اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل خبر داد

امانت بیش از یک میلیون جلد کتاب به شهروندان اردبیلی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از یک میلیون جلد کتاب از آغاز راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه به امانت گرفته شده است.

امانت بیش از یک میلیون جلد کتاب به شهروندان اردبیلی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمندامین پیش از ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی فاز دوم ایستگاه‌های مطالعه در استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه توسعه فرهنگی در هر جامعه به ارتباط شهروندان با کتاب بستگی دارد راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در استان را به جد پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه مطالعه بیمارستان سبلان اردبیل راه‌اندازی می‌شود، عنوان کرد: طرح ایستگاه‌های مطالعه مفید در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر قرار گرفتن کتاب در سبد مصرفی خانوار، توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طراحی و آغاز شده و هدف از آن در دسترس قرار دادن کتاب برای عموم مردم می‌باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با اشاره به همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در راستای اجرای طرح مذکور یادآور شد: از آغاز راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در سراسر کشور تاکنون بیش از یک میلیون جلد کتاب توسط شهروندان به امانت گرفته شده که خود حاکی از استقبال مردم از این ایستگاه‌ها است.

فرهمندامین همچنین با اشاره به تداوم راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در سایر نقاط پرتردد استان، اظهار امیدواری کرد که این طرح بتواند در ترویج فرهنگ کتابخوانی بین مردم مؤثر واقع شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم همچنین مدیر درمان اداره کل تأمین اجتماعی استان نیز طی سخنانی با اشاره به تاکید قرآن کریم بر اهمیت و تقدس آموختن و مطالعه بیان داشت: خداوند تبارک و تعالی در جای جای قرآن کریم بر امر تعلم و علم‌آموزی تاکید دارد و لذا راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در سطح استان را باید در همین راستا به فال نیک گرفت.

مهدی نیک‌سیرت با تقدیر از تلاش‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در جهت راه‌اندازی ایستگاه های مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه افزود: مطمئناً جامعه‌ای که در آن کتاب محور قرار گیرد توسعه فرهنگی بیش از پیش شتاب خواهد گرفت.

همچنین در این مراسم خدیجه جعفری‌اصل مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز در سخنانی ایستگاه‌های مطالعه را اقدامی ارزشمند در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین آحاد جامعه ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این مراسم ششمین ایستگاه مطالعه مفید استان با همراهی حاضران در بیمارستان سبلان اردبیل افتتاح شد.

انتهای پیام/62005/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول