اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل میراث فرهنگی زنجان خبر داد

تحقق 115 درصدی اشتغال در بخش صنایع‎دستی استان زنجان

معاون صنایع‎دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری زنجان گفت: در سال گذشته در بخش صنایع‎دستی استان موفق به تحقق 115 درصدی اشتغال شدیم.

تحقق 115 درصدی اشتغال در بخش صنایع‎دستی استان زنجان

لطیف کریمی‌سوره امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در سال گذشته بیش از تعهدات خود نسبت به ایجاد اشتغال در بخش صنایع‎دستی اقدام شده است.

وی به اشتغال‌زایی بخش صنایع‎دستی استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه نسبت به تحقق اهداف تعیین شده برای اشتغال هنرمندان صنایع‎دستی موفق عمل شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری زنجان به تعهدات اشتغال در صنایع‎دستی استان اشاره کرد و گفت: تعهدات استان در بخش صنایع‎دستی به میزان 532 نفر بوده است.

وی استان زنجان را در تحقق اشتغال‌زایی در بخش صنایع‎دستی موفق دانست و تاکید کرد: تلاش برای تحقق تعهدات در گرو تلاش و تعامل مناسب است.

کریمی به میزان تحقق اشتغال‌زایی در استان نیز اشاره کرد و گفت: از میزان 532 نفر تعهد در بخش اشتغال صنایع‎دستی موفق به اشتغال‌زایی 600 نفر شده‏ایم.

معاون صنایع‎دستی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی زنجان با بیان اینکه نباید ارائه تسهیلات را برابر ایجاد اشتغال تلقی کرد، اظهار داشت: حمایت های عملی برای ایجاد اشتغال ضروری است.

وی بخش صنایع‎دستی را دارای ظرفیت بالا برای ایجاد اشتغال دانست و تاکید کرد: صنایع‎دستی می‏تواند با کم‏ترین حمایت مالی ایجاد اشتغال کند.

کریمی با بیان اینکه اعتبار تخصیصی برای بخش صنعت و معدن در قیاس با صنایع‎دستی چندین برابر است، یادآور شد: در بخش صنایع‎دستی می‎توان با تخصیص کم‏ترین اعتبار نسبت به بخشی مانند صنعت اشتغال‌زایی کرد.

معاون صنایع‎دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری زنجان اشتغال‌زایی در بخش صنایع‎دستی استان را یادآور شد و گفت: چاقوسازی، ملیله و چاروق از جمله مهم‏ترین بخش‏های اشتغال‌زایی هستند.

وی احیای صنایع‎دستی فراموش شده را مهم دانست و تاکید کرد: احیای صنایع‎دستی فراموش شده در استان مورد تاکید قرار دارد و در سال‎جاری در این راستا تلاش خواهد شد.

انتهای پیام/73002/ط20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول