اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط احمدی‌نژاد انجام شد

افتتاح پروژه 14 هزار واحدی مسکن مهر سرخنکلاته گلستان

محمود احمدی‌نژاد 14 هزار و 130 واحد مسکن مهر استان گلستان را به صورت متمرکز در شهر سرخنکلاته گرگان افتتاح کرد.

افتتاح پروژه 14 هزار واحدی مسکن مهر سرخنکلاته گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علاوه بر این مجتمع 256 واحدی مسکن مهر ویلایی سرخنکلاته نیز توسط احمدی‌نژاد افتتاح شد.

محمود احمدی‌نژاد به منظور افتتاح چند پروژه عمرانی وارد فرودگاه بین‌المللی گرگان در مرکز استان گلستان شد و مورد استقبال استاندار گلستان قرار گرفت.

همزمان با سفر امروز رئیس‌جمهور و هیئت همراه به استان گلستان پروژه فراملی راه‌آهن گرگان – اینچه‌برون، سد کبودوال و مسکن مهر سرخنکلاته به بهره‌برداری می‌رسد.

خط آهن مهم و راهبردی گرگان – اینچه‌برون از مهمترین خطوط ترانزیتی و پروژه‌های مهر ماندگار کشور بوده که با توافق روسای جمهوری سه کشور قزاقستان، ترکمنستان و ایران ساخته شده است.

با بهره‌برداری از این خط آهن، اتصال ریلی کشورهای آسیای میانه (کشورهای حاشیه دریای خزر و CIS) به آب‌های دریای عمان و خلیج فارس از طریق جمهوری اسلامی ایران و در نهایت به کشورهای آسیای شرقی و جنوب شرقی برقرار می‌شود.

مجموع طول این پروژه در سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان حدود 960 کیلومتر است که 80 کیلومتر آن در خاک ایران واقع شده و با ایستگاه‌های مجاور به 110 کیلومتر می‌رسد.

این خط آهن از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیاء ساخته شده و برای بهره‌برداری از آن یک‌هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

سد کبودوال نیز یکی از هشت پروژه مهر ماندگار شرکت آب منطقه‌ای گلستان است که در 5/1 کیلومتری جنوب شهر علی‌آبادکتول در غرب این استان واقع شده است.

این سد، مخزنی به حجم مفید 17 میلیون مترمکعب، طول تاج یک‌هزار و 372 متر و قابلیت تنظیم سالیانه حدود 50 میلیون مترمکعب آب را دارد.

تامین آب صنعت شهرستان علی‌آبادکتول، آبیاری اراضی کشاورزی به مساحت حدود 10 هزار هکتار، کنترل سیلاب، ایجاد تاسیسات تفریحی و گردشگری در حاشیه سد و ایجاد اشتغال منطقه از اهداف ساخت این سد بیان می‌شود.

اعتبار هزینه شده برای این پروژه نیز در حدود 510 میلیارد ریال است.

14هزار و 130 واحد مسکن مهر استان نیز به طور متمرکز در سایت سرخنکلاته افتتاح می‌شود. 

انتهای پیام/83003/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول