای 4 طرح عمرانی محرومیت‌زدایی در شهرستان البرز

مسئول بسیج سازندگی شهرستان البرز گفت: اجرای چهار طرح عمرانی محرومیت‌زدایی در این شهرستان از ابتدای سال 92 آغاز شده است.

اجرای 4 طرح عمرانی محرومیت‌زدایی در شهرستان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی و تبلیغات سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین، مصطفی علی‌نیا اظهار داشت: بسیج سازندگی با نگاه اقتصاد مقاومتی به فعالیت‌های مختلفی نظیر پرورش ماهی، قارچ و تولید کود آلی و نیز اشتغال‌زایی و اعطای وام خود‌اشتغالی برای رشد اقتصادی منطقه می‌پردازد.

علی‌نیا افزود: فلسفه وجودی بسیج سازندگی، محرومیت‌زدایی است و تاکنون فعالیت‌های بسیار ارزشمندی در این راستا صورت گرفته که البته در سال‌های اخیر توجه به رشد اقتصادی منطقه نیز مورد توجه قرار گرفته است.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان البرز بیان کرد: حضور و فعالیت جهادگران به ویژه جوانان بسیجی در مناطق محروم، روحیه ایثار و فداکاری را در آنان دوچندان می‌کند.

علی‌نیا اذعان کرد: بسیج سازندگی شهرستان البرز، سال 92 را با چهار طرح عمرانی با هدف محرومیت‌زدایی آغاز کرده است که شامل یک امام‌زاده، یک حسینیه و یک غسالخانه در شهر بیدستان و یک غسالخانه دیگر در روستای باورس شهر محمدیه از توابع شهرستان البرز می‌باشد.

وی اظهار داشت: طرح ساخت امام‌زاده سلیمان بیدستان با همکاری و حمایت شهرداری و سازمان اوقاف در حال اجرا بوده و قرار است همزمان با ماه محرم به بهره‌برداری برسد.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان البرز همچنین افزود: دوازدهم خرداد ماه کلنگ غسالخانه بیدستان با همکاری دهیاران و بخشدار محمدیه و حمایت عده‌ای از خیرین به زمین زده شده است.

علی‌نیا ادامه داد: میزان اعتبار ساخت غسالخانه روستای باورس 250 میلیون ریال و ساخت غسالخانه روستای چاله 120 میلیون ریال پیش‌بینی شده است.

وی عنوان کرد: حسینیه شهدای کربلای بیدستان نیز در مراحل آغازین ساخت است و همراه با دو طرح غسالخانه همزمان با هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری می‌رسد.

*بسیج سازندگی با نگاه اقتصاد مقاومتی

مسئول بسیج سازندگی شهرستان البرز در خصوص برنامه‌های اقتصادی بسیج سازندگی اظهار داشت: با توجه به پیام راهبردی مقام معظم رهبری، جهاد سازندگی وارد اصول پنج‌گانه اقتصاد مقاومتی شده و ابعاد مختلف این اصول را با برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی در حوزه‌های مقاومت بسیج شهرستان البرز مطرح کرده است.

علی‌نیا از فعالیت بسیج سازندگی در زمینه‌های پرورش ماهی و آبخیزداری، پرورش و تولید جوجه و مرغ غیربومی در سطح شهرستان به ویژه روستاها خبر داد.

وی عنوان کرد: حدود 20 زمینه برای پرورش دام، قارچ و کود آلی شناسایی و در زمینه‌های تولید کود آلی (ورمی کمپوست)، قزوین به عنوان پایلوت شناخته شده است.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان البرز تصریح کرد: ایجاد اشتغال، اعطای وام خوداشتغالی و راه‌اندازی تعاونی‌های تولیدی و محصولات کشاورزی از دیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی شهرستان البرز است.

علی‌نیا همچنین از احداث چندین حوضچه بتنی در مجاورت چاه‌های آب کشاورزی مناطق شهرستان و راه‌اندازی سه تا پنج هزار مرکز ترویجی مرغ بومی خبر داد.

انتهای پیام/2667/ق/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول