اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار مویدی در گفت و گو با فارس:

روستای صاحب‌الزمان (عج) لرستان 7 ‌شهید در فتح خرمشهر تقد‌یم انقلاب کرد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: روستای صاحب الزمان (عج) لرستان با تقدیم هفت شهید در عملیات آزادسازی و فتح خرمشهر، نقش بسزایی در پیروزی این عملیات غرورآفرین داشته است.

روستای صاحب‌الزمان (عج) لرستان 7 ‌شهید در فتح خرمشهر تقد‌یم انقلاب کرد

سردار علی مویدی صبح امروز در حاشیه مراسم هماهنگی برگزاری یادواره سرداران شهید فتح خرمشهر که در روستای صاحب الزمان برگزار می‎شود، در رابطه با برگزاری سالگرد شهدای عملیات خرمشهر به خبرنگار فارس در خرم‎آباد گفت: این مراسم در ادامه یادواره بزرگ شهدای منطقه مدهنی که سال گذشته با تلاش و همت خانواده شهدا، مردم و مسئولان استان برگزار شد، مقرر گردید که در سال‎های بعد نیز در حد و اندازه‎های کوچک برگزار کنیم و هر سه سال یکبار در واقع آن کنگره بزرگ شهدای منطقه را برگزار کنیم.

وی با اشاره به نقش بسزای رزمندگان این روستا در عملیات غرورآفرین فتح خرمشهر افزود: لذا با همت مردم مسجد این منطقه گسترش پیدا کرد و خوشبختانه آماده شدن این مسجد با سالگرد شهادت تعدادی از فرماندهان این منطقه که در عملیات سرافراز فتح خرمشهر به شهادت رسیده بودند متقارن شد، برهمین اساس بنا شد که سالگرد این عزیزان را به نحو مناسبی و در حد شان شهدا برگزار کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اینکه روستای صاحب الزمان (عج) لرستان در عملیات آزادسازی و فتح خرمشهر هفت شهید را تقدیم انقلاب کرده است، گفت: تعدادی از آنان جزء فرماندهان تیپ 57 سپاه لرستان بوده‎اند، البته تعداد رزمندگان، جانبازان و ایثارگران این منطقه در این عملیات قابل ملاحظه است.

سردار مویدی که خود نیز از فرماندهان و سرداران هشت سال دفاع مقدس و بومی این منطقه است، افزود: هماهنگی‎های لازم به عمل آمد و مقرر شد که مراسم قرائت دعای کمیل توسط سردار صادق آهنگران و با حضور همه اقشار استان لرستان در قریه صاحب الزمان (روستای پیریجد سابق) برگزار شود که سخنران ملی این مراسم سردار رادان جانشین فرماندهی ناجا هستند.

وی ادامه داد: بنده به نمایندگی از خانواده شهدا و عضو کوچکی از این خانواده از تمام مردم ولایی و بسیجی به ویژه مدیران و مسئولان استان تقدیر و تشکر می‎کنم، لذا تقاضامندم که در ادامه کار با حضور و فعالیت چشمگیر خودشان کمک کنند، تا بتوانیم در جهت بسط و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گام‎های موثرتری برداریم.

عملیات غرورآفرین فتح خرمشهر در دهه دوم اردیبهشت ماه سال 1361 آغاز شد و در سوم خرداد ماه همان سال به پیروزی رزمندگان اسلام منجر شد که سردار شهید سعادت مدهنی، سردار شهیدعلی اکبر مدهنی،شهیدان الله مراد فرهادی، هاشم مهرزاده، علیدوست پاپی، جعفرزاده، کشوری از جمله سرداران و فرماندهان و رزمندگان شهید این منطقه در عملیات آزادسازی خرمشهر هستند.

انتهای پیام/85003/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول