اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کازرون صورت گرفت

آغاز پرداخت وام اشتغال به روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر

مدیر کمیته امداد امام خمینی کازرون از آغاز پرداخت وام اشتغال به افراد زیر پوشش این کمیته در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر در این شهرستان خبر داد.

آغاز پرداخت وام اشتغال به روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر

پرویز شفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کازرون اظهار داشت: پرونده متقاضیان وام خوداشتغالی که در سایت کمیته امداد ثبت نام شده‌اند به نوبت توسط این کمیته مورد بررسی قرار گرفته و به بانک‌های عامل ارجاع داده می‌شود.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون بیش از 41 میلیارد و 343 میلیون ریال در قالب تسهیلات اشتغال‌زایی توسط کمیته امداد این شهرستان به مددجویان زیر پوشش پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد امام شهرستان کازرون تعهد اشتغال‌زایی این کمیته در سال گذشته را 754 مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد به دلیل عدم تخصیص کل اعتبار،  فقط 647 مورد برای پرداخت وام خوداشتغالی و مشاغل خانگی تحقق یافته است.

شفیعی اعتبار تعهدی سال جاری برای پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان در شهرستان کازرون را بیش از 792 مورد اعلام و اظهار امیدواری کرد که با تخصیص به موقع اعتبار مربوطه این مهم هرچه زودتر برآورده شود.

وی آموزش اشتغال و افزایش مهارت‌های کسب و کار به مددجویان را یکی از اقدامات مهم این اداره در سال گذشته برشمرد و تصریح کرد: در راستای این امر به یک‌هزار و 591 نفر آموزش داده شد که 47 نفر آنان همراه با فرزندانشان پس از فراگیری آموزش مستقیم به کار ثابت گمارده شدند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان کازرون در ادامه ابراز داشت: درسال جاری برای 524 نفر مددجو آموزش اشتغال و افزایش مهارت‌های کسب و کار در نظر گرفته شده که با تأمین اعتبار آموزش آنان آغاز می‌شود.

شفیعی ادامه داد: در حال حاضر یک‌هزار و 220 دام سنگین و 23 هزار و 850 دام سبک در اختیار مددجویان این شهرستان قرار دارد.

وی متذکر شد: در سال گذشته یک‌هزار و 120 مورد وام کارگشایی به مبلغ 8 میلیارد و 121 میلیون ریال به منظور رفع نیازهای مسکن، درمان، جهیزیه، کارانگیزی، اشتغال و فرهنگی به افراد زیر پوشش و نیازمندان در قالب وام قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

این مسئول به کمک‌های نقدی بلاعوض، سبد کالا و وام به مددجویان مناطق محروم این شهرستان اشاره کرد و اذعان داشت: در این راستا تاکنون به 4 هزار و 270 نفر به ارزش ریالی بیش از 20 میلیارد و 582 میلیون و 960 هزار ریال تسهیلات پرداخت شده است.

انتهای پیام/‌2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول