اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری 1500 ناشر صورت گرفت

تاسیس شبکه ‌بین‌المللی توزیع کتاب در کرمان

مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران استان کرمان گفت: شبکه بزرگ بین‌المللی پخش و توزیع کتاب به نام «شتناک پخش» در کرمان تاسیس شد.

تاسیس شبکه ‌بین‌المللی توزیع کتاب در کرمان

سید محمد سعیدی‌حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به راه‌اندازی شبکه بزرگ بین‌المللی پخش و توزیع کتاب به نام «شتناک پخش» اظهار داشت: پس از ماه‌ها تلاش و برنامه‌ریزی برای نخستین بار در تاریخ انقلاب اسلامی در استان کرمان این شبکه بزرگ بین‌المللی توزیع و پخش کتاب‌ راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: امروزه شاهد رشد چشمگیر متقاضیان پروانه مؤسسات تولید و نشر کتاب د‌ر کشور و به ویژه استان کرمان هستیم، اما در زمینه راه‌اندازی کتاب فروشی و مراکز پخش و فروش کتاب تلا‌ش‌های سازنده‌ای که بتواند این قشر عظیم از مطالبات به حق جامعه قلمی کشور را پاسخگو باشد، انجام نشده است.

سعید‌ی‌حسینی تصریح کرد: موفقیت یک اثر فرهنگی که امروزه با مشقت‌های زیاد مالی، زمانی و فکری به چاپ و نشر می‌رسد، زمانی خود‌نمایی می‌کند که این اثر فرهنگی بتواند به دست مخاطبان کتاب د‌ر سراسر کشور و حتی فراتر از مرزهای ایران برسد.

وی گفت: زمانی می‌توان از این ظرفیت‌های فرهنگی به نحو متعادل بهره‌برداری کرد که به نیاز‌های اجتماعی جامعه قلمی پاسخ مناسب داد و تردیدی نیست که راهی غیر از دایر کردن و تاسیس مراکز فروش و توزیع کتاب و به ویژه حیات کتاب فروشی‌ها نداریم.

مدیر‌عامل شرکت تعاونی ناشران استان کرمان عنوان کرد: بسیاری از نویسندگان و ناشران که کتاب‌هایشان را به چاپ‌ می‌رسانند با مشکلات بعدی توزیع و پخش آن مواجه می‌شوند و شاهدیم که بسیاری از کتاب‌ها با تیراژ‌های چند‌ هزار به نشر رسیده است ‌و در انبارهای کتاب با گرد و غبار روزگار سپری می‌کنند.

سعیدی‌حسینی اذعان داشت :با راه‌اندازی شبکه بزرگ بین‌المللی توزیع کتاب در مرکز استان کرمان یک انقلاب تاریخی و فرهنگی به وقوع می‌پیوندد و بخش عظیمی از محرومیت‌های فرهنگی که بیشترین امکانات و خدمات سرویس‌دهی به حوزه کتاب ‌د‌ر تهران و قم سرازیر شده جبران می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی شبکه توزیع بین‌المللی کتاب‌ در کرمان آرزوی دیرینه جامعه فرهنگی و قلمی استان برای تا‌مین نیاز‌های خدمات فرهنگی محقق می‌شود.

سعیدی‌حسینی اذعان داشت: با تاسیس شبکه ‌بین‌المللی توزیع کتاب در کرمان دیگر نیازی به استفاده از ظرفیت‌های وابسته و انحصاری موسسات پخش د‌ر تهران نیست و بسیاری از مشکلاتی که سال‌ها بر صنعت چاپ و نشر کتاب د‌ر استان کرمان خودنمایی می‌کرد، رفع می‌شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران استان کرمان به توانمندی‌های این شبکه بین‌المللی توزیع کتاب اشاره کرد و گفت: این شبکه با بیش از یک هزار و 500 ناشر فعال در کشور و تعداد 3 هزار کتابفروشی و  400 مراکز پخش و توزیع گسترده د‌ر کشور همکاری مناسبی بر‌ اساس توان فرهنگی خود دارد.

سعیدی‌حسینی بیان داشت: از همه نویسندگان و ناشران با اولویت استان کرمان، زاهدان و هرمزگان د‌رخواست داریم برا‌ی پیوستن به این شبکه بین‌المللی توزیع کتاب دو عنوان از کتب چاپ شده و به همراه فرم تکمیل شده را به واحد معاونت امور توسعه و اجرایی شرکت تعاونی ناشران استان کرمان ارسال کنند و یا با شماره تلفن 2260076 د‌ر ساعات اداری تماس بگیرند.

انتهای پیام/80017/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول