اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور خواسته اصلی مردم از رئیس جمهور آینده

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، مردم آذربایجان غربی نیز مهم‌ترین خواسته خود از رئیس جمهور آینده را ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور و رسیدگی به مشکلات جوانان عنوان کردند.

ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور خواسته اصلی مردم از رئیس جمهور آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه بیش از چند روز دیگر به یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری زمان باقی نمانده است؛ در همه جای کشور شور و اشتیاقی برپاست. عده‌ای در تب و تاب تبلیغ و عده‌ای دیگر در حال تحقیق‌اند.

مردم پای صحبت‌های نامزدها می‌نشینند، می‌بینند و می‌آزمایند، تا بهترین را برای این منصب برگزینند. وعده‌ها را به خاطر می‌سپارند تا عملی شدنشان را انتظار کشند. مردم اعتماد می‌کنند و می‌خواهند قدر این اعتمادها با عملی شدن وعده‌ها بازگردانده شود.

هر کس با خواسته‌ای پای صندوق رای می‌رود، با این وجود مهار تورم، سر و سامان دادن به وضعیت اقتصادی کشور، رسیدگی به مشکل بیکاری، مسکن و ازدواج جوانان و توسعه روابط خارجی در صدر خواسته‌های شهروندان ارومیه‌ای از رئیس جمهور آینده قرار دارد.

  *زینال عبدی که خود را کشاورز معرفی کرد، از مشکلات بسیار کشاورزان گلایه کرد و گفت: استان ما یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است ولی به دلیل وجود گرانی‌های سموم و کودهای شیمیایی، مشکلات آب، برق و گاز روستاها، عدم حمایت مناسب از کشاورزان و تولیدات آنان، امروز دیگر کشاورزان رغبت سابق را در کشاورزی از خود نشان نمی‌دهند که این خود می‌تواند تهدیدی جدی برای کشور محسوب شود که لزوم حمایت و توجه مسئولین و در راس آن‌ها رئیس جمهور را می‌طلبد.

*پیمان پناهی به عنوان دانشجوی روابط بین‌الملل، ایجاد فضای باز سیاسی و برداشتن فضای امنیتی از کشور را بهترین اقدام رئیس جمهور آینده کشور مطرح کرد و ادامه داد: رئیس جمهور باید با حفظ مصالح نظام، روابط خود را گسترش دهد و ایران را از وضع انزوا گونه فعلی نجات دهد.

در این میان علی ابراهیمی، که از اداره برمی‌گشت، ظاهرا با پیمان پناهی هم عقیده بود، که بدون پرسش از او، به سرعت جلو آمد و ادامه داد: به نظر من نیز رئیس جمهور آینده باید سریعا بتواند با سایر کشورها تعامل برقرار کند و فضای بدی که در این دوره علیه ایران درست شده است را با ایجاد تعامل مثبت با سایر کشورها اصلاح کند.

او سیاست خارجی کشور را بیمار تلقی کرد و افزود: سیاست خارجی کشور دچار مشکلات فراوانی است که باید هر چه زودتر اصلاح شود.

*مریم نعیمی دانشجوی کارشناسی ارشد اقتصاد، رسیدگی مشکلات اقتصادی را به عنوان اولویت اول رئیس جمهور آینده، ضروری دانست و گفت: به نظر من مشکلات اقتصادی کشور به علت ساختار کاملا غلط و برنامه‌ریزی نشده به وجود آمده‌اند.

نعیمی اضافه کرد: باید برنامه‌ای جامع و کلی در مورد اقتصاد تهیه و تنظیم شود و اگر در شرایط فعلی کسی پیدا شود که این مسئله را عملی کند، می‌توان به جرات گفت در آن صورت ایران بهترین رئیس جمهور را خواهد داشت.

امیر جلیل‌نژاد، دانشجو و شهروند ارومیه‌ای، در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: رئیس جمهور منتخب مردم باید به فکر تمام ملت ایران باشد و خود را محصور به تعداد خاصی از دهک‌های جامعه و یا قشری از آن نکند.

جلیل‌نژاد که دانشجوی توانمندی به نظر می‌رسید، ادامه داد: رئیس جمهور باید از تمام توانمندی‌های جامعه برای پیشرفت کشور استفاده کند و به گونه‌ای نباشد که قسمتی از جامعه خود را از دولت و نظام جدا بدانند.

*در این میان خانمی میانسال با دختر جوانی از راه رسیدند، موضوع را که مطرح کردم، فوری پاسخ داد: «گرانی!! اگر مرد عمل است گرانی را برطرف کند ».

او که ظاهرا برای خرید جهاز دخترش به بازار آمده بود، از بی ارزشی پول و کم شدن توان خرید مردم گلایه می‌کرد.

خانم رستمی می‌گفت: چرا من باید امروز شرمنده دخترم و نامزدش باشم که نمی‌‌توانم جهازیه مناسبی برایشان تهیه کنم؟ این‌ها همه به علت تورم سرسام‌آور است؛ هر روز قیمت اقلام بالا می‌رود، ولی درآمدها تغییر نمی‌کند، نتیجه ‌قدرت خرید کم می‌شود.

* پدری غمگین به همراه دختر خردسال بیمارش که از مقابل بیمارستان امید ارومیه می‌گذرد توجهم را به خود جلب کرد، از او نیز در این مورد پرسیدم، با صدایی خسته از هزینه‌های سرسام‌آور درمان دخترش نالید و از گرانی داروها و کمیاب بودن آن‌ها، از شیمی درمانی دخترش و حقوق کارگری، که پاسخگوی مخارجش نیستند، گفت و ادامه داد: بدون شک حمایت از خانواده‌های بیماران صعب‌العلاج و رفع این گرانی‌ها در اولویت خواسته‌های من از رئیس جمهور آینده ایران است.

*یک جوان دیگر نیز به اوضاع کنونی دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: متاسفانه هیچ یک از کاندیداهای ریاست جمهوری برای حل مشکل بزرگ آذربایجان، یعنی دریاچه ارومیه هیچ طرح و برنامه‌ای ارائه نکرده‌اند، در صورتی که توجه به تبعات این معضل می‌طلبد که رئیس جمهور بعدی حل اساسی مشکل دریاچه ارومیه را در اولویت کاری خود قرار دهد.

*تاجری ریش سفید در این زمینه اظهار داشت: انتظارات از رئیس جمهور بسیار است، که رسیدگی به مشکلات جوانان، مقابله با تورم و گرانی‌های بی حد و حساب و سر و سامان دادن به اوضاع اقتصادی کشور باید در اولویت‌های کاری رئیس جمهور آینده باشد و مردم باید کسی را به عنوان اصلح انتخاب کنند که در این زمینه‌ها برنامه روشن و عملی داشته باشد.

*محمد امینی سپس به بیانات مقام معظم رهبری و امام (ره) مبنی بر شرکت در انتخابات اشاره کرد و افزود: حضور در انتخابات یک وظیفه دینی است و هر فرد ایرانی برای ادای وظیفه شرعی و ملی خود موظف است در هر شرایطی در انتخابات شرکت کند.

وی بر لزوم صیانت از نظام اسلامی تاکید کرد و گفت: شرکت در انتخابات در وهله اول با هدف صیانت از نظام اسلامی است و در وهله بعدی، انتخاب فردی اصلح برای ریاست جمهوری است و به هیچ وجه نباید مشکلات موجود کسی را از شرکت در این فیض عظیم  بازدارد.

*بهنام مرادی، جوانی با تحصیلات تکمیلی و بیکار، با چهره‌ای اندوهگین، سری تکان داد و گفت: طبیعی است! اولین خواسته ما از رئیس جمهور، رسیدگی به اوضاع نابه‌سامان جوانان است.

مرادی ادامه داد: من از دانشجویان ممتاز دانشکده بودم، اما برای پیدا کردن کار مناسب، باید دنبال آشنا باشم. اکنون دیگر لیاقت و استعداد از معیارهای استخدام فاصله گرفته‌ و این بزرگ‌ترین معضل جامعه ماست که شایسته سالاری جایش را به باندبازی داده است.

وی به تبعات این مشکلات اشاره کرد و گفت: فقر، بیکاری، نرسیدن به آرزوهایی که حق جوانان است، مشکل مسکن، عدم امکان ازدواج به دلیل نداشتن توانایی در تامین مایحتاج زندگی، همه و همه دست در دست هم می‌دهند تا جوانی به سن من روزی صد بار آرزوی مرگ کند.

با این حال نکته قابل توجهی در سخنان پایانی‌اش بود که بر تمام آنچه از دیگر مردم شنیده بودم متفاوت بود و سبب شد تا تاملی هر چند کوچک بر گفته‌هایش داشته باشم!

مرادی گفت: با وجود همه این مشکلات، ما با اصل نظام موافقیم و پشتیبان ولایت فقیه هستیم و به دنبال فرمایش ایشان در انتخابات همچون گذشته شرکت خواهیم کرد و معتقدیم هر که بر منصب ریاست جمهوری می‌نشیند، نباید دغدغه‌های ما را از یاد ببرد و تمام تلاشش را برای حل این مشکلات به کار بندد، که در غیر این صورت روزی خواهد رسید که حق ما و شهدا را باید پس دهد و پاسخگوی اعتماد ملت باشد.

در یک جمع‌بندی نهایی ساماندهی اوضاع اقتصادی، وضعیت اشتغال جوانان و مهار تورم از مهم‌ترین خواسته‌های مردم ارومیه از رئیس جمهور آینده است که امید می‌رود رئیس جمهور آینده به تمام این موارد و موضوعات توجه ویژه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/61009/ع40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول