اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

استفاده از ظرفیت‌های معدنی فقر را ریشه‌کن می‌کند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اگر از ظرفیت‌های معدنی سیستان و بلوچستان آن طور که باید استفاده شود، قطعاً فقر در این منطقه ریشه‌کن می‌شود.

استفاده از ظرفیت‌های معدنی فقر را ریشه‌کن می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حاتم ناروئی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش معدن سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای استفاده از ظرفیت‌های معادن در استان باید تمامی ادارات مربوطه پای کار باشند زیرا سازمان صنعت و معدن به تنهایی نمی‌تواند در این راستا گام بردارد.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های معدنی برای توسعه منطقه استفاده کنیم، افزود: زمینه را برای حضور سرمایه‌گذاران بومی و غیر بومی فراهم کرده و اجازه ندهیم اختلافات قومی و تنگ نظری‌ها سبب جلوگیری از توسعه و سرمایه‌گذاری در استان شود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: امنیت کنونی سیستان و بلوچستان سبب شده که شرکت‌های بزرگ این منطقه را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند.

ناروئی بر حمایت همه‌جانبه مسئولان استان از سرمایه‌گذاران بومی و غیر بومی تأکید کرد.

تنگ نظری‌ها روند سرمایه‌گذاری در استان را با مشکل مواجه کرده است

معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این جلسه ابراز داشت: سیستان و بلوچستان از نظر معادن غنی‌ترین استان کشور است.

عباس نخعی افزود: در کنار ظرفیت‌های بخش معادن، با مشکلاتی برای استخراج آنها مواجه هستیم لذا یکی از ابتدایی‌ترین کارها برای استخراج معادن بحث فرهنگ‌سازی است.

وی گفت: به دلایل مختلف بعضی از بومیان منطقه با ورود افراد غیر بومی و سرمایه‌گذاری آنها در منطقه مخالفت دارند و تفکرشان این است که با این کار حق و حقوق بومیان استان تضییع می‌شود در حالی که نه تنها این طور نیست بلکه سرمایه‌گذاری آنها سبب ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر خلاف تبلیغات سوء دشمنان مبنی بر ناامن جلوه دادن سیستان و بلوچستان، خوشبختانه شاهد حضور سرمایه‌گذاران مختلف و شرکت‌های بزرگ در استان هستیم و نباید اجازه دهیم تنگ نظری‌های مردم بومی سبب دلسردی سرمایه‌گذاران شود.

نخعی با بیان اینکه این تنگ نظری در بدنه کارشناسی ادارات نیز مشاهده می‌شود متذکر شد: عده‌ای از کارشناسان بجای اینکه سرمایه‌گذاران را هدایت و حمایت کنند متأسفانه آنها را درگیر بروکراسی اداری کرده به گونه‌ای که ممکن است در نهایت از سرمایه‌گذاری در این استان پشیمان شوند که این نظارت و دقت نظر بیشتر مدیران را می‌طلبد که با آنها برخورد قاطع داشته باشند.

وی در پایان اذعان داشت: این استان سرشار از نعمت‌های خدادادی بوده که معادن یکی از آنهاست و باید همکاری مسئولان و مدیران، استان را به سمت توسعه و پیشرفت سوق دهد.

انتهای پیام/75004/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول