اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت امور معادن صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

اردبیل 900 میلیون تن ذخیره معدنی شناسایی شده دارد

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حال حاضر کل ذخایر معدنی شناسایی شده استان در سه گروه فلزی، صنعتی و مصالح ساختمانی 900 میلیون تن است.

اردبیل 900 میلیون تن ذخیره معدنی شناسایی شده دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ابراهیم آقازاده صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: ذخایر معدنی استان اردبیل به سه دسته ذخایر معدنی فلزی، غیر‌فلزی شامل کانی‌ها و سنگ‌های صنعتی و همچنین مصالح ساختمانی تقسیم‌بندی می‌شود که ما در هر سه حوزه دارای ظرفیت‌های بی‌نظیر هستیم.

وی ادامه داد: در دسته اول شامل معادن فلزی در استان اردبیل ظرفیت عظیمی داریم که بخش عظیمی از آنها هنوز بالقوه بوده و به بالفعل تبدیل نشده است.

معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه پتانسیل بالقوه فلز آهن بسیار فراگیر است به طوری که سه فقره پروانه بهره‌برداری در این زمینه صادر شده است، یادآور شد: ما در این بخش ظرفیت بالقوه فلزاتی چون مس، طلا، منگنز، سرب، روی و ... داریم.

آقازاده تصریح کرد: در بخش دوم شامل معاون غیر‌فلزی ظرفیت عظیم سنگ‌های صنعتی نظیر سیلیس، خاک چینی،‌ پرلیت، دیاتومیت، بنتونیت و ... وجود دارد که بخشی از آنها هنوز به مرحله اکتشاف و استخراج نرسیده است.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ظرفیت معدنی استان در بخش مصالح ساختمانی را غنی و عظیم توصیف کرد و گفت: در این حوزه انواع سنگ‌های ساختمانی ماران، خاک رس، شیل، آهک و گچ وجود دارد.

وی تاکید کرد: ما علاوه بر این ظرفیت‌ها دارای ظرفیت عظیم سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی زینتی هستیم به طوری که در مناطقی همچون نمین سنگ عقیق و ژاسب حداکثر در هشت بلوک شناسایی شده و می‌توان از این ظرفیت در صنایع فرآوری معدنی استفاده کرد.

این مسئول بیان داشت: از 20 زون معدنی کشور که جزو اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور است سه زون در اردبیل وجود دارد.

وی افزود: این زون‌ها شامل طارم زنجان در برگیرنده جنوب استان و شهر خلخال، زون تالش دربرگیرنده کوه‌های باغرول و ضلع شرقی استان اردبیل و زون ارسباران شامل مناطق مرکزی و شمال غرب استان اردبیل به ویژه مشگین‌شهر است.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حال حاضر کل ذخایر معدنی شناسایی شده استان در هر سه گروه فلزی و غیر‌فلزی 900 میلیون تن است که ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آقازاده در پایان سخنان خود ‌خاطرنشان کرد: ذخیره احتمالی در هر سه گروه بیش از یک میلیارد و 600 میلیون تن می‌باشد.

انتهای پیام/62001/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول