اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال اردبیل تاکید شد

فوتبال نباید قربانی دعواهای فردی و شخصی باشد

بنا به اوضاع و احوال نابسامان فوتبال اردبیل و دعوا و درگیری‌های مستمر ورزش و جوانان با هیئت فوتبال، کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال اردبیل پای کار آمدند و با تمام توان اعلام کردند نباید فوتبال اردبیل قربانی دعواهای شخصی و جناحی شود.

فوتبال نباید قربانی دعواهای فردی و شخصی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در نشست مشورتی که در ساختمان هیئت فوتبال استان اردبیل برگزار شد، همه شرکت‌کنندگان به اتفاق نسبت به دعواهای بی‌سرانجام اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل با هیئت فوتبال استان که سبب شده در ماه‌های اخیر فوتبال به تعطیلی کشیده شده و حتی بازی‌های لیگ استانی و منطقه‌ای تعطیل شود به شدت از مواضع دو طرف و لج و لجبازی‌هایی که در چند ماه اخیر آغاز شده است انتقاد کرده و خواستند به صورت مسالمت‌آمیز و با نشست‌های دو جانبه بین پازاج مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل و نوتاش رئیس هیئت فوتبال استان مشکلات، موانع و دیوار بی‌اعتمادی برداشته شده و به خاطر مصلحت فوتبال استان اردبیل تمام منیت‌ها و حرکت‌های بی‌سرانجام کنار گذاشته شود.

غیر‌فوتبالی‌ها نمی‌توانند برای فوتبال تصمیم‌گیری کنند

یکی از پیشکسوتان فوتبال اردبیل با اشاره به اتفاقات چند ماه گذشته در فوتبال اردبیل اظهار داشت: بنده هر چند به عملکرد هیئت فوتبال نقد دارم و برخی اقدامات این هیئت را نمی‌پذیرم اما همیشه در کنار این هیئت بوده و دوست ندارم که به خاطر منافع فردی، شخصی و نگرش‌های جناحی و حزبی فوتبال اردبیل دچار لطمه شود چرا که از این فوتبال بزرگان و اسطوره‌هایی همچون بایرامی‌ها، دایی‌ها، انصاری‌فرد‌ها و صدها استعداد دیگر شکوفا شده و به بالندگی رسیده است.

سیروس ننه‌کران گفت: ‌باید تمام سوء ‌تفاهمات و نواقصات مطرح شده از سوی دو طرف به نحو مسالمت‌آمیز برطرف شود چرا که با دعوا و درگیری و حرکت‌های تنش‌زا نمی‌توان فوتبال را به ساحل آرامش رساند و به نظر می‌رسد فوتبال ما دچار یک رکود و عقب‌گرد شده و ما به عنوان پیشکسوت و خاک خورده این رشته تمام سعی‌مان را به کار خواهیم گرفت تا شکاف به وجود آمده بین هیئت فوتبال و ورزش و جوانان را برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هر چند ضعف‌های هر دوره هیئت و روسا‌ی آن را نمی‌توان انکار کرد اما با درایت صمد نوتاش در نزدیک به دو سال اخیر حرکت‌های خوبی صورت گرفته که این نهایت بی‌انصافی است که بخواهیم همه آنها را نادیده بگیریم.

این پیشکسوت فوتبال اردبیل یادآور شد: ما چاره‌ای جز وارد کردن بدنه فوتبال به حل مشکلات پیش آمده نداریم چرا که غیر‌فوتبالی‌ها نمی‌توانند برای این ورزش تصمیم‌گیری کرده و یا دلسوزی کنند.

مسئولان در قبال ورزش احساس مسئولیت ندارند

اما یکی دیگر مربی و پیشکسوت فوتبالی اردبیل نیز در این نشست بیان داشت: اگر بگویم که ورزش اردبیل گوری است که مرده‌ای ندارد سخنی به گزاف نگفته‌ام اما آسیب‌شناسی بهترین و مهمترین راهکاری است که مسئولان با کمترین هزینه می‌توانند انجام دهند.

یوسف چراغی ادامه داد: هیئت فوتبال هر استان در حقیقت شناسنامه و هویت فوتبال آن استان است و امروز هیئت فوتبال استان اردبیل بر سر میز با اداره کل ورزش و جوانان درگیر است و با توزیع اعتبارات با مشکلات عدید‌ه‌ای روبرو شده است.

وی گفت: اگر اداره ورزش و جوانان استان اعتبار را مستقیم به تیم‌ها تزریق کند وضع بهتر از این می‌شود و ضرورت دارد با همدلی و همفکری سعی کنیم تا ورزش ما از وضعیتی که به آن گرفتار آمده نجات پیدا کند.

این مربی فوتبالی تصریح کرد: اسپانسر‌های مالی صرفا‌ً بهانه است و بنده چند بار با مسئولان ارشد استان در این مورد صحبت کرده‌ام و متاسفانه مدیریت ورزش استان ضعیف عمل کرده و نخواسته مواردی را پیگیری کند در حالی که استان‌های هم‌تراز اردبیل در دسته یک و لیگ برتر تیم دارند.

چراغی افزود: امروز در استان اردبیل کسانی که ریشه در فوتبال دارند و پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری پیموده‌اند گوشه‌نشین هستند و باید در این زمینه بازنگری دقیق صورت گیرد.

جای تاسف است که اجازه ندهند در چهار ماه مسابقه‌ای برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما یکی دیگر از پیشکسوتان فوتبال اردبیل با اظهار تاسف از اقدام ورزش و جوانان استان اردبیل که اجازه نمی‌دهد لیگ فوتبال و فوتسال برگزار شود به طوری که در این چهار ماه حتی یک بازی برگزار نشده است، ابراز داشت: ما از روسای ورزش و جوان و هیئت فوتبال انتظار داریم هر چه سریع‌تر به منازعات و رفتارهای لج و لجبازی خود پایان دهند و نگذارند فوتبال این استان که ریشه‌دار است، نابود شود.

کرامت جعفری گفت: روزگاری از این استان 27 بازیکن به اردوی تیم ملی دعوت می‌شد و ما در گروه سنی پایه و نونهالان جزو هفت استان برتر کشور بودیم اما امروز چه بر سر ما آمده است که اینگونه خود‌زنی می‌کنیم و حتی اجازه نمی‌دهیم جوانان پاک ما در محیط های ورزشی به ویژه فوتبال نفس بکشند.

وی یادآور شد: پازاج باید به رای مجمع احترام بگذارد چرا که مجمع هیئت فوتبال استان به صمد نوتاش رای داده و رای او نیز قابل احترام است هر چند در زمینه شکل‌گیری این مجمع نقد و انتقاد‌هایی نیز وارد است.

این پیشکسوت فوتبال اعلام آمادگی کرد فداکارانه و صادقانه رئیس هیئت فوتبال یا مشکلات خود را با ورزش و جوانان برطرف کند یا در نهایت جوانمردی استعفا داده و کنار برود تا شاید با کنار رفتن نوتاش دیدگاه ورزش و جوانان تغییر پیدا کند.

به خاطر خود‌خواهی‌های خود فوتبال را له نکنیم

اما یکی از منتقدان و پیشکسوتان فوتبال اردبیل که خود از جنس فوتبال است، گفت‌: فعالیت فوتبال اردبیل در سال 86 تمام شده چرا که اوج فوتبال اردبیل در سال‌های 79 تا 86 بود که بیش از 110 بازیکن به اردوی تیم ملی دعوت شد.

هادی صباغی با بیان اینکه باید در گفتن مسائل شهامت داشته و واقع‌گرا بود، خاطرنشان کرد: هیئت فوتبال فعلی نتوانست پیشکسوتان را جمع کند و متاسفانه به شکل غیر‌قانونی فعالیت‌اش را آغاز کرد چرا که هیئت رئیسه‌ای وجود نداشت که بخواهد تصمیم‌گیری کند، در انتخاب روسای کمیته‌‌ها، تقویم سالانه و دیگر مصوبات دخالتی داشته باشد.

وی با طرح بسیاری از مسائل پشت پرده انتخاب صمد نوتاش و دعوا و درگیری‌های ورزش و جوانان با فدراسیون فوتبال و به تبع آن سطوح استانی یادآور شد: یک دیوار بی‌اعتمادی بین ورزش و جوانان و هیئت فوتبال استان اردبیل برقرار شده که خود این دیوار بی‌اعتمادی بسیار آزار‌دهنده و شکننده برای فوتبال است.

ورزشی نویس اردبیل ادامه داد: بیش از چهار ماه است که هیئت فوتبال نتوانسته یک بازی را برگزار کند و ما از رئیس این هیئت می‌خواهیم به خاطر منافع 20 نفر عضو مجمع فوتبال اردبیل را له نکرده و در صورت ناتوانی در برقراری ارتباط با ورزش و جوانان از مسئولیت خود استعفا دهد.

صباغی با بیان اینکه فوتبال اردبیل واقعیتی است که در حال نابود شدن است،‌ افزود: رشته ورزشی که از سال 86 دچار بده بستان‌های مسئولان وقت استان و برخی محافل سیاسی و قدرت استانی و کشوری شده به این راحتی‌ها نمی‌تواند سرپا بایستد و نفس بکشد.

بزرگان به میدان بیایند نگذارند تیشه به ریشه فوتبال بزنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما به دنبال موضوعات مطرح شده در این جلسه رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل نیز با دفاع از عملکرد خود و برگزاری جلسات هیئت رئیسه و انتخاب نواب رئیس در هفته‌های اول منصوب شدن به ریاست هیئت فوتبال استان اردبیل اظهار داشت: در همین هیئت رئیسه برنامه شش ماهه سال 90 و آیین‌نامه مسابقات مصوب شده و دبیر هیئت انتخاب شده است.

صمد نوتاش خاطرنشان کرد: در این 20 ماه علاوه بر تجهیز هیئت‌های شهرستانی به رایانه و دستگاه‌ فاکس و دیگر ابزار‌آلات مورد نیاز برای انتخاب هیئت رئیسه چهار بار آگهی زدیم اما ورزش و جوانان هیچ توجهی به این موضوع نداشته و نماینده خود را برای تشکیل جلسه نفرستاده است.

وی با حمایت همه جانبه از پیشکسوتان فوتبال که باید وارد گود شده و نارسایی‌ها را برطرف کنند، یادآور شد: نباید با فضاسازی‌های کاذب اقدامات انجام شده و واقعیت‌ها را زیر‌سئوال برد چرا که وجدان‌های بیدار و آگاه باید بدانند که ورزش و جوانان ناجوانمردانه با هئیت فوتبال مخالفت می‌کند و در این چهار ماه اجازه نداده است بازی‌ها و مسابقات ما در سالن‌های ورزشی و زمین چمن فوتبال انجام شود.

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل به مذاکرات چندین باره خود با پازاج اشاره کرد و گفت: بنده چندین بار نشستی را با مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل داشتم اما به جای بهبود شرایط و وضعیت آنها به گفته ناعادلانه و غیر‌قانونی خود اصرار می‌کنند و با این روند تیشه به ریشه فوتبال اردبیل می‌زنند.

نوتاش با اعلام اینکه به صورت اورژانسی باید این مشکل به دست پیشکسوتان و بزرگان فوتبال، مسئولان و نمایندگان استان در مجلس برگزار شود، عنوان کرد: ما آماده هستیم در چارچوب قانون تعامل جدی با ورزش و جوانان داشته باشیم تا فوتبال اردبیل بیشتر از این دچار لطمه و ضربه نشود.

از ریل قانونی حتی با فشارهای متعدد خارج نمی‌شویم

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل با بیان اینکه هرگز حاضر نیستیم از ریل قانونی به رغم فشارها و تهدیدهای مختلف خارج شویم، بیان داشت: بنده حتی در نشست‌هایی که با استاندار اردبیل و معاونان داشتم آنها نیز بر اجرای صریح و مر قانون تاکید داشتند و ما هرگز در مقابل فشارها و تهدیدها از این دایره خارج نخواهیم شد.

وی افزود: ما تاکنون رفتارها و برنامه‌های قانونی داشتیم و سعی کردیم در چارچوب قانون فعالیت‌هایمان را انجام دهیم اما به دلایل نامعلوم شاهد کار‌شکنی‌ها و اختلال در روند هیئت از سوی ورزش و جوانان بودیم.

باشگاه آرتا‌سبلان بدون اطلاع ما فعالیت فوتبال دارد

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل در خصوص فعالیت باشگاه آرتا‌سبلان در رشته‌های مختلف تصریح کرد: این باشگاه در رشته‌های مختلف از متولی این حوزه هیچ مجوز رسمی دریافت نکرده و مکاتبه کتبی و شفاهی نیز در این زمینه نداشته است.

نوتاش با بیان اینکه فعالیت این باشگاه در رشته فوتبال در هاله‌ای از ابهام است، ادامه داد: بهتر است این باشگاه در رشته فوتبال درخواست مجوز قانونی فعالیت داشته باشد چرا که بدون اطلاع ما نمی‌تواند در رشته فوتبال فعالیت کند.

این مسئول گفت: هر چند بر اساس قانون باشگاه آرتاسبلان مجوز فعالیت از ورزش و جوانان گرفته است اما در هر رشته‌ای که بخواهد فعالیت کند باید از هیئت مربوط به آن رشته مجوز بگیرد که تاکنون در این زمینه اقدامی را انجام نداده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل در پایان سخنان خود در خصوص خرید سهام یک باشگاه یا امتیاز آن نیز عنوان کرد: این خرید بستگی به توان مالی باشگاه دارد که می‌تواند با هر مجموعه دولتی یا خصوصی وارد مذاکره شده و خرید خود را انجام دهد.

انتهای پیام/62001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول