اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

بسته توسعه پایدار روستایی ملاک اجرای برنامه‌های اقتصادی است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه استاندار کردستان گفت: بسته توسعه پایدار روستایی ملاک اجرای برنامه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و زیربنایی در روستاهای استان است.

بسته توسعه پایدار روستایی ملاک اجرای برنامه‌های اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ارسلان ازهاری در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سنندج اظهار کرد: با توجه به اینکه لایحه بودجه سال 92 در مجلس شورای اسلامی به اتمام رسیده است تمامی دستگاه‌های اجرایی استان باید اطلاعات مربوط به پروژه‌های پیشنهادی امسال را به استانداری اعلام کنند تا اقدامات لازم در راستای جمع‌بندی این پروژه‌ها انجام شود.

وی تصریح کرد: به محض اعلام قانون بودجه کار توزیع اعتبار و بررسی و تصویب پروژه‌های پیشنهادی در دستور کار شورای برنامه‌ریزی استان و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها قرار می‌گیرد.

این مسئول اضافه کرد: آیین‌نامه اجرایی ماده 194 برنامه پنجم توسعه روستایی در 15 اردیبهشت ماه‌ جاری به تصویب هیئت وزیران رسیده و ابلاغ شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه استاندار کردستان ادامه داد: در این آیین‌نامه اجرایی وظایف و تکالیفی در بخش‌های مختلفی همچون اقتصادی، فرهنگی و ورزشی برای تعدادی از دستگاه‌های اجرایی مشخص شده است.

ازهاری تصریح کرد: تامین راه مناسب جهت روستاهای بالای 20 خانوار و تهیه برنامه تفصیلی برای آنها توسط راه و شهرسازی دو تکلیف تعیین شده در این آیین‌نامه برای شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها است.

وی اضافه کرد: شورای برنامه‌ریزی استان با رعایت  ماده 19 آیین‌نامه اجرایی ماده مذکور باید نسبت به تهیه بسته توسعه پایدار روستایی استان در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، زیربنایی، اجتماعی و تعیین اولویت‌های مربوطه اقدام کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بعد از تصویب بسته مذکور در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان این بسته ملاک عمل دستگاه‌های ذیربط استانی در ارائه خدمات، تعیین برنامه، طرح و پروژه‌ها و توزیع اعتبارات، تسهیلات و منابع استانی و ملی اختصاص یافته به استان است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه استاندار کردستان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید آمادگی ارائه اطلاعات لازم در خصوص بسته توسعه پایدار روستاها را داشته باشند.

ازهاری خاطرنشان کرد: امیدواریم در حداقل زمان ممکن این بسته در استان تهیه، تدوین و در شورای برنامه‌ریزی استان به تصویب برسد چرا که ملاک برنامه‌های ذکر شده براساس این بسته خواهد بود.

وی تاکید کرد: رقم محدودی از اعتبارات عمرانی سال 91 در اختیار دستگاه‌های استان است که تا پایان تیرماه فرصت هزینه‌کرد آن را دارند.

این مسئول در پایان بر هزینه‌کرد اعتبارات عمرانی در مدت باقی مانده تاکید کرد و از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان خواست آن را به روزهای پایانی تیرماه موکول نکنند.

انتهای پیام/79003/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول