اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی اعلام کرد

ثبت‌نام 95 درصد پزشکان عمومی آذربایجان غربی برای اجرای پزشک خانواده

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: 95 درصد پزشکان عمومی آذربایجان غربی برای اجرای پزشک خانواده ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام 95 درصد پزشکان عمومی آذربایجان غربی برای اجرای پزشک خانواده

هاشم سلطانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن اعلام فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای اجرای پزشک خانواده در آذربایجان غربی، اظهار داشت: بیش از 95 درصد پزشکان عمومی استان برای همکاری با برنامه پزشک خانواده و نیز فرآیند جانمایی مطب پزشکان در شهرستان‌های تابعه برای اجرای برنامه در سطح اول آن، ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: ستادهای اجرایی برنامه در سطح استان تشکیل شده‌اند که با تشکیل جلسات متعدد و ابلاغ برخی مصوبات، هماهنگی‌های لازم در این ارتباط صورت گرفته است.

سلطانی از آمادگی حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی استان و بیمارستان‌های تابعه در تعیین مسیر ارجاع بیماران نیازمند به خدمات تخصصی و فوق تخصصی خبر داد و اضافه کرد: به این منظور هماهنگی‌های لازم با استان‌های همجوار برای سهولت خدمات درمانی در استان صورت گرفت.

وی با اعلام اینکه تاکنون بانک اطلاعاتی 80 درصد جمعیت جامعه هدف برنامه تشکیل شده، خاطرنشان کرد: بیش از 95 درصد پزشکان عمومی استان برای همکاری با برنامه پزشک خانواده و نیز فرآیند جانمایی مطب پزشکان در شهرستان‌های تابعه برای اجرای برنامه در سطح اول آن، ثبت‌نام کرده‌اند.

سلطانی با بیان این مطلب تصریح کرد: بیش از 200 نفر از پزشکان متخصص و فوق تخصص آذربایجان غربی با ثبت‌نام در سامانه الکترونیک نسبت به اجرای این برنامه اعلام همکاری کرده‌اند.

وی با اعلام فراهم شدن زیرساخت‌های اجرایی این طرح در استان، خاطرنشان کرد: استاندار آذربایجان غربی آمادگی استان را برای اجرای برنامه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و  نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد.

سلطانی افزود: ریاست دانشگاه علوم پزشکی و ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده در استان، آمادگی خود را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور اعلام کردند.

وی اظهار داشت: به منظور پیگیری افتتاح و راه‌اندازی برنامه از وزارت خانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آمادگی شروع اجرای برنامه با امضای مشترک ریاست دانشگاه علوم پزشکی و مدیرکل بیمه سلامت به تمامی نمایندگان استان اعلام شده است.

سلطانی از تصویب اجرای برنامه پزشک خانواده از سوی وزارت مربوطه تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: به محض تصویب اجرای برنامه دستورات لازم برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول