اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان خبر داد

اعزام 1250 دانشجوی بسیجی برای برگزاری اردوهای جهادی استان زنجان

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های زنجان گفت: هزار و 250 دانشجوی بسیجی از ابتدای تیر‌ماه سال جاری به روستاهای محروم استان اعزام می‌شوند.

اعزام 1250 دانشجوی بسیجی برای برگزاری اردوهای جهادی استان زنجان

عباس بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به اعزام دانشجویان بسیج دانشگاه‌های مختلف استان برای برگزاری اردوهای جهادی خبر داد و اظهار کرد: این دانشجویان از ابتدای تیرماه سال جاری برای برگزاری برنامه‌های محتلف به روستاهای استان اعزام می‌شوند.

وی تعداد دانشجویان اعزام شده به اردوهای جهادی استان زنجان را هزار و 250 نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد دانشجو در قالب 39 گروه به بیش از 70 روستای محروم استان در طول سه ماه تابستان خدمات آموزشی ارائه می‌دهند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان با بیان اینکه نام هر گروه از اردوهای جهادی به نام یکی از شهیدان دوران هشت سال دفاع مقدس مزین است، گفت: مدت اقامت این گروه‌ها 15 روز است.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان به روستاهای محروم و فاقد امکانات شش شهرستان استان زنجان اعزام می‌شوند، افزود: این شهرستان‌ها شامل زنجان، ماهنشان، ایجرود، ابهر، طارم و خدابنده است.

بابایی کلاس‌های آموزشی، علمی، فرهنگی، عمرانی و بهداشت را جزو برنامه‌های اردوی جهادی دانست و تصریح کرد: برنامه‌های آموزشی این اردو شامل آموزش قرآن، احکام، دروس مختلف ریاضی و زبان برای دانش‌آموزان مدارس، آموزش خیاطی و ... است.

وی به برنامه‌های بهداشت اردوهای جهادی استان زنجان اشاره کرد و گفت: آموزش بهداشت، کلرزنی، مامایی و ... جزو این برنامه‌ها است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان برنامه‌های عمرانی اردوهای جهادی بسیج دانشجویی را کمک به ساخت مساجد، غسالخانه، طرح‌های آب‌رسانی و ... اعلام کرد.

وی ترویج نماز، برگزاری نماز جماعت در مساجد روستاها، یادواره شهدا و دیدار با خانواده‌های شهدا را از برنامه‌های فرهنگی اردوهای جهادی دانست و تصریح کرد: برگزاری مراسم و جشن در مناسبت‌های مختلف، جشن تکلیف برای دانش‌آموزان دختر مدارس، توزیع رساله مراجع تقلید، آموزش قرآن و نماز برای خردسالان و نوجوانان و ... از دیگر برنامه‌های فرهنگی این اردو محسوب می‌شود.

بابایی ترویج و آموزش کشاورزی را از برنامه‌های اردوهای جهادی دانشجویان بسیجی دانست و تصریح کرد: همچنین ایجاد شور و نشاط با برگزاری مسابقات ورزشی در روستاها از دیگر برنامه‌های این اردو است.

وی خاطر نشان کرد: اردوهای جهادی در راستای خودسازی دانشجویان و ایجاد فرهنگ جهانی در زمینه خدمت رسانی به مردم روستاهای محروم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/73008/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول