اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیمه طلایی که حقیقتی برنزی یافته است

بیمه طلایی و چشم انتظاری چندین ماهه فرهنگیان اردبیل

با گذشت 2.5 ماه از سال هنوز تکلیف بیمه طلایی فرهنگیان مشخص نیست و بسیاری از آنها در حل مشکلات درمانی و بیمارستانی خود منتظر صدور کارت بیمه طلایی هستند.

بیمه طلایی و چشم انتظاری چندین ماهه فرهنگیان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بسیاری از فرهنگیان که گله‌مند تاخیر به وجود آمده در این موضوع بودند در تماس‌های مکرری که با دفتر خبرگزاری فارس در اردبیل داشتند اعلام کردند که به رغم پرداخت هزینه‌های بیمه طلایی که به صورت اتوماتیک از حقوق فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش کسر می‌شود هنوز کارت بیمه طلایی صادر نشده و بیش از 1.5 ماه است که مسئولان حوزه تعاون ادارات آموزش و پرورش پاسخگوی فرهنگیان نیستند.

این تاخیر که در نوع خود بی‌سابقه بوده و به نظر می‌رسد در سال پایانی دولت خدمتگزار پشت آن حرف و حدیث‌های متعدد سیاسی و تبلیغی نهفته است سبب گله‌مندی بسیاری از فرهنگیانی شده است که مجبور هستند از جیب خود برای انجام معاینات پزشکی و برخی از هزینه‌های آزمایشگاهی، دارویی و درمانی هزینه کنند به طوری که گاه مطب پزشکان و متولیان آزمایشگاه‌ها، رادیولوژی‌ها و داروخانه‌ها حتی از دادن نامه برای پرداختی حق و حقوق فرهنگیان از محل بیمه طلایی سرباز زده و در این کار اختلال ایجاد می‌کنند.

اجرای طرح بیمه طلایی در سال‌های اخیر که بخش عمده‌ای از مشکلات فرهنگیان در حوزه درمانی و هزینه‌های مربوط به بستری را به حداقل رسانده است، امسال در حالی با تاخیر 1.5 ماهه در صدور برگه مواجه شده است که به گفته فرهنگیان در دست آنها هزینه‌های چند صد هزار تومانی ناشی از مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانی باقی مانده و این در حالی است که بیمه ایران نیز هیچ یک از این برگه‌های هزینه شده را متقبل نمی‌شود و پرداختی‌ها در این زمینه به تاخیر افتاده است.

در حالی که بسیاری از مسئولان آموزش و پرورش وعده 10 روزه در صدور کارت بیمه طلایی داده بودند این 10 روز امروز به بیش از 45 تا 50 روز کشیده است و اغلب فرهنگیان از این امر ناراضی بوده و حتی حاضر هستند از بیمه طلایی انصراف دهند و از مزایای بیمه تکمیلی فرهنگیان به صورت عادی استفاده کنند.

برخی از فرهنگیان استان اردبیل نیز اعلام کردند که امسال با افزایش هزینه بیمه طلایی که از حساب و حقوق فرهنگیان کسر می‌شود متناسب با این رقم دریافتی خدماتی به آنها ارائه نمی‌شود به طوری‌که 95 درصد درمانگاه‌ها، 70 درصد مطب پزشکان و نیمی از مراکز رادیولوژی و آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی از پذیرش بیمه طلایی فرهنگیان طفره رفته و این بیمه مورد قبول و پذیرش آنها واقع نمی‌شود.

فرهنگیان و فعالان عرصه آموزش و پرورش همچنان چشم انتظار پاسخگویی شفاف مسئولانی هستند که در این زمینه هر روز یک وعده می‌دهند اما وعده آنها هرگز رنگ و بوی واقعیت به خود نمی‌گیرد.

بیمه طلایی فرهنگیان که امروز در حقیقت رنگ برنزی گرفته است اعتبار و ارزش گذشته خود را از دست داده و به نظر می‌رسد پاسخگوی نیاز درمانی و بیمارستان خانواده بزرگ فرهنگیان نمی‌باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، البته به این موضوع باید مسئله بدرفتاری و بی‌احترامی مسئولان بیمه ایران را افزود چرا که در مراجعه اکثر فرهنگیان رفتاری که از سوی مسئولان بیمه ایران صورت می‌گیرد در شان معلمان نیست در حالی که معلمان بلا واسطه و با کوچکترین تاخیر حق و حقوق خود را از این بابت پرداخت می‌کنند و انتظار می‌رود کارکنان بیمه ایران رفتاری شایسته و درخور فرهنگیان از بابت پذیرش بیمه طلایی و پرداخت هزینه‌های مربوط به آن داشته باشند.

انتهای پیام/62001/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول