اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

فراخوان اکتشاف 4 معدن مهم در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری زود هنگام فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای مطالعه و اکتشاف چهار معدن مهم در این استان خبر داد.

فراخوان اکتشاف 4 معدن مهم در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، داریوش دیودیده شامگاه سه‌شنبه در ستاد اجرایی توسعه بخش معدن با اشاره به ورود جدی استان کهگیلویه و بویراحمد به سرمایه‌گذاری در بخش معدن اظهار کرد:‌ این استان معادن بسیار خوب و کم‌نظیری از مس، دولومیت، بوکسیت، گچ، خاک‌نسوز، فسفات و سیلیس دارد که استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند تحولی در این بخش ایجاد کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی از این معادن افزود:‌ در جنوب گچساران در مساحت 900 کیلومتر مربع و بر اساس گزارش کارشناسان بخش معدن، ماده معدنی مس وجود دارد که باید مطالعات مقدماتی و تکمیلی آن برای مشخص شدن میزان ذخایر مس در این منطقه انجام شود.

این مسئول با بیان اینکه بر طبق نظر کارشناسان در این منطقه 900 کیلومتری، معدن مس وجود دارد، ادامه داد: اگر از وجود این معدن مطمئن شدیم به زودی این معدن به فراخوان گذاشته می‌شود تا اگر بخش خصوصی به میدان نیامد، دولت رأساً وارد فاز اکتشاف این معدن مس شود.

دیودیده دومین نقطه را در شهرستان دنا دانست و گفت:‌ در مساحت 684 کیلومتر مربع معادنی از سیلیس، مس، دولومیت و خاک نسوز وجود دارد که مطالعات مقدماتی در این عرصه انجام شده است.

وی سومین منطقه دارای معادن مختلف را در شهرستان چرام و کهگیلویه اعلام کرد و ابراز داشت: مطالعات مقدماتی نشان می‌دهد که در یک هزار و 149 کیلومتر مربع از منطقه‌ای مشترک در این دو شهرستان ماده معدنی بوکسیت وجود دارد که بعد از مطالعات تکمیلی و اطمینان کامل از ذخایر قابل اعتنا به فراخوان گذاشته می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد منطقه بعدی مورد مطالعه برای اکتشافات معادن مختلف در این استان را زمینی به مساحت یک هزار و 519 کیلومتر مربع در مرز مشترک شهرستان‌های کهگیلویه، لنده و بهمئی اعلام کرد و گفت:‌ مطالعات مقدماتی در این منطقه تمام شده و وجود معادن بوکسیت، فسفات و سیلیس در این مطالعات به اثبات رسید که این معادن در مرحله مطالعات تکمیلی هستند.

به گزارش فارس، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اهمیت ورود به مقوله اکتشاف معادن مختلف در استانی که واژه محرومیت را در پسوند نام خود دارد، خاطرنشان کرد: ‌به جز معدنی که در منطقه حفاظت شده دنا است و به مجوز محیط زیست نیاز دارد، اقدامات لازم را در سایر منابع انجام دهید و در این زمینه وقت‌کشی و سهل‌انگاری نکنید.

سید حسین صابری افزود: به جز در منطقه گچساران در سایر مناطق مذکور مطالعات مقدماتی انجام شده که باید سریعاً مطالعات تکمیلی را در سه منطقه شروع کنید.

انتهای پیام/82005/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول