اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جلیلی در جمع اصولگرایان گلستان:

منتخب مردم باید حماسه اقتصادی را شروع کند/ملت را باور داشته باشیم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: هر کس منتخب مردم شد باید از فردای آن روز حماسه اقتصادی را کلید بزند، ظرفیت‌ها را در کنار هم قرار دهد.‌

منتخب مردم باید حماسه اقتصادی را شروع کند/ملت را باور داشته باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سعید جلیلی امشب در جمع اصولگرایان گلستان  اظهار داشت: معتقدم باید سفرهای وزارتخانه‌ای صورت بگیرد و در مرحله نخست وزارتخانه‌‌ها باید از دیوان‌سالاری و بروکراسی خارج شوند.

وی تصریح کرد: معتقدم ادارات باید به سراغ کشاورزان و فعالان در عرصه‌‌های مختلف بروند و به ارائه خدمات مبادرت کنند که تنها راه این مهم در عدالت ساختاری است.

این کاندیدای ریاست‌جمهوری خاطر نشان کرد: همه دولت‌ها با وجود اختلاف سلیقه‌‌ا‌ی ‌که با یکدیگر دارند درصدد کاهش گرانی، تورم و بیکاری بوده‌اند اما باید این مشکلات در درون دستگاه‌‌های اجرایی انجام شود.

جلیلی متذکر شد: باید کاری کنیم مردم نگران نباشند که کارشان به دستگاه دولتی افتاده بلکه آنها باید ادارات دولتی را پنا‌هگاه خود بدانند لذا اگر این سازوکار را به دستگاه‌های دولتی بیاوریم آن وقت می‌توان به حل مسائل و مشکلات امیدوار شد.

جلیلی با بیان اینکه نقش مهم دولت در ایجاد روشن می‌شود افزود: رئیس‌‌جمهور به عنوان کسی که در رأس قوه مجریه قرار گرفته باید همت اصلی خود را بر این مهم معطوف کند که تمام ساختار دولت، دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها در این جهت بسیج شوند که البته این به معنای آن نیست که کارکنان دولت دارای اشکال هستند.

وی با بیان اینکه حماسه دفاع مقدس براساس باور اسلام ناب و ایجاد ظرفیت برای جوانان موجبات پیروزی ایران اسلامی را فراهم کرد اظهار داشت: در عرصه‌های مختلف کشاورزی، صنعت، تولید و اقتصاد باید براساس اسلام ناب به مردم اعتماد کنیم و این حوزه‌ها را به شکوفایی برسانیم.

جلیلی با تاکید بر اینکه نباید حماسه دفاع مقدس در موزه‌ها گذاشته شود خاطرنشان کرد: حماسه دفاع مقدس را نباید فقط به عنوان خاطره آن هم سالی یک بار در شلمچه تکرار کنیم بلکه باید در همه عرصه‌ها به خصوص عرصه اقتصاد بروز دهیم. که اگر این کار صورت بگیرد حماسه‌های مختلفی به وجود خواهد آمد.

وی با بیان اینکه در توزیع منابع، ناهمگنی وجود دارد خاطر نشان کرد: کسانی که می‌خواهند می‌توانند از ظرفیت‌های بیت‌المال استفاده کنند، اما برخی به خاطر مسائل کوچک از این مهم محروم می‌شوند که همه این مشکلات در توزیع منابع به صورت ناهمگن بر می‌گردد.

وی گفت: اینکه 11 هزار میلیارد تومان دست 23 نفر است و 5 هزار میلیارد تومان دست سه نفر دیگر آن وقت باید بگوییم که چرا تورم در کشور به وجود می‌آید.

این کاندیدای ریاست‌جمهوری افزود: کل یارانه‌ای که در یک ماه به 70 میلیون جمعیت ایرانی داده می‌شود 2 هزار و 800 میلیارد تومان است. که باید ساختاری در کشور برقرار شود که اینها جزو مسائل اساسی محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر ایجاد شفافیت خاطر نشان کرد: باید کمک کنیم در تخصیص به موقع منابع از ظرفیت‌ها به درستی استفاده شود.

این کاندیدای ریاست‌جمهوری با بیان اینکه در سال جاری 11 میلیارد دلار محصولات کشاورزی از خارج کشور وارد شده است متذکر شد: این محصولات وارداتی به راحتی می‌توانست در گلستان و یا سایر استان‌ها تولید شود و به وسیله آن تولید و اشتغال ایجاد کرد.

جلیلی افزود: در حال حاضر طبق قانون برنامه پنجم توسعه 15 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای کشاورزی کنار گذاشته شده است و 9 هزار میلیارد تومان هنوز دست نخورده باقی مانده که اگر برای اینها برنامه‌ریزی صحیح انجام می‌شد یقینا در بخش رونق، تولید، اشتغال و افزایش کالا اتفاقات خوبی شاهد بودیم.

جلیلی با تاکید بر اینکه باید جلوی خام‌فروشی در کشور گرفته شود متذکر شد: واردات غیرضروری در سال 1390 به عنوان مثال 39 میلیون دلار واردات چوب بستنی از آلمان صورت گرفت در حالی که این ظرفیت در کشور وجود داشت که باید به کار گرفته می‌شد.

وی با بیان اینکه باید تهدیدات دشمن را تبدیل به فرصت کنیم خاطرنشان کرد: براساس آموزه‌های اسلام ناب، قدرت ما در فرهنگ بوده است اینکه در خاورمیانه حرف اول را زدیم به خاطر عمق و نفوذ فرهنگی ایران بوده است.

جلیلی بیان داشت: باید مردم را باور داشته باشیم چرا که امام با این باور توانست انقلاب را به پیروزی برساند.

وی با تاکید بر اینکه خداباوری و مردم‌باوری به فرموده مقام معظم رهبری باید در کنار یکدیگر قرار بگیرد اظهار داشت: اگر این دو مسئله به قوت در کنار هم قرار بگیرد جریان تردید به شکست منجر می‌شود.

این کاندیدای ریاست‌جمهوری با بیان اینکه 24 خرداد یکی از پشتوانه‌های قدرت در حماسه سیاسی است اظهار داشت: وقتی مردم به صحنه می‌آیند پشتوانه بزرگی برای قدرت کشور محسوب می‌شوند که این را باید قدر بدانیم.

جلیلی افزود: هر کس منتخب مردم شد باید از فردای آن روز حماسه اقتصادی را کلید بزند و ظرفیت‌ها را در کنار هم قرار دهد.‌

انتهای پیام/83001/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول