اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

طرح ملی ایستگاه مطالعه در کاشان اجرا می‌شود

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان از اجرای طرح ملی راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در این شهرستان خبر داد.

طرح ملی ایستگاه مطالعه در کاشان اجرا می‌شود

احسان محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: با اجرای این طرح بزودی سه ایستگاه مطالعه در شهرستان کاشان بهره‌برداری می‌شود.

وی تصریح کرد: حدود 10 هزار جلد کتاب در 15 عنوان با موضوعات مختلف از قبیل ادبیات، کودک و نوجوان، علوم و معارف اسلامی و غیره برای استفاده در این سه ایستگاه ارسال شده است.

به گفته وی، حدود 20 هزار جلد کتاب دیگر نیز در آینده نزدیک به این ایستگاه‌ها افزوده می‌شود.

دبیر کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید شهرستان کاشان پیگیری‌های این اداره و نظرسنجی از صاحب‌نظران برای جانمایی محل راه‌اندازی این سه ایستگاه و نصب سازه‌ها در محل را یادآور شد و گفت: مکان‌هایی مانند بیمارستان‌ها و سایر مراکز پرتردد و شبانه‌روزی در اولویت قرار گرفته است.

محمدی خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های مورد نظر پس از بازدید کارشناسان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و تأیید مکان پیشنهادی رونمایی و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گفته وی، آسان کردن دسترسی آحاد جامعه در گروهای سنی مختلف به کتاب و ارائه کتب ویژه نوسوادان از مهمترین ویژگی‌های این ایستگاه‌ها است.

این مسئول در پایان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار با دبیرکل و مدیران ارشد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال 90 مبنی بر اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی با کمک سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور، برنامه‌هایی را طراحی کنند که همه ایرانیان اهل مطالعه شوند افزود: اجرای این طرح در راستای تحقق فرمایش معظم‌له و ارتقای سرانه مطالعه مفید در کشور در دستور کار قرار گرفت.

وی متذکر شد: اداره کتابخانه‌های شهرستان کاشان نیز از آن تاریخ طرح ایستگاه‌های مطالعه را مصوب و تلاش کرد تا با اجرای این طرح در سطح شهرستان، گامی بلند در ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه برداشته شود. 

انتهای پیام/2406/ط20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول