اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه اردبیل:

200 هزار شهید ندادیم که برخی نامزد‌ها به تحصیل در اروپا افتخار کنند

جانشین سپاه حضرت عباس استان اردبیل گفت: اصلح‌ترین فرد کسی است که خود را خدمتگزار مردم بداند و در برابر خون 200 هزار شهید از گرایش به غرب و شرق سخن به میان نیاورد و به تحصیل در اروپا نیز افتخار نکند.

200 هزار شهید ندادیم که برخی نامزد‌ها به تحصیل در اروپا افتخار کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار غلام‌عسگر کریمیان صبح امروز در همایش رای اولی‌ها که در سالن ولایت سپاه اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با قدرت عظیم خود و پشتوانه منطقی که برگرفته از فرهنگ اسلامی و عاشورایی است امروز تمام معادلات غرب را به هم زده و در یک تراز واقعی مدل ارزشی را به جهان ارائه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل این هویت و مدل ارزشی است که استکبار جهانی امروز به سردرگمی واقعی دچار شده است و قادر نیست پیشرفت و توسعه ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران را تحمل کند.

جانشین سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل عظیم‌ترین پشتوانه و ماهیت انقلاب اسلامی را در سه دهه گذشته روحیه استکبار‌ستیزی، سلطه‌ناپذیری و ظلم‌ستیزی ملت ایران یاد کرد و افزود: ما این هویت را از اسلام ناب محمدی (ص) گرفته‌ایم.

کریمیان ادامه داد: اصلی‌ترین فرق اسلام ناب با اسلام مرتجع و آمریکایی شاخصه‌های یاد شده در استکبار‌ستیزی و سلطه‌ناپذیری است چرا که در اسلام ناب که اصالت آن فرهنگ عاشورایی است هیچ وقت ملت‌های آزاده حریت خود را به نوکری آمریکا نمی‌فروشند.

این مسئول تصریح کرد: ما مشق زندگی را از عاشورا و فرهنگ دین مبین اسلام گرفته‌ایم که در آن ماهیت اصیل ملت‌های مسلمان هیچ وقت به خاطر منافع مادی نادیده گرفته نشده است.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس بیان داشت: به خاطر همین شاخصه‌هاست که در سه دهه گذشته جمهوری اسلامی ایران شاخ غرب و شرق را شکسته و بسیاری از زورمداران دنیا نظیر صدام ملعون و بسیاری از توطئه‌گران دیگر را به زباله‌دان تاریخ سپرده است.

کریمیان با اشاره به پیروزی ملت ایران در هر سه عرصه جنگ نرم، نیمه‌ سخت و نظامی در 34 سال گذشته گفت: در جنگ نیمه امنیتی که اوایل انقلاب دشمنان و بدخواهان ما به راه انداختند فرزندان برومند این کشور بر توطئه‌گران غلبه کرده و در درگیری‌های قومیتی و تفرقه گروهک‌های مختلف دشمن را به شکست وادار کردند.

وی تاکید کرد: در جنگ سخت و عرصه نظامی نیز در هشت سال دفاع مقدس با ظهور و بروز مقاومت مردمی دشمنان شکست سنگینی را خوردند به طوری که در سال 61 و با فتح خرمشهر تمام کارشناسان سیاسی و نظامی دنیا اعتراف کردند که جمهوری اسلامی ایران قدرت غالب منطقه است و از آن به بعد توازن قوا به نفع ما شد.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس یادآور شد: ما با تقدیم 36 هزار شهید دانش‌آموز توانستیم عزت‌مندانه از انقلاب دفاع کنیم و با تاسی به فرهنگ عاشورایی و هویت استکبار‌ستیزی پیروزی حقیقی نصیب این ملت شد.

کریمیان ادامه داد: با وجود اینکه 44 کشور دنیا علیه انقلاب به پا خاستند ما با داشتن شاخصه ایمان و تقوا و ارجحیت دادن به نیروی انسانی و چهره انسان محوری نیروهای مسلح نه تجهیزات محوری توانستیم در جنگ تمام عیار نظامی دشمن را شکست دهیم.

غفلت دهه 70 ما را از دفع تهدیدات جنگ نرم ناامید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمن در عرصه نبرد نرم تمام عیار وارد شد و غفلت دهه 70 سبب شد تا در یک شبیخون فرهنگی و ناتوی تمام عیار در برخی از عرصه‌ها مغلوب شویم، خاطرنشان کرد: به دلیل خواب خرگوشی مسئولان فرهنگی در دهه 70 ما آن‌گونه که شایسته بود نتوانستیم در جنگ نرم فرهنگی بر توطئه دشمنان غلبه کنیم.

جانشین سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ابراز داشت: ما در این حوزه با تهذیب نفس، بصیرت و دشمن‌شناسی توانستیم بر بخشی از هجمه فرهنگی دشمن غلبه کنیم اما در این میدان به بصیرت بالا نیاز داریم.

کریمیان افزود: امام حسین (ع) کشته راه بی‌بصیرتی است و این بی‌بصیرتی اگر امروز دامن جامعه اسلامی را بگیرد دشمن به راحتی می‌تواند اهداف شیطانی خود را تحقق ببخشد.

وی عنوان کرد: ما با تکیه بر آرمان اهل بیت و ولایت‌مداری محض می‌توانیم از چنبره هجمه‌های فرهنگی رهایی پیدا کنیم و روز به روز با وحدت و همدلی مسیر عزت‌مند خود را تداوم بخشیم.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس با برشمردن ویژگی‌های کاندیدای اصلح و معیارهای آن از دیدگاه امام و رهبری فرزانه انقلاب ادامه داد: اصلح‌ترین فرد کسی است که خود را خدمتگزار مردم بداند و در برابر خون 200 هزار شهید از گرایش به غرب و شرق سخن به میان نیاورد و به تحصیل در اروپا نیز افتخار نکند.

کریمیان گفت: ما رئیس جمهوری می‌خواهیم که با پشتوانه قوی فرهنگ اسلامی ـ ایرانی جرأت ایستادن در برابر دشمنان را داشته باشد و از سابقه انقلابی در دفاع از دستاوردهای 34 سال گذشته پشتیبانی کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود با برشمردن سایر شاخصه‌ها نظیر داشتن بصیرت، اعتماد و اعتقاد به مردم، دلبستگی به هویت انقلابی و اسلامی‌، ارجح دانستن منافع ملی بر منافع شخصی، مردم‌داری، ساده‌زیستی و کاردانی اعلام کرد: ملت ایران می‌توانند با همین شاخصه‌ها اصلح‌ترین گزینه را انتخاب کنند.

انتهای پیام/62003/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول