اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت بازرسی انتخابات گیلان:

رشت بیشترین تخلف انتخاباتی گیلان را دارد

رئیس هیئت بازرسی گیلان با بیان اینکه بیشترین رعایت تبلیغات انتخاباتی کاندیداها در روستاها انجام شد گفت: شهر رشت بیشترین تخلف انتخاباتی در گیلان را دارد.

رشت بیشترین تخلف انتخاباتی گیلان را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد آقاجانزاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران روند انتخابات در حکومت اسلامی را با آرای مستقیم مردم دانست و اظهار کرد: وزارت کشور مجری برگزاری انتخابات است و نظارت بر انتخابات بخشی از آن محسوب می‌شود.

وی وزارت کشور را مسئول کنترل حسن انتخابات برای حراست از آرای مردم عنوان کرد و افزود: بازرسان انتخابات گیلان در استان، شهرستان‌ها و بخش‌ها معرفی شدند.

آقاجانزاده با اشاره به معرفی 16 مسئول بازرسی در شهرستان‌های گیلان، تصریح کرد: بازرسی انتخابات در 43 بخش گیلان تشکیل شده است.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات گیلان به دیر ابلاغ شدن بازرسی انتخابات در سال جاری نسبت به دوره‌های گذشته اشاره کرد و گفت: روند اجرای بازرسی انتخابات در استان انجام شده است.

*هر 10 صندوق رای یک بازرس

وی با بیان اینکه برای هر صندوق رای یک بازرس پیش‌بینی شده است، بیان کرد: سه بازرس در مجموع در سه سطح در شهرستان‌ها امر بازرسی را انجام می‌دهند.

آقاجانزاده تعداد بازرسان انتخابات گیلان را 628 نفر اعلام کرد و یادآور شد: 80 نفر عوامل بخش مرکزی، هشت نفر در بخش دبیرخانه، 215 نفر در بخش شهری فرمانداری‌ها و 309 نفر بازرس در حوزه روستایی فعالیت می‌کنند.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات گیلان به آموزش بازرسان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در چهار منطقه لاهیجان، فومن، رشت و تالش اشاره کرد و افزود: بازرسان روند تبلیغات کاندیداها را در موعد مقرر رصد کردند.

*روزانه 17 گزارش عدم رعایت حقوق شهروندی کاندیداهای شوراها در گیلان

وی از 17 گزارش روزانه عدم رعایت حقوق شهروندی کاندیداهای شوراها در گیلان خبر داد و اظهار کرد: استفاده از فضای عمومی شهرها به‌ویژه پیاده‌روها، نصب پوستر بر دیوار اداره‌های دولتی و استفاده نامطلوب از بلندگو از جمله تخلف‌های کاندیداها است.

آقاجانزاده تخلف کاندیداهای شورای شهر رشت را بیشتر از دیگر شهرستان‌ها دانست و تصریح کرد: تبلیغات کاندیداها در روستاها بیشتر رعایت می‌شد.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات گیلان با اشاره به همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در امر انتخابات، بیان کرد: عدم تخلف دستگاه‌های اجرایی گیلان نسبت به دوره‌های گذشته بهتر بوده اما به صفر نرسیده و به متخلفان تذکر لازم داده شده است ضمن اینکه با دستگاه‌های متخلف در استفاده از امکانات دولتی برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه تعدادی بازرس ویژه در گیلان معرفی شدند، گفت: بازرسان موارد خلاف قانون را تذکر می‌دهند و تخلف‌ها گزارش می‌شود.

انتهای پیام/84001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول