اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل نداشتن کاندیدا

3 روستای گیلان از انتخابات شوراها خارج شد

رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: سه روستای گیلان به دلیل نداشتن کاندیدا از عرصه انتخابات شوراهای اسلامی خارج شد.

3 روستای گیلان از انتخابات شوراها خارج شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد اکبرزاده امروز در جمع خبرنگاران انتخابات 24 خرداد را آزمون بزرگ و گذر از پیچ تاریخی ملت ایران عنوان کرد.

وی جمعیت گیلان بر مبنای فعالیت ستاد انتخابات، امنیت انتخابات، هیئت بازرسی، هیئت نظارت شورای نگهبان و هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای مجلس را 2 میلیون و 480 هزار و 871 نفر دانست و اظهار کرد: یک میلیون و 497 هزار و 170 نفر جمعیت شهری گیلان را تشکیل می‌دهند.

اکبرزاده جمعیت روستایی گیلان را 983 هزار و 701 نفر اعلام کرد و افزود: یک‌میلیون و 717 هزار و 639 نفر واجد شرایط رای دادن در استان هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با اشاره به 50 هزار و 234 نفر رای اولی در استان، تصریح کرد: 24 هزار و 810 نفر رای اولی دختر هستند و پسران 25 هزار و 424 نفر رای اولی گیلان را تشکیل می‌دهند.

وی تعداد شعبه‌های اخذ رای ریاست جمهوری در گیلان را 2 هزار و 887 شعبه رای ذکر کرد و گفت: 844 شعب اخذ رای شهری در استان در نظر گرفته شده است ضمن اینکه 2 هزار و 403 شعبه اخذ رای روستایی در گیلان داریم.

اکبرزاده شعبه‌های اخذ رای سیار انتخابات ریاست جمهوری در گیلان را 349 شعبه دانست و بیان کرد: تعداد 2 هزار و 538 شعبه ثابت اخذ رای ریاست جمهوری در استان در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه 2 هزار و 818 شعبه اخذ رای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان در نظر گرفته شده است، یادآور شد: تعداد 842 شعبه شهری و یک‌هزار و 976 شعبه روستایی برای انتخابات شوراها در گیلان پیش‌بینی شده است.

وی تعداد شعبه سیار اخذ رای شوراها در گیلان را 289 شعبه خواند و اظهار کرد: تعداد 2 هزار و 529 شعبه ثابت برای انتخابات شوراها در استان در نظر گرفته شده است.

*رقابت بیش از 15 هزار کاندیدای شهر و روستا در گیلان

اکبرزاده با اشاره به ثبت‌نام 16 هزار و 55 نفر برای عضویت در شوراهای شهر و روستا در گیلان، تصریح کرد: 15 هزار و 606 نفر برای انتخابات شوراهای شهر و روستا تایید شدند و کاندیداها تا قبل از ساعت هشت صبح فردا می‌توانند از نامزدی انتخابات انصراف دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان تعداد کاندیداهای مرد شوراهای استان را 14 هزار و 737 نفر اعلام کرد و افزود: 869 نفر از کاندیداها را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی تعداد داوطلبان انتخابات شهری گیلان را یک‌هزار و 613 نفر دانست و خاطرنشان کرد: تعداد 14 هزار و 58 نفر از کاندیداهای مذکور را مردان و 155 نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

اکبرزاده با بیان اینکه تعداد 13 هزار و 39 نفر برای شوراهای روستا در گیلان ثبت‌نام کردند، یادآور شد: مردان 12 هزار و 449 نفر و زنان 590 نفر از کاندیداهای شوراهای روستایی استان را تشکیل می‌دهند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان به برگزاری انتخابات شوراها در 52 شهر و 2 هزار و 77 روستای استان اشاره کرد و گفت: انتخابات در سه روستا به دلیل نداشتن کاندیدای شورا برگزار نمی‌شود ضمن اینکه ممکن است تعداد روستاهایی که انتخابات در آنها برگزار نمی‌شود، به دلیل انصراف کاندیداها افزایش یابد.

وی با تاکید براینکه از ساعت هشت صبح امروز تبلیغات انتخاباتی کاندیداها ممنوع شده است، اظهار کرد: خودروهایی که با عکس کاندیداها حرکت می‌کنند، متوقف می‌شوند.

اکبرزاده به مشارکت 94 درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری دوره گذشته در گیلان اشاره کرد و افزود: 75 درصد مردم در انتخابات دوره گذشته شوراها در استان مشارکت داشتند.

معاون استاندار گیلان با بیان اینکه تعداد کاندیداهای شوراهای شهر و روستا 17 درصد نسبت به دوره گذشته افزایش داشته است، تصریح کرد: امنیت قبل، حین و پس از انتخابات به عهده نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و بسیج است و طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی فعالیت می‌کنند.

اکبرزاده در پایان پایبندی به قانون از طرف کاندیداها را حائز اهمیت دانست و یادآور شد: همراه داشتن شناسنامه و شماره ملی برای رای دادن الزامی است.

انتهای پیام/84001/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول