اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تکاب خبر داد

راه‌اندازی درمانگاه تخصصی معدن در تکاب

فرماندار تکاب گفت: مطالعات و هماهنگی‌های لازم برای احداث درمانگاه تخصصی در این شهرستان صورت گرفته و بخش مهمی از مقدمات آن فراهم شده است.

راه‌اندازی درمانگاه تخصصی معدن در تکاب

محمدعلی داعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: مطالعات و هماهنگی‌های لازم برای احداث درمانگاه تخصصی در این شهرستان صورت گرفته و بخش مهمی از مقدمات آن فراهم شده است.

وی به معادن فعال این شهرستان اشاره کرد و افزود: هم اکنون 41 معدن سنگ و دو معدن طلا در تکاب فعالند و معدن زرشوران نیز در دست اجرا است که پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

داعی به تبیین ضرورت احداث این درمانگاه در قطب معدنی استان، پرداخت و گفت: روزانه بیش از یک هزار و 200 نفر کارگر در این معادن مشغول به فعالیت هستند که با توجه به آلودگی ناشی از مواد مورد استفاده در این معادن، برای حفظ و تأمین سلامت جسمانی کارگران و تقویت مراکز درمانی تخصصی این شهرستان نسبت به احداث این درمانگاه اقدام کرده‌ایم.

وی اعلام کرد: در حال حاضر زمینی به مساحت یک هزار و 800 متر مربع در جوار بیمارستان جدیدالاحداث تکاب به همت راه و شهرسازی استان به این درمانگاه اختصاص یافته است.

فرماندار تکاب ابراز داشت: این درمانگاه دو طبقه با حدود 3 هزار متر مربع فضا برای هر طبقه در حال احداث است.

داعی از مجهز شدن این درمانگاه به سی‌تی‌اسکن و دستگاه‌های پیشرفته درمانی دیگر خبر داد.

این مسئول ادامه داد: پیش مطالعات و هماهنگی‌های لازم در قالب تشکیل چندین جلسه در تهران، ارومیه و تکاب با حضور مسئولان مربوطه صورت گرفته و هم اکنون زمین این درمانگاه تحویل داده شده و هیئت امنای آن نیز تشکیل یافته است.

وی خبر داد: تأمین کادر پزشکی این درمانگاه و نظارت بر احداث آن بر عهده دانشگاه علوم پزشکی استان است.

فرماندار تکاب اعلام کرد: اعتبار مورد نیاز این طرح هنوز قطعی نشده و در دست بررسی است.

شهرستان تکاب از شهرستان‌های محروم استان است که احداث این درمانگاه در کنار بیمارستان جدیدالاحداث آن، علاوه بر تجهیز بهتر بیمارستان در تأمین سلامت جانی کارگران معادن آن بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/61001/ن20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول