اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محقق حوزه علمیه قم:

کمیته امداد به یک الگوی جهانی تبدیل شده است

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم گفت: نقش و الگوی کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.

کمیته امداد به یک الگوی جهانی تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سید احمدمحی‌الدین میرمرشدی در جمع مدیران و کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان در سنندج از کمیته امداد به عنوان نهادی بسیار موفق در بحث محرومیت‌زدایی نام برد و اظهار کرد: کمیته امداد در زمینه احیای فرائض الهی همچون زکات و ایجاد اشتغال به منظور حذف ریشه‌های فقر در سطح کشور به بهترین شکل عمل کرده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در حقیقت یادگاری ارزشمند و فرزند خلف بنیان‌گذار انقلاب است، افزود: امام راحل با تیزبینی که داشتند روزی که وارد صحنه مدیریت کشور شدند این مجموعه ارزشی را با هدف رفع نیازها و مشکلات محرومین تشکیل دادند.

میرمرشدی خاطرنشان کرد: نهادی که امام راحل در روزهای آغازین تشکیل نظام اسلامی به منظور دستگیری از نیازمندان و محرومین جامعه در کشور تشکیل داد امروز به عنوان یک مجموعه جهانی نه تنها در سطح کشور، بلکه در بسیاری از نقاط دنیا به ندای محرومین لبیک می‌گوید.

وی اذعان داشت: نقش و الگوی کمیته امداد امام خمینی امروزه به کشورهای مختلف جهان صادر می‌شود.

این پژوهشگر حوزه علمیه قم عنوان کرد: با گذشت 34 سال از عمر با برکت کمیته امداد امام خمینی امروز این نهاد ارزشی از یک مجموعه کشوری پا را فراتر نهاده و به یک سازمان و نهاد جهانی تبدیل شده است.

میرمرشدی خاطرنشان کرد: ‌نهال کوچکی که 22 روز بعد از پیروزی انقلاب به دست امام راحل کاشته شد امروز به درخت تنومندی تبدیل شده که تنها هدف و پیامش توسعه عدالت اجتماعی و حذف ریشه‌های فقر در جامعه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، خداباوری، ایمان به رسول خدا و ثابت قدم بودن در ایمان و اعتقادات دینی را سه ویژگی مهم هر فرد مسلمانی دانست و گفت:‌ انسان‌های مومن هیچگاه در برابر سختی‌ها و مشکلات نا امید نمی‌شوند و با توکل بر خدا مسیر عبور را پیدا می‌کنند.

این پژوهشگر حوزه علمیه قم تصریح کرد: مسلمان واقعی در موقع مشکلات و سختی‌ها از مسیر حق باز نمی‌گردد و همواره بر اعتقادات و ایمان به خدا ثابت قدم است.

میرمرشدی عنوان کرد: توفیقات چشمگیر ایران اسلامی طی 34 سال از عمر انقلاب با وجود توطئه‌های شبانه روزی دشمنان ثابت قدم بودن ملت در تبعیت از رهبری و حفظ ارزش‌ها و اعتقادات دینی و انقلابی است.

وی گفت: ملت ایران با ثابت قدمی خود بسیاری از مشکلات را پشت سر گذاشته و امروز هم با استفاده از تجربیات گذشته مسیر صحیح عبور از پیچ سخت توطئه‌های اخیر دشمنان را با موفقیت عبور خواهند کرد.

این پژوهشگر حوزه علمیه قم خطاب به حاضرین در جلسه اظهار کرد: کمک به نیازمندان و تلاش در راستای رفع مشکلات آنان خدمت بزرگی است که در سایه تشکیل کمیته امداد قسمت شما امدادگران شده است.

وی، بهره‌مند کردن فقرا از ثروت و مال اغنیا را از دستورات دین اسلام خواند و گفت: شما امدادگران باید با ارتقا سطح اعتماد اغنیا در زمینه نحوه استفاده از کمک‌هایشان مسیر خدمات هرچه بیشتر را به نیازمندان فراهم کنید.

وی در پایان ایجاد انگیزه در اقشار ثروتمند جامعه به منظور مشارکت در برنامه‌های امداد به ویژه در بحث اشتغال‌زایی را ضروری دانست و اظهار کرد: کمیته امداد به عنوان یک نهاد حمایتی باید با بهره‌گیری از توان و ظرفیت سرمایه‌داران زمینه ایجاد اشتغال و توانمندسازی نیازمندان را فراهم کند.

انتهای پیام/79002/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول