اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد فارس خبر داد

افتتاح 68 کتابخانه مساجد فارس در تابستان امسال

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس از افتتاح 68 کتابخانه کانون‌های مساجد فارس در تابستان امسال خبر داد.

افتتاح 68 کتابخانه مساجد فارس در تابستان امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلامحسین نیازی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: طرح‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی مساجد از 30 خرداد همزمان با میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان آغاز شده و تا پایان تابستان ادامه دارد.

وی افزود: یکی از طرح‌های ذیل برنامه‌های اوقات فراغت طرح باران بوده که شامل آموزش مکاتبه‌ای هنرمندان روستاها از طریق ادارات ارشاد است.

نیازی ادامه داد: طرح مهر بیکران و ترنم عشق نیز دو طرح دیگر در همین مجموعه برنامه‌ها است و دوره آموزشی «مسجد بلاگ» نیز در همین ایام برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به برگزاری کنگره پیامبر اعظم (ص) از تشکیل بانک اطلاعاتی گروه‌های سرود فارس نیز خبر داد.

این مسئول در ادامه عنوان کرد: دوره‌های آموزشی مانند عفاف و حجاب، نهج‌البلاغه، فعالیت‌های پژوهشی، روحانیون، رابطین کانون و مدیران کانون‌های تخصصی جدیدالتاسیس در سال 92 نیز ادامه پیدا می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انجام فعالیت‌هایی با محوریت مساجد باعث کاهش جرم و جنایت می‌شود، تصریح کرد: هر چه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با مشارکت بیشتر مردم اداره شود، بر جذابیت آن افزوده شده و به توسعه مسائل اخلاقی و معنوی در جامعه کمک می‌کند.

فعالیت 1000 کانون فرهنگی مساجد در فارس

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس در ادامه ابراز داشت: در استان فارس یک‌هزار کانون فعال وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 33 کانون تخصصی نیز در موضوعاتی مانند «آی تی»، تئاتر، نمایش و سرود فعال هستند.

نیازی همچنین به فعالیت 39 کانون فرهنگی هنری ویژه مصلی‌های نماز جمعه اشاره و اضافه کرد: 363 کتابخانه عمومی زیر پوشش دبیرخانه کانون فعال هستند.

115 کتابخانه باز، اهدای کتاب به 34 کانون، اهدای قرآن، اجرای طرح «تلاوت نور»، طرح 1447، و طرح خانه‌های نور دیگر مواردی بود که نیازی در این نشست به آن اشاره کرد.

این مسئول در پایان اذعان داشت: به دلیل مشکلات اعتباری پیشنهاد تشکیل مجمع یاوران مساجد را مطرح کرده‌ایم تا از ظرفیت‌های خیرین در این بخش استفاده بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/‌2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول