اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد

مهاجرت معکوس 1562 نفر به روستاها در زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: آمار مهاجرت معکوس روستائیان در شهرستان زنجان یک هزار و 562 نفر بوده است.

مهاجرت معکوس 1562 نفر به روستاها در زنجان

احمد حاجی‏زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: طبق برآورد سال گذشته مهاجر معکوس در شهرستان زنجان بیش از یک هزار و 500 نفر عنوان شده است.

وی اهمیت مهاجرت معکوس را یادآور شد و افزود: در سال‏های اخیر اقدامات شایانی برای مهاجرت معکوس به روستاهای استان صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه مهاجرت معکوس به سه شیوه صورت می‏گیرد، یادآور شد: انفرادی، گروهی و خود مالکی از جمله متقاضیان مهاجرت معکوس هستند.

وی به آمار مهاجرت معکوس شهرستان زنجان در بخش متقاضیان انفرادی اشاره کرد و گفت: آمار مهاجرت معکوس به روستاهای شهرستان زنجان 845 برآورد شده است.

حاجی‏زاده مهاجرت معکوس روستاهای استان را در گرو توسعه روستاها دانست و یادآور شد: برای تحقق مهاجرت معکوس حداکثری باید نسبت به توسعه روستاها تلاش کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان مهاجرت معکوس روستایی شهرستان زنجان در بخش گروهی را 213 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: باید نسبت به مهاجرت معکوس روستایی اهتمام ورزید.

وی روستاها را مرکز تولید و بهره‏وری عنوان کرد و ابراز داشت: روستاها مراکز تولید و بهره‏وری هستند و باید نسبت به توسعه آن‏ها تلاش کرد.

حاجی‏زاده به مهاجرت معکوس روستایی در بخش متقاضیان خود مالکی اشاره کرد و افزود: در شهرستان زنجان 504 نفر به صورت خود مالکی به روستاها مهاجرت معکوس داشته‏اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به مقاوم‏سازی واحدهای مسکن روستایی، خاطر نشان کرد: برای توسعه مهاجرت معکوس باید نسبت به مقاوم‏سازی واحدهای مسکونی اقدام کرد.

وی توسعه و آبادانی روستاها را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: توسعه و آبادانی روستاها در سال‏های اخیر مورد تاکید دولت و مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار داشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به آمار مهاجرت معکوس در شهرستان خدابنده اشاره کرد و گفت: در این شهرستان 84 نفر مهاجرت معکوس برآورد شده است.

وی آمار متقاضیان انفرادی در این شهرستان را صفر عنوان کرد و گفت: در بخش آمار متقاضیان انفرادی در شهرستان خدابنده برآورد صفر درصدی ثبت شده است.

حاجی‏زاده آمار متقاضیان گروهی در شهرستان خدابنده را یادآور شد و تاکید کرد: در بخش گروهی متقاضیان مهاجرت معکوس آمار 12 نفر برآورد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به آمار مهاجرت معکوس شهرستان خدابنده در بخش خود مالکی خاطر نشان کرد: در بخش خود مالکی 72 نفر به روستاها خدابنده مهاجرت کرده‏اند.

وی به آمار متقاضیان شهرستان ابهر اشاره کرد و اظهار داشت: در شهرستان ابهر برآورد 356 نفری در سه بخش انفرادی، گروهی و خود مالکی مهاجرت معکوس صورت گرفته است.

حاجی‏زاده متقاضیان انفرادی در ابهر را 82 نفر عنوان کرد و گفت: در شهرستان ابهر 55 نفر نیز به صورت خود مالکی به روستاها مهاجرت کرده‏اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به متقاضیان گروهی مهاجرت معکوس در ابهر اشاره کرد و ابراز داشت: در این بخش آمار 220 نفری به ثبت رسیده است.

وی بیشترین آمار مهاجرت معکوس در شهرستان ابهر را یادآور شد و تاکید کرد: بیشترین بخش در مهاجرت معکوس این شهرستان به صورت گروهی بوده است.

حاجی‏زاده تلاش برای توسعه روستاها را خاطر نشان کرد و گفت: برای توسعه حداکثری مهاجرت معکوس در استان در سال جاری تلاش بیشتری می‏شود.

انتهای پیام/73007/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول