اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی همدان:

رویکرد بسیج سازندگی بر محوریت اقتصاد و کارآفرینی است

رئیس سازمان بسیج سازندگی همدان با بیان اینکه توانمندسازی خانواده‌های روستایی و محروم از اهداف اصلی بسیج سازندگی است، گفت: رویکرد امسال بسیج سازندگی بر محوریت اقتصاد، کارآفرینی و اشتغال است.

رویکرد بسیج سازندگی بر محوریت اقتصاد و کارآفرینی است

شهرام صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در راستای اردوهای جهادی امسال نیز همچون سال‌های گذشته برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی از ابتدای تیر ماه آغاز می‌شود، افزود: بعد از تحقق حماسه سیاسی، اردوهای جهادی در راستای حماسه اقتصادی با قوت بیشتری پیگیری خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی همدان بیان داشت:‌ در بحث اردوهای جهادی، پایگاه مساجد و محلات و بسیج دانشجویی توسط مجموعه دانشگاه‌ها سازماندهی شده‌اند و در حال حاضر به دنبال شناسایی و مکان‌یابی محل اردوها هستند.

وی تصریح کرد: در زمینه شناسایی و مکان‌یابی اردوهای جهادی نیز دانشجویان و بسیجیان پایگاه مساجد و محلات فعال هستند و به شناسایی اقدام می‌کنند.

صادقی با بیان اینکه رویکرد ما در اردوهای جهادی امسال ایجاد کارگاه‌های کارآفرینی و اشتغال است، گفت: برای هر اردوی جهادی یک کارگاه اشتغال و کارآفرینی تعریف شده است.

وی ادامه داد: بسیجیان و دانشجویانی که در اردوهای جهادی شرکت می‌کنند بیشتر با هدف آموزش مشاغل خانگی و مشاغل کوچک و زودبازده از قبیل تولیدات دامی، زراعی، صنایع دستی، قالی بافی و... به خانواده‌ها فعالیت خواهند داشت.

رئیس سازمان بسیج سازندگی همدان با اشاره به اهداف این سازمان ابراز داشت: توانمندسازی خانواده‌های روستایی و محروم از اهداف اصلی و اساسی بسیج سازندگی محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: در راستای تحقق اهداف بسیج سازندگی به دنبال این هستیم که توسط گروه‌های جهادی به جای کمک مادی و اقلام و کالا به خانواده‌ها محروم آنان را توانمند کنیم.

صادقی در ادامه سخنانش با اشاره به توزیع جوجه در مناطق محروم در راستای خودکفایی خانواده‌ها تصریح کرد: مناطقی که در آنها امکان ایجاد مراکز آبزی‌پروری وجود دارد نیز شناسایی می‌شود تا در راستای آن اقدام شود.

وی از اعزام تیم‌های پزشکی همچون سال گذشته خبر داد و افزود: اردوهای هجرت دانش‌آموزی نیز با همکاری سازمان آموزش و پرورش و نوسازی مدارس پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی همدان با اشاره به برنامه‌های اردوهای جهادی بیان داشت:‌ برنامه‌های امسال اردوهای جهادی به سمت فعالیت‌های اقتصادی سوق یافته است.

وی اضافه کرد:‌ تنها تفاوت برنامه‌های امسال گروه‌های جهادی با سنوات گذشته در اقتصاد محور بودن و کارآفرینی و اشتغال آنها است.

صادقی با اشاره به اعزام گروه‌های مختلف یادآور شد: گروه‌های جهادی از دانشجویان، جوانان، بسیجیان، دانش‌آموزان، مهندسان، پزشکان و بسیج طلاب تشکیل شده و روحانیان نیز برای غنا بخشیدن به برنامه‌های فرهنگی در کنار گروه‌های جهادی خواهند بود.

وی ابراز داشت: از دیگر موضوعات شاخص اردوهای جهادی امسال حضور مهندسان بسیجی در بین جوانان و دانشجویان برای آموزش و مشاوره در زمینه اشتغال و تولیدات کشاورزی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی همدان گفت: از دیگر برنامه‌های ما این است که جوجه‌های 45 روزه با هماهنگی دامپزشکی و مراکز تکثیر و تولید جوجه‌ با قیمت مناسب  در اختیار خانواده‌های محروم قرار گیرد.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت کمیته امداد حضرت امام(ره) تأکید کرد: توانمندی افراد زیر پوشش کمیته امداد نیز از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی محسوب می‌شود.

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: طی ماه مبارک رمضان احتمال دارد در زمینه برنامه‌های عمرانی که به نوعی کار سخت و فیزیکی است با روند کندی مواجه شویم اما در سایر برنامه‌های فرهنگی، اشتغال و... وقفه‌ای نخواهیم داشت.

انتهای پیام/89006/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول