اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

رسیدگی به مشکلات جوانان خواسته مردم ارومیه از رئیس جمهور

سه روز دیگر هر کس با خواسته‌ای از رئیس جمهور آینده به پای صندوق رای می‌رود ولی این اعتماد مردم، صداقت کاندیداها را می‌طلبد و فریاد می‌زند «سکان‌دار مملکت، وعده‌هایت فراموش نشود».

رسیدگی به مشکلات جوانان خواسته مردم ارومیه از رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه با توجه به اینکه تنها سه روز به انتخابات فرصت باقی مانده است، همه جای کشور حال و هوای انتخاباتی دارد و شهرها لباس کاغذی از عکس‌ها و پوسترهای رنگین کاندیداها به تن کرده‌اند.

مردم در دقایق نهایی انتخاب‌هایشان هستند. تقریبا تا حالا دیگر فهمیده‌اند که کدام کاندیدایی دوای درد کشور را در دست دارد و یا بهتر است بگوییم دز داروی کدامیک از آن‌ها به اندازه کافی بالاست که توان تسکین دردهای مردم را داشته باشد.

بر خلق حماسه این مردم دلیر در روز 24 خرداد ماه شکی نیست، آنچه مهم است عمل به وعده‌هایی است که مردم را به پای این صندوق‌ها کشاند.

هر کسی به فراخور مشکلات خود از رئیس جمهور آینده انتظاراتی دارد ولی همه بر سر این موضوع اتحاد دارند که هیچ کس حق ندارد با دادن وعده‌های بی اساس رای جمع کن، اعتماد مردم را به بازیچه بگیرد.

هر قشری خواسته‌ای دارد ولی در این میان گرانی و مشکلات اقتصادی چنان پر رنگ‌تر به چشم می‌آید که فقیر و غنی را متوجه خود کرده است.

رسیدگی به مشکلات اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان به عنوان آینده سازان این کشور و ساماندهی مشکلات اقتصادی کشور از اهم خواسته‌های مردم ارومیه از رئیس جمهور آینده است.

به عنوان خبرنگار فارس به سطح شهر ارومیه رفته و در سه روز مانده به انتخابات از مردم درباره اصلی‌ترین خواسته‌هایشان از رئیس جمهور آینده کشور می‌پرسیم:

* پزشک داروساز در یکی از داروخانه‌‌های واقع در مرکز شهر ارومیه در این خصوص می‌گوید: اکنون جامعه بیماران کشور از مشکل گرانی و کمبود دارو رنج می‌برند، رئیس جمهور آینده کشور باید فکری به حال این تحریم‌ها و ریشه‌کن کردن آن‌ها بکند.

دکتر ع.ص اظهار داشت: با وجود تولید بسیاری از داروهای موردنیاز بیماران در داخل کشور، هم‌چنان درصد قابل توجهی از داروهای مورد نیاز بیماران صعب‌العلاج از خارج تهیه می‌شود که تحریم‌های اخیر بسیاری از بیماران کم توان مالی را به ستوه آورده است.

وی ادامه داد: کمیاب شدن بخشی از این داروها مشکل دیگری است که یک بیمار را ناچار می‌کند برای تهیه داروهای ضروری‌اش، نسخه به دست کل داروخانه‌های شهر را زیر و رو کند تا در انبار داروخانه‌ای داروی خود را بیابد.

وی گفت: با این اوضاع رئیس جمهور آینده باید فکری اساسی برای مقابله با این مشکلات داشته باشد.

*از یک روحانی خواسته‌اش را از رئیس جمهور آینده پرسیدم که او نیز رسیدگی به اوضاع نابسامان فرهنگی کشور را مهم دانست و گفت: چهره کنونی جامعه در شان یک جامعه اسلامی نیست و اگر فکری اساسی در این زمینه صورت نگیرد، فساد و فحشای موجود در جامعه می‌تواند تهدیدی جدی به نسل آینده کشور باشد.

وی افزود: غرب‌زدگی، چشم‌ و هم‌چشمی‌ها، اسراف و تبذیر و مصرف‌گرایی اکنون در بسیاری از شهرهای ایران موج می‌زند که دولت باید در این زمینه با برنامه‌ای منسجم وارد عمل شود تا از هدر رفتن هزینه‌های بسیار در این زمینه جلوگیری کند.

این روحانی فراهم کردن بسترهای مناسب برای اشتغال و ازدواج جوانان را عاملی اساسی برای مقابله با بزهکاری‌های رو به رشد جامعه عنوان کرد و ادامه داد: اعتیاد جوانان نیز از معضلات مهم دیگری است که به عینه ریشه در مشکلات اقتصادی و فقر فرهنگی افراد دارد که نباید از این موضوع نیز غافل بود.

*از کنار انجمن نخبگان می‌گذشتم که متوجه جوانی در آن حوالی شدم. نظر این مخترع جوان ارومیه‌ای را در ارتباط با رئیس جمهور آینده کشور پرسیدم، که با لحنی ناراضی گفت: رئیس جمهور باید به حمایت از نخبگان کشور به طور ویژه‌ای بها دهد.

الف. س ادامه داد: فرار مغزها اکنون به مسئله‌ای جدی در کشورمان تبدیل شده است؛ هر که توان مالی دارد به خارج از کشور مهاجرت می‌کند تا در آنجا استعدادهایش شکوفا شده و از دستاوردهایش حمایت شود و هر که توان مالی چندانی نداشته باشد، استعدادهایش فرصتی برای ظهور در داخل کشور نخواهند داشت و در نهایت سرکوب خواهند شد.

وی افزود: دولت باید سنگ‌های پیش پای نخبگان را بردارد و با هموار کردن مسیر پیشرفت به افراد مستعد، در واقع برای آینده کشور سرمایه‌‌گذاری کند.

این نخبه تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها را اساسی دانست و تصریح کرد: به‌کارگیری اساتید مجرب و با توان علمی بالا و تجدید در شیوه جذب و آموزشی در دانشگاه‌های کشور می‌توان تا حدی فضا را برای رشد و شکوفایی اندیشه‌های ناب جوانان مساعد کرد.

*خانمی شاغل که از سر کار باز می‌گشت از افزایش بهای روزانه کالاها و اجناس گله کرد و گفت: در این میان افزایش قیمت مواد غذایی واقعا مردم را به ستوه آورده و باید جلوی این گرانی‌ها و تورم در کشور گرفته شود.

مریم همتی ضمن ابراز نگرانی از آینده جوانان کشور، خاطرنشان کرد: این گرانی‌ها تفریح خانواده‌ها و برخورداری فرزندانمان از کلاس‌های آموزشی و ورزشی را تحت‌ شعاع خود قرار داده و آرامش روحی و روانی مردم را نشانه رفته است.

وی ادامه داد: با اینکه خودم و همسرم شاغل هستیم ولی درآمدمان کفاف مخارج زندگیمان را نمی‌دهد و این به علت تورم و گرانی‌های بی‌حد و حساب موجود است.

به این ترتیب در یک جمع‌بندی نهایی می‌توان اشتغال، ساماندهی اوضاع اقتصادی کشور، اتخاذ تدابیر مناسب برای مقابله با تحریم‌ها و توجه به جوانان و مسائل مربوط به آن‌ها را از مهم‌ترین خواسته‌های مردم ارومیه از رئیس جمهور آینده عنوان کرد.

امیدواریم مردم با هوشیاری تمام در انتخابات حاضر شوند و بر اساس معیارهای دقیق، بهترین فرد را بر منصب ریاست جمهوری کشور بنشانند.

انتهای پیام/61009/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول