اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ارج نهادن به تلاش بزرگان حوزه علمیه

استاندار قم: کتابخانه‌های آیت‌الله نجفی مایه افتخار جهان اسلام است

استاندار قم با تاکید بر ضرورت ارج نهادن به تلاش بزرگان حوزه علمیه گفت: کتابخانه‌های آیت‌الله نجفی مایه افتخار جهان اسلام است.

استاندار قم: کتابخانه‌های آیت‌الله نجفی مایه افتخار جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، کرم رضا پیریایی در بازدید از کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی ضمن تقدیر از زحمات دست‌اندرکاران این کتابخانه اظهار کرد: کتابخانه حضرت آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی از گنجینه‌های ارزشمند و مایه افتخار جهان اسلام است.

استاندار قم با بیان اینکه چنین مجموعه عظیم و بی‌نظیری با همت و تلاش ستودنی فقیه وارسته و مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی ایجاد شده است، لزوم ارج نهادن بر تلاش فکری و معنوی بزرگان حوزه را یادآور شد و گفت: جایگاه والای چنین مراکز و مجموعه‌های فاخر فرهنگی باید به خوبی در جامعه معرفی شوند.

وی توصیف عظمت این کتابخانه را کاری سخت و دشوار دانست و تصریح کرد: جا دارد در بازدید شخصیت‌های خارجی به ویژه در هفته‌های فرهنگی قم در کشورهای مختلف، جایگاه این ظرفیت ارزشمند و محل حفظ آثار کم نظیر متعلق به دانشمندان بزرگ جهان اسلام و تشیع تبیین شود.

استاندار قم همچنین بر لزوم گردآوری نظرات بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از این مرکز تاکید کرد و گفت: نسخ قدیمی موجود در این مکان می‌تواند وسیله خوبی برای اثبات شایستگی‌ها و توانمندی‌های علمی جهان اسلام و بهره‌هایی که سایر کشورها و تمدن‌ها از دستاوردهای علمی ما داشته‌اند، باشد.

گنجینه جهانی مخطوطات اسلامی، قرنطینه نسخ خطی، گنجینه کتب چاپی کهن و نفیس، واحد مرمت و بازسازی مخطوطات و اسناد مکتوب، مرکز میکروگرافی یا ریزنگاری، آزمایشگاه آسیب شناسی نسخ خطی و همچنین غرفه لوازم شخصی بازمانده از حضرت آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی رحمت الله علیه بخش‌هایی بودند که پیریایی از آن‌ها بازدید کرد.

انتهای پیام/2258/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول