اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون اول رئیس جمهور

طرح سیستم تله‌مترینگ اردبیل افتتاح شد

با حضور معاون اول رئیس جمهور و معاون وزیر نیرو طرح سیستم کنترل تله‌مترینگ تاسیسات آب شرب اردبیل به بهره‌برداری رسید.

طرح سیستم تله‌مترینگ اردبیل افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که صبح امروز و در محل اجرای پروژه برگزار شد، مدیرعامل شرکت امور آب استان اردبیل اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه کنترل آب شرب اردبیل از ابتدای سال 90 آغاز شده و با هزینه 8 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

داود نجفیان اهداف اجرای این طرح را بالا بردن ضریب اطمینان و امنیت تامین آب شرب سالم و کنترل کیفی و کمی آب اردبیل اعلام کرد و یادآور شد: تامین آب شرب اردبیل و سرعین تحت کنترل این سیستم بوده و به صورت متمرکز حفاظت فیزیکی از تمام تاسیسات به وسیله دوربین‌های مدار بسته انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کنترل دبی و فشار آب، توجه به کیفیت، میزان کلر و کدورت آب از طریق این سیستم مانیتورینگ و به صورت متمرکز تحت کنترل قرار گرفته و در تامین آب شرب سعی می‌شود از این ظرفیت استثنایی استفاده شود.

مدیرعامل شرکت امور آب استان اردبیل گفت: با بهره‌برداری از این سیستم و در قالب اتاق مرکزی به زودی تمام تاسیسات آبرسانی شهرها به این سیستم متصل شده و ما برای اولین بار در کشور با وسعت و کارایی بالا قادر خواهیم بود آب تامینی شهروندان را مورد رصد قرار دهیم.

نجفیان از نصب دوربین‌های مدار بسته در 72 منطقه تصفیه‌خانه آب شرب اردبیل خبر داد و عنوان کرد: این سیستم قابلیت آن را دارد که یک ماه تمام اطلاعات را ذخیره‌سازی کند.

این مسئول کنترل کمی و کیفی آب مخازن، پیکربندی تصفیه‌خانه اردبیل و سنجش کلر و کدورت آب را از دیگر برجستگی‌های این سیستم توصیف کرد و افزود: ما قادر خواهیم بود 723 لیتر در ثانیه شبکه ورودی اردبیل را تحت کنترل در‌آوریم و با سنجش کدورت و کلر آب بتوانیم آنها را در حد استاندارد نگه داریم.

مدیرعامل شرکت امور آب استان اردبیل بیان داشت: این سیستم قابلیت کنترل وضعیت آب شرب استحصالی از چاه‌ها را دارد و در هنگام بروز سوانح و حوادث نیز می‌تواند هشدارهای لازم را بدهد.

افتتاح پروژه‌های وزارت نیرو با 130 میلیارد تومان در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهور و به ارزش 130 میلیارد تومان پروژه‌های وزارت نیرو در استان اردبیل افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت امور آب استان اردبیل اضافه کرد: از این پروژه‌ها شش مورد مربوط به آب منطقه‌ای است که با 99 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

داود نجفیان گفت: در بخش برق‌رسانی پنج پروژه با 9 میلیارد تومان و آب روستایی نیز 22 پروژه آبرسانی به 51 روستا با 8 میلیارد تومان امروز افتتاح شد.

وی در پایان سخنان خود ابراز داشت: در بخش آبفای شهری نیز چهار پروژه با 12 میلیارد تومان افتتاح شد که در مجموع پروژه‌های وزارت نیرو با 130 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و در اختیار شهروندان اردبیل قرار گرفت.

انتهای پیام/62004/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول