اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات البرز خبر داد

910 کرسی سهم نمایندگان شوراهای اسلامی شهر و روستا در البرز

رئیس ستاد انتخابات استان البرز تعداد کرسی نمایندگان چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را در این استان 910 کرسی اعلام کرد.

910 کرسی سهم نمایندگان شوراهای اسلامی شهر و روستا در البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان البرز، ناصر رجبی گفت: چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان البرز با سه هزار و 409 داوطلب کار خود را آغاز کرد و سه هزار و 375 نفر به مرحله ثبت‌نام نهایی رسیدند.

هرم سنی انتخابات در البرز جوان است

وی با ارائه آماری از سن ثبت‌نام شدگان در این دوره انتخابات نیز گفت: بر اساس آمار، 33 درصد داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان البرز زیر 35 سال سن ثبت‌نام کرده‌اند و تنها یک درصد بالای 70 سال سن نام‌نویسی کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان البرز ادامه داد: بیشترین آمار داوطلبان ورود به پارلمان شهری دارای مدرک تحصیلی لیسانس هستند.

16 شهر و 243 روستا آماده برگزاری انتخابات

رجبی با بیان اینکه انتخابات در 16 شهر و 243 روستا برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: کلیه زمینه‌ها برای برگزاری انتخابات فراهم شده و یک‌هزار و 161 شعبه أخذ رأی نیز در 11 بخش استان زیر نظر فرمانداری‌ها پیش‌بینی شده است.

اختصاص 132 کرسی نمایندگی پارلمان شهری در استان البرز

رئیس ستاد انتخابات استان البرز عنوان کرد: در مجموع 910 کرسی نمایندگی در استان البرز سهم اعضای شورای اسلامی شهر و روستا است که از این رقم 132 کرسی به اعضای شوراهای اسلامی شهرها اختصاص خواهد داشت و مابقی را نیز اعضای شوراهای اسلامی روستا تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه در این دوره انتخابات نسبت به انتخابات دوره سوم شوراهای اسلامی شهر و روستا با افزایش محسوس ثبت‌نام داوطلبان مواجه هستیم، افزود: پیش‌بینی می‌شد با اضافه شدن مدرک تحصیلی، ثبت نام داوطلبان شوراهای روستا با کاهش مواجه باشد اما در نهایت به ازای هر کرسی بیش از سه نفر ثبت‌نام نهایی داشتند.

انتهای پیام/2302/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول