اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری البرز:

دستگاه‌ها در ایجاد اشتغال پایدار در استان البرز تلاش کنند

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری البرز بر ایجاد اشتغال پایدار در این استان تأکید کرد و گفت: دستگاه‌ها در ایجاد اشتغال پایدار در استان البرز تلاش کنند.

دستگاه‌ها در ایجاد اشتغال پایدار در استان البرز تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، امیر یزدی امروز در حاشیه کارگروه اشتغال استان البرز اظهار داشت: آماری که از بیکاری در استان البرز ارائه می‌شود آمار درستی نیست چراکه این استان به واسطه مهاجرپذیر بودن مشکلات بیکاری را بیش از شهرهای دیگر کشور در خود جای داده است.

وی ادامه داد: لزوم توجه همه دستگاه‌ها به منظور رفع معضل بیکاری یکی از مهمترین ضروریاتی است که مدیران در تمام دستگاه‌های استان باید به آن توجه ویژه و اساسی داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه مهاجرپذیر بودن استان البرز یکی از مشکلات این استان در بخش‌های مختلف است افزود: متأسفانه وجود قوم‌های مختلف در این استان نرخ بیکاری را در البرز بیشتر از استان‌های دیگر کرده است و همین امر آسیب‌های بسیاری را به استان وارد کرده است.

وی در ادامه سخنان خود به بانک‌های عامل در این استان اشاره کرد و گفت: در بحث بانک‌های استان البرز نیز مشکلاتی وجود دارد و خیلی از شعب بانک‌ها به جهت ظرفیت محدود، پاسخگوی مراجعان نیستند که در این راستا باید با همکاری بانک‌های عامل، ساز و کارها فراهم شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار البرز در ادامه سخنان خود بر ضرورت ساماندهی وضعیت شغلی افاغنه در استان البرز تأکید کرد و افزود: در حال حاضر بخشی از حوزه اشتغال توسط افاغنه اشغال شده است و این مهم باید با تدبیر اداره کل کار و امور اجتماعی ساماندهی شده تا ضمن احصای مشاغل این قشر در استان زمینه برای اشتغال بومیان استان نیز فراهم شود.

*البرز در بخش کشاورزی دارای ظرفیت‌های فراوانی است 

یزدی در ادامه به ظرفیت‌های استان اشاره کرد و بیان داشت: استان البرز دارای قابلیت‌های فراوانی در زمینه ایجاد اشتغال است که یکی از این ظرفیت‌ها بخش کشاورزی است.

وی افزود: در این راستا و با توجه به پتانسیل‌های خوبی که در حوزه کشاورزی داریم باید زمینه‌‌های لازم برای ایجاد اشتغال در این حوزه را فراهم کنیم.

*توجه به منطقه اقتصادی پیام مساوی است با توسعه اشتغال البرز

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری البرز در ادامه سخنان خود به منطقه ویژه اقتصادی پیام اشاره کرد و اظهار داشت: یکی دیگر از ظرفیت‌های استان البرز وجود منطقه اقتصادی پیام است که دارای پتانسیل‌های فراوانی است که با کمی توجه می‌توانیم البرز را در زمینه ایجاد اشتغال به اوج برسانیم.

یزدی تأکید کرد: در حال حاضر تبدیل منطقه اقتصادی پیام به منطقه آزاد تجاری در دستور کار قرار دارد که با اخذ مصوبه زمینه‌های گوناگونی در حوزه‌های گردشگری، صنعتی، بازرگانی، توریسم و... ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/2302/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول