اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم خبر داد

توزیع 15 هزار جلد کتاب در ایستگاه‌های مطالعه قم

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم از توزیع 15 هزار جلد کتاب در ایستگاه‌های مطالعه استان خبر داد.

توزیع 15 هزار جلد کتاب در ایستگاه‌های مطالعه قم

علی فریدونی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به راه‌اندازی چهار ایستگاه مطالعه اظهار کرد: این ایستگاه‌ها در راه‌آهن، بیمارستان کامکار، پست شماره دو و ترمینال واقع شده که در آینده‌ای نزدیک افتتاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قفسه کتاب در این ایستگاه‌ها تعبیه شده و افراد علاقه‌مند می‌توانند کتاب‌های موجود در این ایستگاه‌ها را مطالعه کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با بیان اینکه راه‌اندازی ایستگاه مطالعه کار تبلیغی در زمینه عمومی کردن مطالعه است گفت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری مطالعه باید به صورت عمومی رواج پیدا کند تا انس بیشتری با کتاب ایجاد شود.

وی عنوان داشت: 15 هزار نسخه کتاب برای ایستگاه‌های مطالعه در نظر گرفته شده که به تدریج در ایستگاه‌ها ارائه می‌شود.

فریدونی با اشاره به میزان سرانه مطالعه گفت: روزانه 76 دقیقه سرانه مطالعه تعیین شده که شامل مطالعه کتاب، نشریات تخصصی و عمومی، استفاده از فضاهای دیجیتال، قرآن و ادعیه است.

وی خاطرنشان کرد: 51 کتابخانه در استان وجود دارد که دارای 53 هزار نفر عضو هستند و بیش از یک میلیون نسخه کتاب در این کتابخانه‌ها وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم عنوان داشت: این تعداد کتابخانه پاسخگوی نیاز استان نیست زیرا مردم به کتابخانه‌های در دسترس نیاز دارند تا بتوانند به آسانی کتاب‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های تابستانی این اداره‌ گفت: بخش‌های کودک، امانت‌ کتاب و مسابقات کتابخوانی در سطح ملی و استانی در بخش اوقات فراغت کتابخانه‌های عمومی در ایام تابستان بیش از گذشته فعال می‌شود.

فریدونی یادآور شد: باید این فرهنگ در بین مردم به وجود آید که بخشی از نیاز مردم در کتابخانه‌ها وجود دارد و دستگاه‌های مختلف باید در این زمینه همکاری کنند.

وی عنوان داشت: فرهنگ‌سازی مطالعه کار جمعی و ملی است و یک اداره و نهاد خاص به تنهایی نمی‌تواند عهده‌دار مطالعه باشد بنابراین همه دستگاه‌ها باید عهده‌دار بخش‌های فرهنگی، علمی و آموزشی مطالعه شوند.

انتهای پیام/78003/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول