اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خبر داد

بهره‌برداری از طرح معدن طلای ساریگونی قروه

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: طرح معدن طلای ساریگونی قروه با اشتغالزایی برای 2 هزار نفر شهریورماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از طرح معدن طلای ساریگونی قروه

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، پیمان اسراری در مراسم تودیع و معارفه سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت قروه اظهار کرد: استان کردستان با بیش از 308 واحد معدنی فعال در زمینه سنگ ‌آهن، کانی‌های غیر‌فلزی و انواع کریستال، چینی، گرانیت، طلا و غیره جایگاه خوبی را در کشور به خود‌ اختصاص داده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: معادن کردستان با اشتغال‌زایی بیش از 4 هزار و 141 نفر توانسته است با ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار و مطمئن نقش مهمی را در اقتصاد استان و کشور ایفا ‌کند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد 58 واحد به شهرستان قروه اختصاص دارد، تصریح کرد: برداشت سالانه در قروه بالغ بر 3 میلیون و 100 هزار تن است و 700 نفر در این معادن مشغول به کار هستند.

اسراری خاطرنشان کرد: با توجه به سهم قابل توجه قروه در زمینه منابع معدنی این اشتغال اصلاً مطلوب نیست و برای بهره‌وری بیشتر در این راستا و ایجاد اشتغال جدید راه‌اندازی صنایع فرآوری مواد معدنی در این شهرستان ضروری است تا از خروج مواد معدنی به صورت خام جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه معدن حوزه‌ای بسیار حساس است که با کمترین هزینه زمینه توسعه را فراهم می‌کند بر لزوم مدیریت بهینه این منابع خدادی تاکید کرد و افزود: در حال حاضر نوعی سردرگمی در بخش صنعت و معدن شهرستان‌های استان به چشم می‌خورد که برای حل این معضل ستاد اجرایی معادن در شهرستان‌ها فعال می‌شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان همچنین بر لزوم رصد و پیگیری عوامل رکود واحدهای صنعتی در استان تاکید کرد و افزود: ویرایش و بازنگری حوزه صنعت کردستان ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: استان کردستان به عنوان یکی از قطب‌های معدنی مهم کشور دارای ظرفیت‌های خوبی بوده که در چند سال اخیر با رشد چشمگیر سرمایه‌گذاران مواجه شده است.

اسراری نمونه بارز در این زمینه را سرمایه‌گذاری 340 میلیارد تومانی در طرح معدن طلای ساریگونی قروه اعلام کرد و گفت: این طرح شهریور‌ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی، با بهره‌برداری از این واحد معدنی برای 2 هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود که مصداق بارز حماسه اقتصادی است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: در سال جاری بیش از 44 پروانه اکتشاف در زمینه‌های پلی‌متال، سنگ آهن، سنگ‌های تزئینی و سنگ لاشه، بیش از 30 گواهی کشف در زمینه‌های سنگ آهن، فلدسپات و سنگ لاشه و همچنین بالغ بر 25 پروانه بهره‌برداری در زمینه‌های سنگ لاشه و سنگ‌های تزئینی صادر شده است.

اسراری با اشاره به اهمیت کنترل و نظارت بر بازار مصرف شهروندان گفت: در شرایط اقتصادی که دشمن با تمامی ابزار خود می‌خواهد اقتصاد ایران را زمین‌گیر کند، نظارت بر بازار اصلی اساسی است که زمینه ناامیدی دشمن را فراهم می‌کند.

وی از آغاز روند بومی‌سازی تنظیم بازار در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این مهم در زمینه بازار مصرف گوشت مرغ اجرایی شده است و از شهرستان‌ها نیر انتظار می‌رود این روند را به کار گیرند.

اسراری کمبود منابع و ظرفیت بازرسی در استان را محدود دانست و افزود: در حال حاضر تنها 28 بازرس در سطح استان فعالیت می‌کنند که این تعداد بسیار کم است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در پایان گفت: 70 درصد تولید ناخالص کردستان در حوزه صنعت، معدن و تجارت محقق می‌شود.

انتهای پیام/79009/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول