اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ارومیه:

قانونمندی، ولایت‌مداری و ایمان به خدا شروط اصلی رئیس جمهور باشد

امام جمعه موقت ارومیه گفت: قانونمندی، ولایت‌مداری و ایمان به خدا باید شروط اصلی رئیس جمهور آینده ایران باشد.

قانونمندی، ولایت‌مداری و ایمان به خدا شروط اصلی رئیس جمهور باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام محمد فخری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه ضمن تبریک ایام ماه مبارک رجب و میلاد حضرت علی(ع)، اظهار داشت: قانونمندی، ولایت‌مداری و ایمان به خدا شروط اصلی رئیس جمهور آینده ایران باید باشد.

وی به آغاز عمل مستحبی و پرفضیلت اعتکاف اشاره کرد و افزود: امسال با عنایت الهی در 45 مسجد استان با شرکت پرشور 7 هزار معتکف، مراسم با شکوهی تدارک دیده‌ایم که در حال برگزاری است.

فخری گفت: در بیان عظمت حضرت علی(ع) همین کافی است که میلادشان در کعبه، خانه خدا و شهادتشان نیز در مسجد کوفه یعنی همان خانه خدا اتفاق افتاد.

وی با تاکید بر اینکه بعد از رسول گرامی اسلام اولین شخصیت برجسته عالم حضرت علی(ع) است به طوری که عدالت، شجاعت، مهربانی و عطوفت با ایشان همواره عجین شده بود و بسیاری از محققان و دانشمندان غیر مسلمان نیز به این موضوع اذعان داشتند.

فخری به گنجینه بی مثال نهج‌البلاغه اشاره و خاطرنشان کرد: سخنان گران مایه ایشان اکنون مورد توجه سازمان ملل قرار گرفته است.

وی در خطبه دوم نیز گریزی به برکات ماه رجب و به دنبال آن ماه شعبان کرد و ادامه داد: ماه رجب ماه حضرت علی (ع) و در اصل امامت است و ماه شعبان ماه پیامبر یا همان ماه نبوت و ماه رمضان ماه خداست و برای شایستگی ورود به ماه خدا مسلمانان باید از این دو ماه نهایت استفاده و بهره را ببرند.

فخری به سالروز فتح پر افتخار خرمشهر نیز اشاره کرد و ادامه داد: عظمت این پیروزی به حدی بود که امام خمینی(ره) فرمود: خرمشهر را خدا آزاد کرد و فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش‌های اسلامی است.

وی در بخش پایانی خطبه‌ها به بحث مهم انتخابات پرداخت و گفت: همه باید در این امر مهم و تکلیف شرعی به طور گسترده حضور داشته باشند و با انتخاب افراد لایق و کارآمد این وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند.

فخری قانونمند بودن را یکی از شروط اصلی رئیس جمهور دانست و ادامه داد: در چارچوب قانون و ولایت و با ایمان به خدا می‌توان قله‌های موفقیت را پیمود.

انتهای پیام/61001/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول