اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای فاز دوم ایستگاه‌های مطالعه در کلانشهر تبریز صورت می‌گیرد

استقرار 11 ایستگاه مطالعه در کلانشهر تبریز

مدیرکل کتابخانه‌های استان آذربایجان شرقی گفت: فاز دوم ایستگاه‌های مطالعه، همزمان با سراسر کشور، در کلانشهر تبریز کلید خورد.

استقرار 11 ایستگاه مطالعه در کلانشهر تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌شرقی، حسن خدایی در تبیین اهداف طرح ملی ایستگاه‌های مطالعه اظهار کرد: این طرح در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری برای همگانی شدن کتاب‌خوانی و ایجاد فرصتی برای کتاب‌خوان شدن افرادی است که فرصت کمی برای مطالعه داشته‌اند و برای همگانی شدن این طرح و خدمت جدید، همّت همگانی دستگاه‌ها و نهادها نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار با دبیر کل و مدیران ارشد نهاد کتابخانه‌هاى عمومى کشور در اسفندماه 1389 فرمودند: «نهاد کتابخانه هاى عمومى با کمک سایر دستگاه‌هاى فرهنگى و اجتماعى کشور، برنامه‌هایى را طراحى کنند که همه ایرانیان اهل مطالعه شوند » و طرح « ایستگاه مطالعه» یکى از برنامه‌هاى نهاد براى عمومى کردن و ارتقاى سرانه مطالعه مفید در راستاى تحقق رهنمودهاى معظم له است.

خدایی ضمن تقدیر از همکاری مراکز میزبان فاز اول این طرح در تبریز گفت: اولین فاز این طرح شامل افتتاح 5 ایستگاه مطالعه در فرودگاه، راه‌آهن، دفتر پژوهش‌های استانداری، بانک سپه شعبه چهارراه آزادی (آبرسان) و بانک تجارت تبریز بود که همکاری و هماهنگی این دستگاه‌ها موجب اجرای موفقیت آمیز طرح در تبریز شده و با استقبالی چشمگیر در بین هموطنان عزیزمان مواجه شدیم.

وی در خصوص اجرای فاز دوم این طرح تصریح کرد: در فاز دوم، 6 ایستگاه مطالعه جدید در شهر تبریز به بهره برداری خواهد رسید که شامل بیمارستان‌های عالی‌نسب، امام رضا(ع)، شهداء، بانک سپه شعبه مرکز، صدا و سیمای استان و پایانه بزرگ اتوبوس (ترمینال) تبریز خواهد بود که به زودی ایستگاه‌های مطالعه در این مراکز فعال خواهند شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در خصوص ایجاد ایستگاه مطالعه در سایر شهرهای استان نیز گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده بر اساس شرایط و نیز جمعیت شهرها، تا آخر سال جاری در شهرهای مرند و مراغه نیز ایستگاه مطالعه افتتاح خواهد شد.

خدایی ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح گامی موثری در غنی‌سازی بهینه و مفید اوقات فراغت مردم عزیز خصوصاً در صفوف انتظار و مراکز تجمع برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/60002/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول