اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان:

ارتقای خودباوری در محرومان مهم‌ترین اولویت کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: کمیته امداد به دنبال ارتقای خودباوری در بین محرومان به منظور حذف کامل ریشه‌های فقر در جامعه است.

ارتقای خودباوری در محرومان مهم‌ترین اولویت کمیته امداد است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد امشب در مراسم گرامیداشت سالگرد عروج ملکوتی امام راحل در جمع کارکنان و مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان در سنندج اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) درمانگاه فقر است و به دنبال درمان و ریشه‌کن کردن محرومیت در جامعه است.

به گفته وی، کمیته امداد امام خمینی (ره) شجره طیبه و یادگار ارزشمند امام راحل است که در طول چهار دهه از عمر بابرکتش که متقارن با عمر انقلاب است در راستای رفع ریشه‌های محرومیت در اکثر نقاط کشور همواره حضور داشته و نقش‌آفرینی کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان با بیان اینکه خدمات امداد در دهه نخست فعالیتش بیشتر در زمینه پرداخت مستمری و در راستای رفع نیاز اولیه خانواده‌ها بود، افزود: در دهه دوم فعالیت‌های این نهاد به سمت توسعه مشارکت‌های مردمی برای رفع مشکلات نیازمندان توسعه یافت.

موسی‌نژاد تصریح کرد: فعالیت‌های کمیته امداد در دهه سوم عمرش بیشتر به بحث اشتغال، برنامه‌های فرهنگی و رفع مشکلات مسکن مددجویان اختصاص پیدا کرد.

به گفته وی، فعالیت‌های کمیته امداد در دهه چهارم با توجه به فرامین مقام معظم رهبری بر دو محور پیشرفت و عدالت تعریف شده و اسناد بالادستی این نهاد نیز متناسب با آن تعریف شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان با بیان اینکه در حال حاضر این نهاد مقدس از بیش از 50 هزار خانوار کردستانی حمایت می‌کند، گفت: مهم‌ترین هدف ما ایجاد حس خودباوری در مددجویان به منظور شکوفایی استعدادها و ایجاد انگیزه کار و تلاش در آنان است.

به گفته وی، بیش از یک‌هزار و 400 نخبه از مجموع 12 هزار نخبه‌ کشور از خانواده کمیته امداد هستند که سهم استان کردستان نیز از این تعداد قابل توجه است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان ابراز کرد:‌ دو نفر از 16 نفر نخبه کشوری که در سال گذشته در صحن مجلس تجلیل شدند از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد کردستان هستند.

موسی‌نژاد، کسب رتبه اول اشتغال‌زایی توسط این نهاد برای دو سال پیاپی را از دیگر توفیقات کمیته امداد در استان عنوان کرد و گفت: برگزاری جشن اشتغال و خودکفایی 5 هزار و 643 خانواده مددجویی در سالگرد سفر رهبری به استان در اردیبهشت معطر امسال از اقدامات قابل توجه کمیته امداد در راستای تحقق عدالت اجتماعی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان متذکر شد: بسیاری از این خانواده‌ها ضمن توانمند شدن، زمینه اشتغال‌زایی سایران را هم فراهم کرده و آنان را نیز به نوعی توانمند و صاحب شغل کرده‌اند.

موسی‌نژاد، تلاش در راستای تقویت مسائل دینی و بنیه علمی مددجویان را از دیگر اولویت‌های این نهاد برشمرد و گفت: وجود 6 کانون فرهنگی ولایت در شهرهای مختلف استان به برکت سفر رهبری زمینه بهره‌مندی بیش از 2 هزار و 500 دانش‌آموز را از فعالیت‌های مختلف، دینی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی را در کردستان فراهم کرده است.

وی، مقاوم‌سازی بیش از 6 هزار واحد مسکن و احداث تعداد قابل توجهی مسکن مددجویی از سال 85 تاکنون در این استان را از دیگر خدمات قابل توجه امداد در کردستان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با حمایت‌های خوب مسئولان شاهد ارتقای سطح معیشت جامعه هدف و افزایش رضایتمندی مردم استان هستیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان اضافه کرد: امروزه بیش از 3 هزار خانوار نیازمند در صفری‌ترین نقاط مرزی این استان از خدمات مختلف کمیته امداد بهره‌مند هستند که این نشان توجه نظام ارزشی انقلاب به قشر محروم و دورافتاده است.

موسی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: کمیته امداد کردستان در کنار خدمات و برنامه‌های حوزه امداد در بحث اداری نیز خوشبختانه در بسیاری از سرفصل‌ها همچون حفظ و رعایت حجاب و عفاف و اقامه نماز طی چند سال اخیر همواره جزو دستگاه‌های برتر در سطح استان شناخته شده است.

انتهای پیام/79002/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول