اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار آبادان:

بی‌طرفی از وظایف اصلی مجریان انتخابات در آبادان است

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار آبادان گفت: مجریان انتخابات باید کاملاً بی‌طرف باشند و نباید از هیچ نامزدی جانبداری کنند.

بی‌طرفی از وظایف اصلی مجریان انتخابات در آبادان است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سید ولی‌الله موسوی ظهر امروز در نشست هماهنگی نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای، ضمن ابراز اینکه انتخابات همچون ساعت یک کار دقیق است اظهار کرد: اگر یک دستگاه در این رخداد مهم کار خود را به خوبی انجام ندهد این رویداد به کندی پیش خواهد رفت.

وی ادامه داد: نتیجه انتخابات همگرایی است و این موضوع نباید تبدیل به واگرایی شود، نباید کاری کنیم که نکته‌سنج‌‌ها احساس کنند خللی در کار انتخابات رخ داده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار آبادان تصریح کرد: نمایندگان فرماندار، نباید مرجع تقلید دیگران در محل اخذ رای باشند و از توصیه کاندیدا باید پرهیز کرد.

موسوی افزود: نمایندگان فرماندار باید نظارت بر صندوق‌های رای را به خوبی انجام دهند و از گزارش تخلفات تحت هیچ شرایطی دریغ نورزند.

وی در تشریح قوانین شعب اخذ رای عنوان کرد: رای اولی‌ها باید 18 سال کامل داشته باشند و متولدین 24 خرداد ماه 74 به بالا می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند و شخصی که حتی یک روز کمتر داشته باشد حق شرکت در انتخابات را ندارد.

معاون فرماندار آبادان ادامه داد: نمایندگان باید پیش از آغاز اخذ رای مدارک کامل خود حاوی کارت شناسایی و هویتی فرد را به همراه داشته باشند.

موسوی ابراز داشت: حضور نمایندگان در شعب اخذ رای در ساعات اولیه صبح رای‌گیری الزامی است و باید ورود آنان به شعبه ثبت شود.

وی افزود: اگر فردی از نمایندگان فرماندار قادر به حضور پای صندوق رای نشد باید این موضوع را اطلاع دهد تا فرد دیگری جایگزین وی شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آبادان اظهار کرد: کارت نمایندگان حاضر در شعب ابتدا استعلام خواهد شد، همچنین این کارت‌ها توسط فرماندار و یا بخشدار منطقه صادر خواهد شد.

موسوی تاکید کرد: در بین نمایندگان باید تقسیم وظایف صورت پذیرد و در هر شعبه بین پنج تا هفت نفر وظیفه اخذ رای را دارا هستند.

وی عنوان کرد: محل اخذ رای باید قبل از آغاز رای‌گیری از تصاویر و تبلیغات کاندیدا پاک‌سازی شود و تابلو اسامی کاندیدا لازم است که در مقابل دیدگان عموم قرار گیرد و در جایی نصب شود که امکان مخدوش کردن آن نباشد.

معاون فرماندار آبادان ادامه داد: محل استقرار محافظان صندوق و شعبه باید تعیین شود و تعداد  محافظان در شعب به سه نفر می‌رسد که باید از ورود افراد متفرقه جلوگیری شود.

موسوی یادآور شد: در محل شعب اخذ رای باید وسیله ارتباط جمعی همانند تلویزیون و یا رادیو وجود داشته باشند تا اخبار انتخاباتی به خوبی رصد شود و از ساعات تمدید رای‌گیری با خبر شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ورود خبرنگاران و عکاسان تنها با کارت شناسایی معتبر امکانپذیر است و غیر از این افراد نباید با هر سمتی وارد محل اخذ رای شوند، همچنین پس از پایان زمان رای گیری درب‌های شعبه باید مسدود شود و از ورود افراد متفرقه جلوگیری شود.

انتهای پیام/72013/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول