اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان‌شرقی

4 هزار نفر از تسهیلات خوداشتغالی بانک توسعه تعاون بهره‌مند شدند

رئیس اداره شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان‌شرقی گفت: بانک توسعه تعاون سال گذشته در آذربایجان‌شرقی به 4 هزار نفر تسهیلات خوداشتغالی ارایه کرده است.

4 هزار نفر از تسهیلات خوداشتغالی بانک توسعه تعاون بهره‌مند شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی، غفور اصغر رضایی امروز که در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی گزارشی اجمالی از فعالیت‌های این بانک ارایه داد، افزود: میزان تسهیلات خوداشتغالی اعطایی این بانک در سال 1390 نیز سه هزار نفر بود.

وی با اشاره به تقسیم‌بندی حوزه‌هایی که تسهیلات بانکی به آنها پرداخت شده است، اظهار داشت: سال گذشته بیش از 60 درصد تسهیلات بانکی به حوزه های کشاورزی و صنعت و معدن ارایه شد که این خود نشان از توجه بانک توسعه تعاون به مقوله ایجاد اشتغال و کارآفرینی است.

رضایی اذعان داشت: با توجه به قطب بودن صنعت قالی بافی در آذربایجان شرقی بانک توسعه تعاون با انعقاد تفاهم نامه مشترک با اتحادیه تعاونی های فرش دستباف استان به بیش از 450 نفر تسهیلات بانکی تا سقف 20 میلیون ریال اعطا کرد.

وی ادامه داد: همچنین این بانک با هدف حمایت از فعالان صنایع دستی به بیش از سه هزار و 900 نفر تسهیلات تا سقف 15 میلیون ریال پرداخت کرد.

رئیس اداره شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی  اذعان داشت: در راستای تسهیل ارایه تسهیلات و بهره‌مندی از فرصت‌های بانکی موجود در بانک توسعه تعاون این بانک انعقاد تفاهمنامه‌های همکاری مشترک با دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی را در برنامه کار خود قرار داده است.

وی افزود: بر این اساس در طول سال گذشته 38 تفاهمنامه همکاری بین بانک توسعه تعاون و نهادها و شرکت‌های مختلف منعقد شده که 30 مورد از آنها در چهار ماه پایانی سال 91 منعقد شده است.

وی با بیان اینکه بانک‌ها پیش‌قراولان خلق حماسه اقتصادی در کشور هستند، افزود: منابع سپرده ای بانک توسعه تعاون آذربایجان‌شرقی در سایه جلب اعتماد عمومی افزایشی چشمگیر داشته است.

وی هدف از تاسیس این بانک را حمایت از دهک‌های پایین جامعه و حمایت از مجموعه های تعاونی خواند و افزود: بانک توسعه تعاون در مرداد ماه سال 88، در راستای سیاست‌های اصلاحی اصل 44 قانون اساسی و فرمایشات صریح و راهبردی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و همت والای دولت نهم و پشتیبانی و درایت دولت دهم (که 20 سال در قالب صندوق تعاون کشور فعالیت داشت) تأسیس شد و هدف اصلی آن حمایت از اشتغال‌زایی و افزایش تولید در کلیه بخش‌های اقتصادی کشور با تأکید بیشتر بر بخش تعاون و ارتقاء سهم بخش تعاون به 25 درصد اقتصاد ملی از طریق اعطای تسهیلات ارزان قیمت است.

انتهای پیام/60001/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول