اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه شوشتر در گفتگو با فارس:

طرح‌های اشتغال‌زایی بسیجیان در شوشتر با جدیت اجرا می‌شود

فرمانده سپاه شوشتر از اجرای طرح‌های اشتغالزایی بسیجیان در این شهرستان خبر داد و گفت: برای بهبود اوضاع اشتغال جوانان دولت را یاری می‌کنیم.

طرح‌های اشتغال‌زایی بسیجیان در شوشتر با جدیت اجرا می‌شود

عبدالهادی حسین‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: با هدف رفع وابستگی و استفاده از استعدادها و امکانات موجود در این شهرستان و یاری دولت در بهبود اوضاع اشتغال جوانان از سال گذشته اجرای طرح‌های اشتغالزایی توسط سپاه آغاز شده است.

وی افزود: طرح‌های اشتغال‌زایی که در سپاه شوشتر اجرا می‌شوند از جمله ماموریت‌هایی هستند که در کنار دیگر وظایف این نهاد با جدیت انجام می‌شوند و شامل مراحل مختلفی مانند برگزاری دوره‌های آموزشی، پرداخت وام به متقاضیان، تهیه و توزیع امکانات مورد نیاز و همچنین انجام حمایت‌های لازم در همه مراحل اجرای این طرح است.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد:  همه مراحل کار در کنار تلاش‌های سپاه شوشتر به عنوان مجری طرح‌های خود اشتغالی در شوشتر با همکاری‌ها و پشتیبانی‌های سایر ادارات این شهرستان مانند مراکز فنی و حرفه‌ای، جهاد سازندگی، اداره کار و امور اجتماعی و دیگر ادارات این شهرستان انجام می‌شوند.

فرمانده سپاه شوشتر در بیان طرح‌های اشتغال‌زایی در این شهرستان تصریح کرد: از جمله طرح‌های اشتغال‌زایی که در این شهرستان قابل اجرا هستند می‌توان به رشته‌های پرورش قارچ، پرورش ماهی، پرورش بلدرچین و جوجه‌های 45 روزه و در کنار این رشته‌ها اجرای طرح زنبورداری را نام برد.

وی در ادامه اعلام کرد: اکثر رشته‌های عنوان شده درحال حاضر در شوشتر اجرا شده‌اند و هم اکنون مجریان این طرح‌ها درحال بهره‌برداری از آنها هستند به طوری که می‌توان گفت به درآمدزایی رسیده‌اند.

حسین‌زاده در بیان جزئیات هر یک از این طرح‌ها گفت: ازجمله این طرح‌ها که هم اکنون به مرحله درآمدزایی رسیده می‌توان به پرورش و نگهداری جوجه‌های 45 روزه اشاره کرد که از سال گذشته به عنوان اولین طرح در شوشتر اجرا شد و به دلیل استقبال قابل توجه متقاضیان برای بار دوم در این شهرستان اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه شوشتر با اشاره به طرح زنبورداری به عنوان یکی دیگر از طرح‌های اشتغالزایی تصریح کرد: با توجه به اینکه امکانات مورد نیاز اجرای این طرح در این شهرستان به میزان لازم موجود است، زنبورداری از جمله طرح‌هایی بوده است که تا کنون تعدادی از متقاضیان طرح‌های اشتغالزایی آن را انجام داده و مشغول به کار شده‌اند.

وی افزود: البته برای حمایت از این زنبورداران سپاه بعد از انجام هماهنگی‌های لازم  قسمتی از فضای اردوگاه قدس را در اختیار آنها قرار داده تا بتوانند کندوهای خود را مستقر و فعالیت خود را شروع کنند.

حسین‌زاده ادامه داد: طرح‌های اشتغالزایی دیگری هم در سطح شهرستان اجرا شده که از جمله این طرح‌ها پرورش بلدرچین بوده که استقبال از این طرح نیز قابل توجه بوده و هم اکنون متقاضیان این طرح مشغول به کار شده‌اند، در کنار این طرح پرورش قارچ نیز در نظر گرفته شده که در حال حاضر علاقمندان به این رشته در حال گذراندن دوره‌های آموزشی هستند.

فرمانده سپاه شوشتر درادامه تأکید کرد: در کنار طرح‌هایی که عنوان شد درصدد هستیم برای استفاده از همه پتانسیل‌های موجود در این شهرستان طرح‌های دیگری را برای ایجاد اشتغال بررسی کنیم که از جمله این طرح‌ها   می‌توان به طرح پرورش ماهی برای باغ داران اشاره کرد که در حال پیگیری مراحل کار آن هستیم.

وی در بیان جزئیات این طرح تصریح کرد: با توجه به اینکه برداشت از آب کارون برای پرورش ماهی در حوضچه‌ها مناسب نیست در صدد هستیم برای ایجاد درآمد و اشتغال برای باغداران شوشتر طرح پرورش ماهی را در زمین‌های کشاورزی که چاه آب دارند ایجاد کنیم.

حسین‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با ادارات مربوطه در نظر داریم در مسیر آبرسانی از چاه آب به زمین‌های کشاورزی برای پرورش ماهی حوضچه‌های کوچکی احداث شود که می‌تواند علاوه بر درآمدزایی، کشاورزان بتوانند در کنار باغداری از امکانات زمین‌های کشاورزی خود با کمترین هزینه اشتغال جدیدی را ایجاد کنند.

فرمانده سپاه شوشتر در پایان اظهار کرد: با امید به اینکه با اجرای این طرح‌ها بتوانیم گام‌های بلندی را در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان داشته باشیم با تلاش و جدیت به نتیجه رساندن این طرح‌ها را دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/72006/و40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول