اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره):

نظام‌نامه امام علی(ع) برترین نظام‌نامه حقوق بشر است

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: امام علی(ع) حتی از حقوق قاتل خود مراقبت می‌کند و در هیچ نظام‌نامه حقوق بشری شاهد چنین مسئله‌ای نیستیم.

نظام‌نامه امام علی(ع) برترین نظام‌نامه حقوق بشر است

حجت‌الاسلام محمود رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت امام علی(ع) اظهار کرد: امیر مؤمنان(ع) با تمام توان در خدمت رسول خدا(ص) بود و جان خود را برای حفظ جان پیامبر اکرم(ص) به خطر می‌انداخت.

وی خاطرنشان کرد: امام علی(ع) در جنگ‌ها و مخاطرات برای حفظ جان رسول خدا(ص) تلاش می‌کرد و همراه و یاور ایشان بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه عنوان داشت: ولایت‌مداری و حرکت در خط ولایت و امامت از جمله ویژگی‌های امیر مؤمنان(ع) است که این شاخصه‌ها در نظر و عمل ایشان قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: امام علی(ع) پس از رسول خدا(ص) ادامه دهنده راه آن بزرگوار با رعایت مصالح جامعه اسلامی بود به همین دلیل زمانی که احساس کرد دشمنان، منافقان و مشرکان در صدد ضربه زدن به اسلام هستند سال‌های طولانی سکوت اختیار کرد.

رجبی عنوان داشت: امیر مؤمنان(ع) زمانی که احساس کرد که اگر قیامی صورت گیرد به ضرر اصل اسلام است و دشمنان از این امر سوء استفاده می‌کنند برای حفظ اسلام صبر کرد.

وی یادآور شد: تحمل همه سختی‌ها، صبر و شکیبایی در مسیر تحقق اهداف اسلامی ویژگی سوم امیر مؤمنان(ع) بود بنابراین پیشوای نخست شیعیان همواره در کنار پیامبر اکرم(ص) توطئه‌ها را به جان می‌خرید تا جان رسول خدا(ص) حفظ شود.

قائم مقام رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: تبیین خط و مسیر پیامبر اکرم(ص) از ویژگی‌های دیگر امام علی(ع) است و در نهج‌البلاغه به خوبی اندیشه و شخصیت رسول خدا(ص) توصیف شده است.

وی عنوان داشت: امیر مؤمنان(ع) در منش طوری رفتار می‌کرد که تجسم اسلام واقعی بود و فرزندانی مانند امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را تربیت کرد که الگویی برای جامعه اسلامی هستند.

رجبی خاطرنشان کرد: تعامل با دشمنان از ویژگی‌های دیگر امام علی(ع) است و ایشان حتی از حقوق قاتل خود مراقبت می‌کند و این مسئله نهایت محبت و عشق به انسان‌ها را نشان می‌دهد و در هیچ نظام‌نامه حقوق بشری چنین چیزی را شاهد نیستیم.

انتهای پیام/78003/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول