اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی خبر داد

جمع‌آوری 256 میلیارد ریال از صندوق صدقات آذربایجان غربی

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی گفت: سال گذشته بیش از 256 میلیارد ریال از صندوق صدقات آذربایجان غربی جمع‌آوری شد.

جمع‌آوری 256 میلیارد ریال از صندوق صدقات آذربایجان غربی

جلال حسین‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سال گذشته بیش از 256 میلیارد ریال از صندوق صدقات آذربایجان غربی جمع‌آوری شد که این مبالغ در بخش‌های مختلفی هزینه شدند.

وی با اعلام اینکه تا پایان سال گذشته 190 هزار و 868 صندوق صدقه کمیته امداد در استان آذربایجان غربی فعال بودند، تصریح کرد: این صندوق‌ها در ادارات، شرکت‌ها، اماکن عمومی، فروشگاه‌ها، منازل و غیره در سطح استان قرار دارند.

حسین‌زاده جمع کل درآمد این صندو‌ق‌ها را در سال گذشته بیش از 256 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این مبالغ در بخش‌های مختلفی بر اساس نیاز مددجویان و نیازمندان آذربایجان غربی توزیع و استفاده شدند.

وی اعلام کرد: 22.5 درصد این مبلغ در بخش مسکن نیازمندان و به فراخور نیاز مددجویان به صورت خرید و یا احداث مسکن، تعمیرات جزئی و یا کلی آن، کمک به بهسازی مساکن فرسوده و یا کمک به پرداخت وام‌های بهسازی مساکن مددجویان هزینه شده است.

حسین‌زاده با بیان اینکه 22.5 درصد مبالغ جمع‌آوری شده از صندوق صدقات استان در سال گذشته، در بخش فرهنگی مددجویان کمیته امداد آذربایجان غربی هزینه شده است، خاطرنشان کرد: برگزاری اردوهای تفریحی و دوره‌های آموزشی مددجویان بخشی از جمله مهمترین برنامه‌های کمیته امداد در زمینه فرهنگی بوده است. 

وی از هزینه کردن 17.5 درصد این مبالغ در تامین جهیزیه نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد استان خبر داد و خاطرنشان کرد: 10 درصد این مبالغ نیز به صورت موردی با عنوان«ابن‌السبیل» یا در راه‌ماندگان، بر اساس اعلام نیازهای موردی افراد به کمیته امداد هزینه شده است.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه 17.5 درصد مبلغ مذکور برای وام مددجویان اختصاص داده شد، از هزینه کردن 10 درصد از 256 میلیارد ریال جمع‌آوری شده از صندوق صدقات سال گذشته استان را برای اشتغال مددجویان زیر پوشش کمیته امداد استان خبر داد.

انتهای پیام/61009/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول