اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

23 درصد تعهد اشتغال برعهده صنعت، معدن و تجارت است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تحقق 23 درصد از تعهد اشتغال استان اردبیل در سال جاری برعهده صنعت، معدن و تجارت است.

23 درصد تعهد اشتغال برعهده صنعت، معدن و تجارت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی صبح امروز در آستانه 10 تیرماه روز صنعت و معدن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته 104 فقره با اشتغالزایی 2 هزار و 713 نفر و میزان سرمایه‌گذاری 5 هزار و 360 میلیارد ریال جواز تأسیس صنعتی صادر شده است.

وی عنوان کرد: در همین مدت 73 فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی صادر شده که بستر اشتغال 891 نفر با سرمایه‌گذاری 590 میلیارد ریال را سبب شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: در بخش معدن صدور مجوزهای اکتشافی در حدود 29 فقره بوده؛ در حالی که پروانه بهره‌برداری به تعداد 22 فقره با سرمایه‌گذاری 63 هزار و 500 میلیون ریال و اشتغال 120 نفر در یک سال گذشته صادر شده است. 

ایجاد اشتغال 12 هزار و 462 نفر در بخش صنعت، معدن و تجارت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص انجام تعهدات اشتغال ادامه داد: از کل تعهدات اشتغال استان در حدود 43 هزار و 970 نفر در سال گذشته که قرار بود با همکاری 23 دستگاه تحقق یابد سهم صنعت، معدن و تجارت 9 هزار و 800 نفر بود که 22.5 درصد سهم اشتغال استان را شامل می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: یک چهارم تعهدات اشتغال استان مربوط به بخش صنعت، معدن و تجارت بوده که در نهایت موفق شدیم، زمینه اشتغال 12 هزار و 462 نفر را فراهم کنیم که از این تعداد مشخصات 10 هزار و 811 نفر در سامانه رصد به ثبت رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، ویژگی اشتغال بخش صنعت، معدن و تجارت را اشتغال پایدار و دارای شاخصه بیمه اعلام کرد و یادآور شد: اشتغال ایجاد شده اغلب واقعی بوده و کمترین انحراف را بر اساس راست‌آزمایی‌های صورت گرفته شاهد بودیم.

عزیزی ابراز داشت: امسال نیز از 34 هزار و 591 نفر تعهد اشتغال دستگاه‌های دولتی سهم صنعت، معدن و تجارت 8 هزار نفر است که باید 23 درصد تعهدات اشتغال را عملیاتی و اجرایی کنیم.

وی با اشاره به نوسانات قیمت ارز به دنبال تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی غربی، اذعان کرد: با توجه به اینکه کار‌آفرینان و کارگران سربازان جبهه اقتصادی و استقلال تولیدی هستند ضرورت دارد حمایت ویژه از این بخش صورت گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت:‌ در همین راستا سال گذشته جلسات ستاد تسهیل امور و واحدهای تولیدی و صنعتی به همت استاندار اردبیل شکل گرفت که با تشکیل 20 جلسه موفق شدیم در قالب 195 مصوبه مشکلات 151 واحد صنعتی را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

عزیزی افزود: در همین رابطه 71 مورد مشکل با سیستم بانکی، 30 مورد مشکل واحدهای صنعتی با شهرک‌های صنعتی، شش مورد مشکل با امور مالیاتی، یک مورد مشکل با تأمین اجتماعی و 31 مورد مشکل واحدهای تولیدی به صورت متفرقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود با اعلام اینکه مهم‌ترین مشکل واحدهای تولیدی استان مشکل نقدینگی بوده است، تأکید کرد: با توجه به نوسانات قیمت ارز و بالا رفتن هزینه تولید واحدهای تولیدی با مشکلاتی مواجه هستند که به نظر می‌رسد، حل این مشکلات با تزریق نقدینگی امکان‌پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/62001/ذ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول