اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون سنگرسازان بی‌سنگر:

سازمان خصوصی جهادی، نیاز کنونی کشور است

مدیرعامل کانون سنگرسازان بی‌سنگر کشور گفت: کشور ما برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن به سازمان خصوصی جهادی نیاز دارد.

سازمان خصوصی جهادی، نیاز کنونی کشور است

حسینعلی عظیمی در حاشیه حضورش در کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ما سخت‌ترین کار سازندگی و مهندسی را در جنگ تحمیلی داشتیم و نیروهای کار در آن جا بیشتر جوانان بودند و اکنون نیز به سازمانی مانند پشتیبانی مهندسی جنگ جهاد نیاز داریم که در بخش اقتصاد کار کند. 

مدیرعامل کانون سنگرسازان بی‌سنگر کشور بیان داشت: ما اسم این سازمان را بخش خصوصی جهادی می‌گذاریم که باید زیر نظر نمایندگان ولی‌فقیه باشد.

عظیمی عنوان کرد: جوانان جهادی داوطلب‌ با علم و دانش نیروهای پیشکسوت که نیازهای اقتصاد و اشتغال ما را می‌دانند سازمان‌های تولیدی ایجاد می‌کنند که ما برای مبارزه اقتصادی به آنها نیاز داریم.‌

وی تصریح کرد: جمعی از افراد متخصص و فارغ‌التحصیل با کمک تعدادی از دانشمندان نیروهای جهادی پیشکسوت در کنار هم فرمول‌هایی برای نیروهای جوانی که قصد کار دارند، طراحی می‌کنند.

عظیمی ابراز داشت: این افراد پیشکسوت جوانان طالب شغل هدایت را می‌کنند که سرمایه خود را در جهت صحیح به کار گیرند و تولیدی موفق داشته باشند.  

وی خاطر نشان کرد: زمانی که جوانان ما مورد تایید، افراد معتبر به لحاظ فنی و کارشناسی باشند، بانک با توجه به پشتوانه علمی و فنی موجود به آنها وام می‌دهد و در حقیقت یک نیروی متخصص طراحی‌ها را انجام‌ و در اختیار جوانان قرار می‌دهد.

مدیرعامل کانون سنگرسازان بی‌سنگر کشور گفت:‌‌ نیروهای جهادی اطلاعات خود را در اختیار دیگران قرار ‌می‌دهند و دیگران را نیز به کار می‌گیرند.

عظیمی عنوان کرد: اینکه جوانان بخواهند خودشان شرکت بزنند، معمولا به شکست منجر می‌شود و سرمایه‌ها به هدر می‌رود، اما اینگونه کار جهادی طراحی و اجرا را نظرات می‌کنند و تا زمان به سود رسیدن می‌ایستند. 

وی ابراز داشت: نیروهای جهادی خدمات تخصصی به تمام جوانانی می‌‌دهند که می‌خواهند کار کنند، افراد با تجربه‌ای شامل اساتید و پیشکسوتان و جوانان گرد هم می‌آیند و هسته‌های جهادی برای پیشبرد اهداف اقتصادی شکل می‌گیرد.

هدف بخش خصوصی جهادی سود نیست 

عظیمی ابراز داشت: هدف بخش خصوصی جهادی سود نیست، بلکه مبارزه جهادی برای قطع ریشه‌های وابستگی و ‌ایجاد اشتغال سالم و صحیح برای جوانان است، ما به اینچنین مجموعه‌ای احتیاج داریم.

وی تصریح کرد: سیستم‌های معمولی مشاوره و ناظر کنونی گران قیمت است و صرف هم ندارد،‌ نه دولت می‌تواند تعهد کند و نه جوانان می‌توانند از خدمات مشاوره‌ای خرید کنند و مشخص هم نیست طرح آنها موفق شود در این شرایط بخش خصوصی جهادی پشتیبانی مانند مهندسی جنگ نیاز داریم.

عظیمی گفت:‌ این سازمان‌ برای سلامت ماندن و منحرف نشدن، احتیاج دارد که به رهبری متصل باشد، ما در تاریخ انقلاب چنین سازمان جهادی را تجربه کردیم و چیز تازه‌ای نمی‌گوییم، تنها شکل آن برای جنگ اقتصادی است. 

وی خاطر نشان کرد: سازمان جهادی با توجه به متخصصان عالی رتبه تضمینی‌ برای بانک و مهندسان است که کار اجرایی موفقی دارند، خرج این سازمان هنگفت نیست و مردم خود آن را می‌دهند،‌ اما مطمئن هستند که به موفقیت می‌رسد و مطالعات فناوری، بازاریابی و ... روی آن شده است. 

عظیمی آموزش را جزو خدمات سازمان خصوصی جهادی عنوان کرد و گفت: به نیروهایی که فارغ‌التحصیل صنعت، کشاورزی، تولید و ... هستند آموزش می‌دهیم که بتوانند شغل و حرفه ‌را در پیش گیرند.

وی اذعان داشت: زمانی که جوانان بخواهند کار کنند و مطمئن باشند که طرح آنها زیر‌نظر یک عده خبره و مطمئن جهادی تایید و تضمین شده که سود می‌دهد، بازار دارد و مطالعات سنگین روی آن انجام شده است، خودشان سرمایه می‌گذارند و با کمک بانک و تضمین نهاد جهادی به نتیجه می‌رسند.

عظیمی بیان داشت: سازمان جهادی متخصصان فن را جمع می‌کند و برای عده‌ای از جوانان که می‌خواهند این کار را انجام دهند با تضمین میزان سرمایه،‌ نوع کار و ... تولید مفید و سود و اشتغال برای جوانان طراحی می‌کند.

وی عنوان کرد: در حالی که جوانان خود به تنهایی نمی‌توانند از عهده این کارها برآیند، زیرا تخصص‌ برآورد‌ ریالی، فنی‌، بازاریابی، بانکی‌ و ... را ندارند.  

هدف سازمان جهادی خدمات‌دهی برای جلوگیری از هدررفت سرمایه است

وی افزود: کار سازمان جهادی خدمات دادن برای این است که جوانان تولید سالم و موفق داشته باشند و سرمایه‌های آنها از بین نرود و این کار را برای گروه‌های مختلف می‌توان انجام داد.

مدیرعامل کانون سنگرسازان بی‌سنگر کشور گفت: زمانی که چنین مجموعه قوی و باتجربه‌ای کار را برای بانک تعریف و تضمین کند، بانک‌‌ها نیز با استقبال حضور پیدا می‌کنند.

عظیمی با بیان اینکه گروه‌های پشتیبان کننده جهادی‌ هیچ توقع سودآوری ندارند، خاطر نشان کرد: رقابت اصلا وارد این سازمان نمی‌شود، بله هسته‌هایی با تخصص تشکیل می‌شود که برای جوانان خود کار ایجاد کنند و مدیریت باشد.

وی تصریح کرد: نیروهای جهادی بعد از 30 سال از جنگ این تخصص را پیدا کردند و هنوز هم هستند کسانی که می‌توانند جهادی کار کنند، فردی که شرکت جهادی درست می‌کند باید به زندگی ساده قانع باشد نه حقوق‌های آن چنانی و پاداش‌‌های میلیونی بخواهد.

عظیمی ابراز داشت: رقابت در سازمان جهادی جایی ندارد، کار با رقابت اطلاعات را می‌بندد و به جامعه انتقال نمی‌دهد و از حالت جهادی خارج می‌شود، سازمان جهادی اطلاعات فنی خود را با هزینه کم پخش می‌کند. 

وی اظهار داشت: سازمان خصوصی جهادی با هزینه ناچیزی تشکیل می‌شود و بعد پول خدماتش را از همان کارهای تولیدی‌ می‌گیرد، این سازمان جایی مطمئن برای بانک، سرمایه‌گذاری و جوانان برای انتخاب شغل و تولید کشور است.

عظیمی با بیان اینکه تجربه جهاد سازندگی و جنگ انجام سازمان خصوصی جهادی را برای ما راحت کرده است، گفت: باید داوطلبان جهادی‌ داشته باشیم تا برای دیگران کار ایجاد کنند، این نیروها باید مورد پشتیبانی دولت قرار بگیرند، تاریخ جهاد برای ما ثابت کرده که این سازمان هزینه زیادی ندارد علاوه بر اینکه برای کشور نیرو تربیت می‌کند.

جهاد سازندگی ثابت کرده که کار جهادی جوابگو است

وی عنوان کرد: نیروهای باسابقه جهاد سازندگی تجربه کار را دارند، سرمایه‌گذاری و هزینه‌های این طرح با خود جوانانی است که می‌خواهند کار انجام دهند، اما مجموعه جهادی آموزش می‌دهد، طراحی و نظارت می‌کند که کار به درستی اجرا و به سوددهی برسد. 

عظیمی افزود: اعتقاد ما بر این است که این سازمان باید طی سال جاری شکل گیرد، ‌با حمایت مختصری از نهادهای وابسته به رهبری و دولت می‌توان آن را شکل داد، اگر بخواهیم به فرمول‌های معمولی برای اشتغال متوسل شویم، جواب ‌نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: زمانی که وابستگی اقتصادی وجود دارد با هرگونه تصمیمات خارجی در کشور ما اختلال ایجاد می‌شود، برای حل مشکلات باید به راه‌های جدید رو بیاوریم که‌ خودمان طراحی کنیم، به سازمانی نیاز داریم که تنها به دنبال سود نباشد و با حضور متخصصان کار کند.

انتهای پیام/80017/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول