اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج جامعه عشایر:

کمبودهای جامعه عشایری برطرف شود / بیمه عشایر مغفول مانده است

رئیس سازمان بسیج جامعه عشایر کشور گفت: کمبودهای جامعه عشایری باید برطرف و به بیمه عشایر که مدت‏ها مغفول مانده است، پرداخته شود.

کمبودهای جامعه عشایری برطرف شود / بیمه عشایر مغفول مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی سپاه استان، سردار مهدی جمشیدی در جمع مسئولان استان سمنان بیان کرد: عشایر در مؤلفه‌های اقتصادی،‌ فرهنگی،‌ اجتماعی و سیاسی نقش تعیین کننده‌ای دارند.

وی عنوان کرد:‌ در صورت تضعیف نقش عشایر که به حذف تدریجی آنها از صحنه تولیدی و اقتصادی کشور خواهد انجامید، به طور حتم یک شوک جبران‌ناپذیر بر بدنه اقتصاد کشور وارد خواهد آمد.

جمشیدی افزود: اگر بی‌توجهی‌ها و بی‌برنامگی‌ها نسبت به جامعه عشایر ادامه داشته باشد، کشور وزنه مهم و اساسی خود را در زمینه‌های سیاسی، ‌اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و ... از دست خواهد داد.

رئیس سازمان بسیج جامعه عشایر کشور به دیدگاه امام در مورد عشایر نیز اشاره کرد و گفت: امام عشایر را پناه خود در هنگام روز‌های فشار و سختی می‌دانستند و نیز عشایر را جزو شمار نیروهای مسلح و حافظ امنیت کشور قلمداد می‌کردند.

وی، نخستین مطالبه عشایر از دولت آینده را راه‌اندازی مجدد شورای مستقل عالی عشایر کشور دانست.

جمشیدی از مسئولان ذی‏ربط استانی خواست تا بلافاصله پس از انتخابات و در نخستین فرصت شورای عالی عشایر استان را با ریاست استاندار تشکیل دهند.

رئیس سازمان بسیج جامعه عشایر کشور برخی مشکلات و کمبودهای جامعه عشایر مانند بیمه را در سطح ملی و کلان دانست که باید در همان سطح دنبال شود.

جمشیدی، عشایر را دارای ظرفیت‌های بسیاری دانست که هنوز به ظهور نرسیده است و ایجاد تعاونی‌های تولید،‌ خرید تضمینی، خدمات و .. می‌تواند بسیار راهگشا باشد و باید در نظر داشت که قدیمی‌ترین مدل‌های تعاونی در جوامع عشایری رواج داشته است که باید دوباره احیا شود.

بر اساس این گزارش؛ در این جلسه رؤسای شورای اندیشه شهرستان‌های مذکور به بیان مسائل و مشکلات و درخواست‌های خود پرداختند.

مواردی از قبیل موانع تولید در استان و کشور،‌ واردات بی‌رویه، نبود مراتع میان بند، عدم اختصاص وام‌های کم‌بهره ویژه عشایر، مشکل بیمه دام عشایر، مشکلات منابع طبیعی و محیط زیست با عشایر بر سر چرای دام‌ها در برخی مراتع و ... نیز در این جلسه بیان شد.

در پایان مراسم، بیانیه مجمع بسیج عشایری استان توسط رئیس شورای اندیشه و همفکری استان سمنان قرائت شد و سپس از چند تن از تلاشگران شورای اندیشه شهرستان‏ها تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/74002/ع/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول