اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مراکز کارآفرینی دانشگاه‌های کشور:

معضل کشورمان اشتغال نیست / کارآفرینی باید توسعه یابد

رئیس مراکز کارآفرینی دانشگاه‌های کشور با بیان این نکته که مشکل کشورمان اشتغال نیست، گفت: ما به دنبال این هستیم که کارآفرینی را یک فرآیند دانش بنیان و ارزش آفرین معرفی کنیم.

معضل کشورمان اشتغال نیست / کارآفرینی باید توسعه یابد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بابلسر، علیرضا اللهیاری رئیس مراکز کارآفرینی دانشگاه‌های کشور ظهر امروز در همایش ملی دانشگاه کارآفرین و صنعت دانش محور که در دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران برگزار شد با اشاره به وجود تهدیدها و بحران‌های حاضر در کشورمان گفت: کارآفرین کسی است که از درون بحران‌ها فرصت‌سازی کرده و گره از بن بست‌ها باز کند.

وی اظهار داشت: باید از تحریم و تهدیدهای موجود در ایران به عنوان فرصت و موهبتی برای بالا بردن و افزایش بهره‌وری سود جست.

اللهیاری اظهار امیدواری کرد تا با وجود چنین تهدیدهایی، گام‌های موثری برای رشد و توسعه جامعه برداریم.

رئیس مراکز کارآفرینی دانشگاه‌های کشور در ادامه یادآور شد: بهره‌وری از فرهنگ والای ایثار و شهادت و زندگی امام علی(ع) که مبتنی بر تولید و انفاق ثروت و مصرف کم است،‌ باید جایگزین الگوهای به کار گرفته شده غربی در علوم جامعه شناسی و روانشناسی شود.

اللهیاری با بیان این نکته که مشکل و معضل کشور ما اشتغال نیست، اذعان داشت: ما به دنبال این هستیم که کارآفرینی را یک فرآیند دانش بنیان و ارزش آفرین معرفی کنیم و نسل امروز دانشگاه باید کارآفرین باشد.

رئیس مراکز کارآفرینی دانشگاه‌های کشور در ادامه گفت: برای اینکه دانشگاه‌های ما سیاست‌هایی پیرامون ایجاد توانایی رشد کارآفرینی، آن هم در کوتاه مدت اعمال کنند دانش بنیان بودن اصل بسیار اساسی و مهم و حائز اهمیتی خواهد بود.

این مسئول اضافه کرد: از آنجایی که شرکت‌های دانش بنیان در پی بالابردن ارزش افزوده هستند، این اصل مهم، زمانی عملی خواهد شد که چنین تفکری از دل دانشگاهیان برآید و به درک پژوهش‌های دانش‌بنیان رسیده باشند.

وی با بیان جایگاه مهم علوم انسانی در رشد و سرمایه‌گذاری سایر ملل متذکر شد: در سراسر دنیا رشته‌های علوم انسانی بالاترین مرتبه را در میان سایر رشته‌ها به خود اختصاص دادند و بعد از سرمایه‌گذاری در رشته‌های علوم انسانی توجه خود را به سایر حوزه‌های هنر، پزشکی، مهندسی و ... نشان می‌دهند.

اللهیاری در پایان گفت: دیگر وقت آن رسیده است که به جای پرداختن به منابع زیر زمینی، به منابع انسانی بپردازیم و در بحث شرکت‌های دانش‌بنیان با شناسایی سرمایه‌های فکری دانشگاه‌ها، در پی افزایش بهره‌وری روزافزون، آن هم در مسیر علمی آن گام‌های موثری برداریم.

انتهای پیام/86025/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول