اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی:

بررسی آیات و احادیث برحقی ولایت علی(ع) را اثبات می‌کند

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: بررسی آیات ولایت در قرآن و احادیث پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) این مسئله را ثابت می‌کند که امیر مؤمنان(ع) جانشین شایسته و بر حق پیامبر اکرم(ص) است.

بررسی آیات و احادیث برحقی ولایت علی(ع) را اثبات می‌کند

حجت‌الاسلام علی انصاری بویراحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک ولادت امیر مؤمنان(ع) اظهار کرد: شناخت رهبرانی که از سوی خداوند متعال برای هدایت بشریت منصوب شده‌اند یکی از مهم‌ترین مسائل مورد توجه و نیاز بشر است.

وی خاطرنشان کرد: انبیا و پیامبران مهم‌‌ترین رهبران الهی هستند و پس از پیامبران امامان معصوم می‌توانند بشر را به سوی رستگاری جاویدان هدایت کنند.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی عنوان داشت: شناخت دقایق، ظرایف و جنبه‌های مختلف زندگی امامان معصوم به صورت علمی و روشمند مهم‌ترین موضوع بوده که برای عالمان و دانشمندان امری ضروری محسوب می‌شود.

وی عنوان داشت: بررسی آیات ولایت در قرآن و احادیث پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) این مسئله را ثابت می‌کند که امیر مؤمنان(ع) جانشین شایسته و بر حق پیامبر اکرم(ص) است.

انصاری بویراحمدی یادآور شد: اگر فرهنگ امامان معصوم به ویژه امیر مومنان(ع) که عنصر اساسی و سرچشمه فیاض اسلام پس از رسول خدا(ص) است را به زیبایی بشناسیم و آموزه‌های او را در همه زمان‌ها و حالات الگو قرار دهیم جامعه ما از نظر فردی و اجتماعی به تکامل می‌رسد.

وی تصریح کرد: امام علی(ع) در بعد سیاسی، فرهنگی و دینی حماسه‌ای آفریده‌اند که در طول تاریخ بشر بی‌نظیر بوده عدالت و حماسه اقتصادی او نیز به همین ترتیب دارای اصولی اساسی، عزت‌ساز و افتخار آفرین بوده است.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی عنوان داشت: فضیلت و آثار و برکات وجودی امام علی(ع) برای بشریت به ویژه جهان اسلام شامل نسخه بی‌بدیلی است به همین دلیل علما و دانشمندان باید تمام ابعاد شخصیتی این امام بزرگوار را به زیبایی تبیین کنند.

انتهای پیام/78003/ق20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول