اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از حذف تیم‌های حاشیه خلیج فارس گزارش می‌دهد

بوق‌های گوش خراش در آن‌سوی آب‌ها / ورزشگاه‌های خالی در کنار خلیج فارس

در تکاپوی دست درازی دولت‌های عرب منطقه به خلیج فارس، شهرهای مجاور این خلیج نیلگون تیم‌های خود را در سطح اول فوتبال کشور نمی‌بینند.

بوق‌های گوش خراش در آن‌سوی آب‌ها / ورزشگاه‌های خالی در کنار خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، پس از کش و قوس‌هایی که باشگاه صنعت نفت آبادان در خصوص 18 تیمی ماندن لیگ برتر انجام داد، نامه یکی از اعضای هیئت مدیره این باشگاه توجه ما را به اهمیت این موضوع جلب کرد، در این نامه می‌خوانیم که: «همه می‌دانیم که نام بزرگ و بامسمای خلیج فارس، برای کشور، همه چیز است، ترکیبی از شهدا و تمامیت ارضی کشور.

وقتی نام خلیج فارس بر لیگ کشور گذاشته می‌شود، اعتبارش به چیست؟ صادقانه باید گفت که باید تمام توان فدراسیون فوتبال خرج این شود که حداقل، تیمی از تیم‌های سواحل تمام ایرانی خلیج فارس، در این لیگ حضور داشته باشند.

آیا وقت آن نرسیده که فدراسیون فوتبال، عمیق‌تر به ساختار فوتبال کشور نگاه کند و با نگرشی نوین، ساختار فوتبال و تیم‌های پایه استان‌های محروم (هرمزگان، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، و سیستان و بلوچستان) و حتی شهر آبادان را یاری کند و ساز و برگ‌های آموزشی خود را به این استان‌ها که از انواع محرومیت رنج می‌برند گسیل کند؟ آیا زمان رفرمیسم ورزشی در کشور فرا نرسیده است؟

وقتی شهری همانند آبادان، ویترین پیروزی‌های جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی است، برای ارج نهادن به نام این شهر، لازم است با تصمیم‌های درست و به جا از استعدادهای ورزشی این شهر حمایت کرد. وقتی امام راحل برای نجات این شهر از سقوط، فرمان جهاد را صادر می‌کنند و هم اکنون در آبادان، فوتبال با همه چیز این شهر گره خورده است، آیا وقت آن نرسیده که مسئولان فدراسیون، برای جلوگیری از سقوط فوتبالش وارد گود شوند و از تصمیمات پایتخت‌نشینان فدراسیونی، جلوگیری کنند؟

آری، هنگامی که نام خلیج فارس بر لیگ ورزشی کشور ما نهاده می‌شود، مضحک است وقتی که بر اثر خودکامگی‌ها و خودرای‌هایی برخی، جماعت کثیری را از لذت لیگ برتر و در بوق و کرنا کردن دارا بودن تیمی بزرگ در سطح اول فوتبال کشور محروم کنیم».

 

*سکوت خلیج فارس دردناک است

گرچه با 18 تیمی شدن لیگ برتر صنعت نفت باز هم جایی در این آوردگاه نخواهد داشت، اما سکوت خلیج همیشه فارس در برابر یاوه گویی‌های عرب‌نشینان آن‌سوی آب‌ها بسیار دردناک است.

پس از سقوط شاهین بوشهر به لیگ دسته اول و سرانجام نیز به لیگ دو کشور، صنعت نفت آبادان دیگر تیم پر هوادار جنوب به این رقابت‌ها در دسته اول کشور سقوط کرد و آلومینیوم هرمزگان دیگر تیم بندرنشین حاشیه خلیج فارس نیز راه آنان را ادامه داد.

*هواداران جنوبی سردمزاجی اختیار کردند

هواداران جنوبی با طبع گرم خود امروز سرد مزاجی را اختیار کرده و سراغی از فوتبال پر سابقه شهرشان نمی‌گیرد، همان فوتبالی که از روی شن‌های داغ همین شهرها آغاز شد و حال باید گدایی جایگاه اصلیشان را بکنند.

در هنگامه‌ای که در آن سوی آب‌های خلیج نیلگون همیشه فارس، در حالی که فوتبال آنان به ندرت نخبه دارد و ورزشگاه‌هایشان آرایش مگسی شکل، و هیچگاه مملو از جمعیت نمی‌شود، حال چرا سرمایه‌سوزی می‌کنیم و عده کثیری از صاحبان فوتبال در این کشور را رها کرده و به زرق و برق‌های پایتخت و کم نشدن سهمیه‌های بی‌اساس آن دل بسته‌ایم، به تیمی که مشخص نیست با آن همه امکانات اما و اگر به جام جهانی می‌رود یا که خیر!

در شهر آبادان گشتی زدیم و دو تن از هواداران پر شور زرد طلایی این شهر را جستیم، از روح ورزش پرسیدم و در جواب شنیدم "کشته شد".

 

*حضور تیم‌های آلومینیوم هرمزگان و نفت آبادان در لیگ برتر

رئیس انجمن هواداران تیم فوتبال صنعت نفت در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: به دنبال اظهارات عضو جدید هیئت مدیره باشگاه صنعت نفت آبادان، با توجه به استدلال‌هایی که وی به کار برده است و با علم به اقداماتی که کشورهای عربی رو به جلو و به سوی حرفه‌ای‌گری حرکت می‌کنند زیبنده لیگ ما نیست که تیمی از ایران در لیگ برتر خلیج فارس شرکت نداشته باشد.

عباس سورانی ادامه داد: اگر شده برای مقابله با کشور امارات که لیگ کذایی به نام خلیج عربی به راه انداخته است، لازم است که لیگ را حتی با 20 تیم آغاز کنیم.

وی افزود: شرکت دادن تیم‌های آلومینیوم هرمزگان و صنعت نفت آبادان در این لیگ حیاتی است تا پاسخی باشد بر یاوه‌گویی اعراب که در برابر حجب و حیای مردم ما هر سخن گزافی از خود بروز می‌دهند.

 

*توجه ویژه به این "مسئله ملی"

سورانی تصریح کرد: ما انجمن هواداران صنعت نفت، مردم و خانواده‌های شهدای گلگون کفن آبادانی، از این درخواست حمایت می‌کنیم و از مسئولان مرتبط به‌ویژه سازمان لیگ برتر می‌خواهیم که خواسته ما را به عنوان یک "مسئله ملی" بنگرند و به آن توجهی ویژه داشته باشند.

فوتبال آبادان، اکنون هواداران و ورزش دوستانی را در خود جای داده که پیشنهاداتی ملی ایراد می‌کنند و راه حل‌هایی بدین سرگشادگی را در اختیار مسئولان قرار می‌دهند.

حال چرا نباید از وجود چنین هوادارانی بهره برد؟

دیگر هوادار پر سابقه صنعت نفت آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: صنعت نفت یکی از تیم‌های ریشه‌دار فوتبال ایران است و بزرگان زیادی را تقدیم عرصه ملی کرده است، اکنون انصاف نیست که این همه عظمت و بزرگی را در خانواده ورزش آبادان نادیده گرفت و به آن جامه عمل نپوشاند.

 

*زیرساخت‌های فوتبال ایران هنوز هم جان دمیدن دارد

ناصر عطشانی ادامه داد: باید فوتبال داغ و جذاب مناطق حاشیه خلیج فارس را احیا کرد و نشان داد که زیرساخت‌های فوتبال ایران هنوز هم جان دمیدن دارد و اگر فرصتی در اختیارش باشد بار دیگر دامانی برای پرورش قهرمانان بزرگ دارد.

حرف‌های اهالی فوتبال آبادان به نظر منطقی رسید و چه جوابی در پاسخ حرف حساب مردان سرد و گرم کشیده روزگار باید داد...

گزارش از علی دایلی

انتهای پیام/72013/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول