اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان:

249 هزار جلد کتاب در ایستگاه‌های مطالعه خوزستان توزیع شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان از توزیع بیش از 249 هزار جلد کتاب جدید در ایستگاه‌های مطالعه استان خبر داد.

249 هزار جلد کتاب در ایستگاه‌های مطالعه خوزستان توزیع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان، لفته منصوری با بیان اینکه ایستگاه‌های مطالعه به صورت ماهیانه با عنوانی جدید از پرمخاطب‌ترین کتب به روزرسانی می‌شود، در مرحله اول از اختصاص 123 هزار جلد کتاب جدید به ایستگاه‌های مطالعه استان خبر داد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با بیان اینکه در انتخاب عناوین جدید، نظرات و پیشنهادات مخاطبان لحاظ شده است، گفت: همشهریان می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص محتوای کتب ایستگاه‌های مطالعه به اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان ارسال کنند و یا از طریق تماس تلفنی اعلام کنند.

وی با بیان اینکه سهمیه اختصاص یافته کنونی، مربوط به هفت ایستگاه مطالعه مستقر در سطح شهرستان اهواز است، تصریح کرد: کتب ارسالی شامل 15 عنوان در موضوعات دین، ادبیات، علوم و فنون، رمان و داستان ایرانی، تاریخ و کودکان است.

وی با بیان اینکه در انتخاب کتب ایستگاه‌های مطالعه نیاز تمام رده‌های سنی در نظر گرفته شده است، گفت: دو عنوان از 15 عنوان کتاب این ایستگاه‌ها ویژه نو سوادان است.

منصوری افزود: این طرح در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری که فرمودند کتاب را در دسترس عموم مردم قرار دهیم در استان اجرا شده است و استقبال خوبی هم از این کتاب‌ها در مکان‌های پرتجمع شده است.

وی گفت: در حال حاضر به فرودگاه بین‌المللی اهواز دو ایستگاه تعداد 56 هزار و 300 جلد کتاب، راه آهن اهواز یک ایستگاه تعداد 27 هزار جلد کتاب، استانداری خوزستان یک ایستگاه تعداد 3 هزار جلد کتاب، بیمارستان رازی اهواز یک ایستگاه تعداد 15 هزار جلد کتاب، بیمارستان گلستان اهواز یک ایستگاه تعداد 18 هزار جلد کتاب، بانک مسکن مرکزی اهواز یک ایستگاه تعداد 3 هزار و 700 جلد کتاب تزریق شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: تاکنون از مجموع هفت ایستگاه مطالعه اهواز در حدود 90 هزار کتاب در ایستگاه‌ها قرار داده شده و حدود 60 هزار جلد آن برده شده و برگشت داده نشده است.

به گفته این مقام مسئول در مرحله دوم نیز 126 هزار و 400 جلد کتاب دریافت شده که در 15 عنوان جدید است و از هفته‌های آینده در ایستگاه‌های مطالعه قرار خواهند گرفت و با کتاب‌هایی که از مرحله اول باقی ماندند، ایستگاه‌های جدید راه‌اندازی خواهند شد.

منصوری در پایان افزود: درمجموع دو مرحله تعداد 249 هزار و 400 جلد کتاب برای ایستگاه‌های مطالعه استان خوزستان دریافت شده است  و در روزهای آینده پنج ایستگاه مطالعه جدید راه‌اندازی خواهد شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر استان خوزستان پس از استان تهران از نظر تعداد ایستگاه‌های مطالعه و تعداد کتب توزیع شده رتبه دوم در کشور را داراست.

انتهای پیام/72001/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول