اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگوی تفصیلی فارس با نماینده کرمان در مجلس‌ مطرح شد

‌اصولگرایان قطعا پیروز انتخابات هستند / ‌بیشترین مشارکت ‌در 24 خرداد ثبت می‌شود‌

نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: دشمنان منتظرند تا ببینند که مردم مانند سابق چه مشارکتی دارند و ان‌شاءالله این انتخابات چه در ریاست جمهوری و چه در شوراهای شهر با بیشترین مشارکت مردم رقم می‌خورد.

‌اصولگرایان قطعا پیروز انتخابات هستند / ‌بیشترین مشارکت ‌در 24 خرداد ثبت می‌شود‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز در مورد اهمیت حضور در انتخابات 24 خرداد ماه، عملکرد کاندیداها و ستادهای تبلیغاتی با خبرنگار فارس گفت‌وگو کرد که در ادامه آمده است.

چرا ضرورت حضور در انتخابات امسال بیشتر است؟

یکی از ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر حضور و حمایت مردم است به دلیل این ویژگی تفاوت اساسی با نظام‌های دیگر دارد که اگر چه ظاهرا مبتنی بر دموکراسی هستند، اما عملا بر این اساس اداره نمی‌شوند و این ویژگی موجب شده تا مردم ایران این انقلاب را از خود بدانند و هر زمان لازم به ادای تکلیف شد در مواقع حساس این امر را بروز می‌دهند.

نگاه کشورهای دیگر به انتخابات امسال ایران چگونه است؟

در شرایط کنونی ایران اسلامی مورد توجه کانو‌ن‌های قدرت استکباری دشمنان و نیز کشورهای محبت قرار دارد، کشورهایی که مسلمان هستند و به ما ابراز علاقه می‌کنند و چشم به عملکرد مردم ما دوختند.

امروز انتخابات ایران مبنایی برای تحلیل تمام رسانه‌های خارجی شده است که می‌گویند با شرایط اقتصادی حاکم بر ایران و مشکلاتی که انقلاب اسلامی ایران دارد پاسخگوی نیازهای مردم نیست و مشارکت مردم برای حضور در انتخابات به کمترین حد خود می‌رسد.

ملت ایران باید تحلیل آنها را برعکس جواب دهند و با حضور خود در پای صندوق‌های رأی به جهان بفهمانند که نظام جمهوری اسلامی ایران با بیشترین حمایت مردم در تمام عرصه‌ها به خصوص انتخابات روبه‌رو است و مردم همچنان مانند سال 57 پیرو آرمان‌های امام راحل و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری هستند.

که حضور در این انتخابات موجب تقویت رویکرد مردمی جمهوری اسلامی ایران در تمام عرصه‌ها می‌شود و کشوری که یکی از ارکان آن حضور مردم در حمایت از آرمان‌ها است به واسطه این حضور اقتدار نظام رقم می‌خورد.

اقتدار ایران به جز توانمندی‌های نظامی، علمی، فرهنگی و مذهبی به حضور مردم بستگی دارد، انتخابات فرصتی برای مشارکت مردم در اداره کشور است که حضور امسال مردم در پای صندوق‌های رأی موجب تداوم اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج از کشور می‌شود و مسلما هر چه حضور بیشتر باشد، کفه معادلات سیاسی جهانی به نفع کشور سنگین‌تر می‌شود.

دشمنان منتظرند تا ببینند که مردم مانند سابق چه مشارکتی دارند و ان‌شاءالله این انتخابات چه در ریاست جمهوری و چه در شوراهای شهر با بیشترین مشارکت مردم در تاریخ انقلاب اسلامی ایران رقم می‌خورد.

به نظر شما در این انتخابات پیروزی اصولگرایان حتمی است یا اصلاح‌طلبان؟

اگر اصولگرایان با وضعیتی که امروز دارند و به همین روال ادامه دهند و با همدیگر ائتلاف نکنند، این احتمال برای پیروزی برتر اصلاح‌طلبان وجود دارد، اما اگر اصولگرایان در این ساعات باقیمانده تعامل میان خود را افزایش دهند، قطعا برنده این انتخابات هستند.

شما به عنوان نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس حرف‌های برخی از کاندیداها مبنی بر رفع مشکلات اقتصادی ظرف چند روز را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اصلاح وضعیت اقتصادی موجود کشور ظرف چند روز و یکی دو ماه امکانپذیر نیست، تصور کنید فردی دچار عارضه‌ای شده است و نیازمند عمل جراحی است، نمی‌توان به او گفت که چند روز خوب می‌شود زیرا آثار بهبودی به تدریج نمایانگر می‌شود.

اقدامات بهبودی ظرف شش ماه ممکن است که انجام شود، اما آثار بهبودی به سختی ظرف این مدت صورت می‌گیرد و می‌توان تصمیماتی را اتخاذ کرد، ممکن است که سیاست ارزی را ظرف دو ماه تثبیت کنند به این معنا نیست که در همین بازه زمانی تمام امور مربوط به آن بهبود می‌یابد در واقع باید بگوییم که سیاست ارزی در دو ماه تثبیت و پیامدهای آن به مرور اثرگذار خواهد شد.

دیدگاه شما در مورد تعدد کاندیداهای شورای شهر کرمان در امسال چیست؟

از یک منظر تعدد این کاندیداها خوب است که ظرفیت‌هایی با تحصیلات و عملکرد متفاوت روی کار می‌آیند و هر چه کاندیداها بیشتر باشد، مجموعه فعالان در عرصه انتخابات شورای شهر نیز بیشتر می‌شود، زیرا هر کدام به دلیل دارا بودن طیف خاصی از اقوام، دوستان و هواداران موجب حضور باشکوه مردم در روز انتخابات می‌شوند.

از طرفی تعداد بیش از حد کاندیدا تنها برای مردم ایجاد سردرگمی نمی‌کند و باید به لیست‌های جمع‌بندی شده برسند که در شورای اسلامی شهر کرمان به 15 نفر نیاز است با توجه به اینکه امسال ظرفیت کاندیداها متناسب با افزایش اعضای شورای شهر بیشتر و حضور کاندیداها دو برابر شده است که باید با برنامه‌ریزی‌هایی سامان‌دهی می‌شد، اما باز هم تعدد کاندیداها به شور حماسه‌ای مردم کمک می‌کند.

مردم باید به دور از نگاه قومیتی به سوابق کاندیداها نگاه کنند تا افرادی در شوراها روی کار بیایند که تخصص آنها به درد شهر کرمان می‌خورد، نیروهایی که واقعا دلسوز نظام باشند و در حوزه فرهنگی، اقتصادی و مدیریت شهری کارآمد باشند.

باید در شورای شهر کرمان شاهد حضور افرادی باشیم که دارای تدین، تجربه، تعهد و سواد بالاتری هستند.

فعالیت ستادهای تبلیغاتی امسال تا چه حد برای پیروزی کاندیداها چه در ریاست جمهوری و چه در شورای شهر اثرگذار خواهد بود؟

وظیفه ستادها معرفی کاندیداها است که تشکیل ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری در شهرها ضرورتی نداشت، زیرا صدا و سیما برای معرفی کاندیداها تلاش‌های لازم را انجام داد و ستادهای ریاست جمهوری در شهرها کار مفیدی به جز پخش پوسترهای کاندیداها نداشتند.

مردمی که چند ساعت برای شناخت کاندیداها پای تلویزیون وقت گذراندند، نیازی نمی‌بینند که پیش ستادها بروند و از اهداف و برنامه‌های کاندیداها سئوال کنند و بنویسند، پس امسال عملا ستادهای ریاست جمهوری کارکرد قابل توجهی نداشتند.

اما کاندیداهای شورای شهر کرمان بهتر بود تا در ستادهای تبلیغاتی خود برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری انجام می‌دادند که زمینه‌ای تعریف می‌شد تا ائتلاف‌ها می‌آمدند و در حضور رسانه‌های استانی برنامه‌ها و رزومه خود را برای مردم شرح می‌دادند تا جلوی این هزینه‌های بدون دلیل که هزینه‌های نظافت شهر را هم به دنبال دارد، گرفته می‌شد.

با این وضعیت آشفته‌ای که در شهر برپا شده است که تبلیغات طوری بود که هر کس تمکن مالی بیشتر داشت، بیشتر پوستر و بنرهای بزرگتری در شهر می‌زد، سفره رنگین‌تری پهن می‌کرد که این وضعیت باید اصلاح شود، چرا که وضعیت مناسبی برای انتخاب کاندیداهای اصلح نیست.

==============

گفت‌وگو از: فروغ بوستانچی

===============

انتهای پیام/80028/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول