اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

روابط امور کتابخانه‌ها و فرهنگ و ارشاد هرمزگان حسنه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان گفت: ارتباط و سطح تعامل و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل امور کتابخانه‌های عمومی این استان بسیار حسنه و به دور از هرگونه تنش و موازی کاری است.

روابط امور کتابخانه‌ها و فرهنگ و ارشاد هرمزگان حسنه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین حسین مرشدی اقدام‌های صورت گرفته در حوزه گسترش فرهنگ مطالعه مفید از سوی اداره کل امور کتابخانه‌های عمومی هرمزگان را قابل تقدیر دانست و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور کتابخانه‌های عمومی به عنوان دو نهاد برجسته فرهنگی می‌توانند با هم افزایی و بسیج نیروها و امکانات موجبات تحول فرهنگی و هنری را در استان هرمزگان مهیا کنند.

وی اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اقدام‌های گسترده‌ای را در حوزه گسترش و توسعه فرهنگ مطالعه انجام داده است که می‌توان به برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب، اهدا بیش از 100 هزار جلد کتاب در سال، خرید کتاب از مؤلفان و محققان، نمایشگاه تازه‌های کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی و سایر موارد را نام برد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان اذعان کرد: نحوه و مبنای تعامل با امور کتابخانه‌های عمومی بر اساس اصل هم دلی، تعامل، اتفاق نظر و هم افزایی است و مطمئن هستیم با استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای فی ما بین می‌توانیم خدمات فرهنگی و هنری را به مردم دورافتاده‌ترین مناطق استان برسانیم.

مرشدی یادآور شد: هرمزگان از معدود استان‌هایی است که ارتباط و سطح تعامل و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل امور کتابخانه‌های عمومی بسیار حسنه و به دور از هرگونه تنش و موازی کاری است و سعی داریم در آینده بر سطح این همکاری و مشارکت بیش از پیش بیافزاییم.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان نیز بر اهمیت دغدغه‌های فرهنگی هنری در حوزه مدیریت امور کتابخانه‌های عمومی تأکید کرد و گفت: هیچ محدودیتی برای فعالیت‌های فرهنگی هنری در کتابخانه‌های عمومی سطح استان وجود ندارد.

محسن زینلی تختی افزود: انجام کارهای فرهنگی هنری در دستور کار امور کتابخانه‌های عمومی قرار داشته و دارد و در هر نقطه‌ای از استان که کتابخانه‌ای وجود دارد بر اساس توافق صورت گرفته متولی آن مسئول برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری نیز است.

وی اذعان داشت: سطح تعاملات و همکاری‌های فی ما بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل امور کتابخانه‌های عمومی در سطح بسیار خوب و رضایت بخشی است و ضروریست در جهت تقویت این روند تفاهم نامه مشترک همکاری، تدوین و در سرلوحه کار تمامی مراکز فرهنگی هنری و کتابخانه‌های عمومی قرار گیرد.

مدیر کل امور کتابخانه‌های عمومی هرمزگان بر گسترش فعالیت‌های مشترک در مناطق روستایی و کمتر برخوردار تأکید کرد و یادآور شد: هر دو سازمان دارای مراکز متعدد در روستاها هستند که باید با برنامه‌ریزی حساب شده و هماهنگ زمینه را برای دادن خدمات فرهنگی هنری و کتابخانه‌ای به صورت مطلوب مهیا کرد.

بر اساس این گزارش مقرر شد کارشناسان دو سازمان در جلسات مشترک پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری را آماده و طی مراسمی رسمی به امضا برسد.

انتهای پیام/88001/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول